Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Merchandising

Opel astra sedan 1,6 16V cosmo

Avtor prispevka: Pavel Furlan
Da bi prodajno polico do konca napolnili, so Oplovi snovalci avtomobilov v segmentu nižjega srednjega razreda, kjer je pri njih doma astra, izdelali še zadnji manjkajoči voz. Tako, kot pri obeh prejšnjih generacijah. Opel astra sedan. S štirimi vrati, klasično limuzinskim zadkom in najkonzervativnejšo obliko izmed vseh različic.
Merchandising
Foto: Pavel Furlan
21. 4. 2008 ob 19:29
Komentarjev: 0

Ta astra pri nas zagotovo ne bo prodajna uspešnica. Takšni avtomobili so namenjeni vzhodnejšim trgom evropskih in prekoevropskih držav. Zato tudi oblika v takšnem stilu. Pri limuzinsko podaljšani astri so inženirji izbrali za osnovo podvozje astre karavan, ki je z 2703 milimetri daljše za slabih 10 centimetrov glede na kombilimuzinsko različico. Če ostaja nos do vključno strešne silhuete nad prednjimi vrati te astre enak kot pri vseh ostalih različicah, se lok nad zadnjimi vrati spusti proti zadku krepko položneje in bolj na dolgo. Zato so lahko zadnja vrata zelo dolga in z gornjim robom globoko zajedena v C-stebriček. Odlična stvar za vstopanje potnikov na zadnjo klop. Klasični prtljažni pokrov je oblikovan v stilu celotne oblike. Na sredi koničasto preguban, kratek in nič kaj elegantno zaključen navzdol. Zdi se, kot da mu nekaj manjka. Majhni luči na zadku sta potisnjeni na stran, oblikovno premajhen odbijač pa preveč navzgor. Našemu trgu nesimpatično, na vzhodu pa moderno. Pa še nepreglednost nazaj je tu problem.

Tudi notranjost ostaja pri tej astri povsem identična ostalim. Torej enaka opremljenost, ki zajema klimatsko napravo, radio s predvajalnikom mp3, nerodno pregleden potovalni računalnik, delno oblazinjenje z usnjem, šestdelno garnituro zračnih blazin, večfunkcijski volan in vso serijsko obvezno varnostno opremo z izjemo opozarjanja na nepripet pas. Tu je ni, niti alarma niti lučke. Notranjost te limuzinske astre pa se razkazuje z bolj umirjenimi barvnimi kombinacijami lepotilnih detajlov; vsled tega so tudi sredinska konzola ter repki na prečnih drogovih volanskega obroča lakirani v piano črni barvi, ki je čudovita na pogled, vendar je glede prstnih odtisov nesramno občutljiva.

Prostornost spredaj ostaja dobra. Prednost dolžine, pridobljene na račun medosne razdalje, pa so inženirji izkoristili namensko; z raztezanjem kabine v vzdolžni smeri so v okolici zadnje klopi pridobili obilico prostora, ki se ga ne bi sramovali niti v razredih večjih limuzin. Kolena bodo za to več kot hvaležna. Manj hvaležna bodo telesa za sedenje na njej, saj ne bodo imela prav veliko bočne podpore, če se na njej ne bodo vozili vsaj trije; ista muha na žalost pesti tudi prednji sedišči. Pohvaliti pa gre končno obdelavo; pravi materiali in ličnost ter natančnost izdelave. Preseneti še prtljažnik. Ta je v celoti mehko tapeciran in je s svojo velikostjo 490 litrov kar konkreten. Moti pa dostop vanj, saj je sicer široka odprtina precej nizka in zelo nerodna za vstavljanje debelejših stvari vanj, pogosto pa so umazana še kolena zaradi seganja po predmetih, ki so potisnjeni tam daleč za zadnja sedeža. No, nerodno je tudi odpiranje le-tega. V potniški kabini je sicer tipka, s katero ga odpiramo, da pa se ga odpreti tudi z dolgotrajnim tiščanjem v gumb za odklepanje vrat na ključu. Nepripravno.

Motorna tehnika, ki skrbi za pogon testne astre, je tokrat bencinska. Atmosferski bencinski agregat klasične konstrukcije pod oznako Ecotec je po papirnatih zmogljivostih zadovoljiv, a se v realnosti iz 1,6 litra razvitih 85 kilovatov (115 KM) pri 6000 vrt./min in 155 Nm pri 4000 vrt./min navora izkaže, da je v svojih zmožnostih zgolj povprečen. Pospeševanja so dolga, sploh pri obremenitvah. Radoživost motorja je umerjena na uglajene vožnje, zato vrtenje v najvišje vrtljaje ni učinkovito. Tako se zdi petstopenjski menjalnik v vseh prestavah predolg. A se pri tem pogonu pokaže kvaliteta drugje. Poraba. Pri normalni vožnji je poraba tako nizka, da bi astro s tem motorjem zlahka zamenjali za dizelsko. Dolgoročno povprečje ne doseže porabe niti 7 l/100km, pri živahnosti testnih poti pa je poraba z dobrih 8,5 litra v mejah prijetne normale. Dobro uglašeno podvozje daje že pri ostalih modelih odlične vozne rezultate, kar se tiče lege na cesti, udobja in stabilnosti, tako da je zanesljivost tudi pri sedanu za volanom prepričljiva.

Ali bo Oplu uspelo prepričati katerega izmed kupcev glede takšne astre, je težko predvideti vnaprej. Dejstvo, da je polica z astrami ponovno lepo založena in zložena, daje upanje. Tu in drugod po svetu, zato je načrtno pospeševanje prodaje v globalu še kako pomembno.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki opel astra sedan 1,6 16V
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 85 (115) pri 6000
največji navor v Nm pri vrt./min 155 pri 4000
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4587 x 1753 x 1447
medosna razdalja v mm 2703
prtljažnik v litrih 490/870
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1306
največja hitrost v km/h 191
pospešek 0-100 km/h v s 11,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,5/5,2/8,7
poraba na testu v l/100 km 8,8
cena osnovnega vozila v EUR /
cena testnega vozila v EUR 16.650
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR /

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 27. 7. 2024
Julij 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |