Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Nared za apokalipso

Land rover discovery sport SD4 HSE

Avtor prispevka: Jure Cehner
Zgodbe, ki vlečejo navdih iz preveč žanrov, lahko razočarajo. Kar predstavljajte si film, ki bi bil rad komedija, grozljivka, drama in akcija obenem. Lahko je zmagovalec Oskarjev, lahko pa neslavno pogrne na izboru za Maline. Čaka land rover discovery sport ista usoda?
Nared za apokalipso
Foto: Gašper Miš, Miha Kokalj
3. 7. 2015 ob 12:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

modni izgled obrača glave
z 21-centimetrsko oddaljenostjo od tal je že pravi terenec
lahko brede kar po 60 centimetrov globoki vodi
z vsemi programi za vožnjo po terenu se boste na brezpotju počutili mogočno
pred prijatelji se lahko hvalite, kaj vse je avto moral prestati na testih pred serijskim
v svetli barvi je kabina dokaj zanimiva, v črni dolgočasna
glede na razred in terenske zmogljivosti se odlično pelje po cesti
za volanom je zelo dober občutek nadzora nad cesto
možno si je omisliti dodatna dva sedeža v prtljažniku
kabina je družinsko zelo uporabna
menjalnika se je potrebno malo privaditi zaradi cukanja
motor je zastarel, zato ga bo kmalu nadomestil novi
če je od zunaj na pogled krasen, je armaturna plošča oblikovno dokaj špartanska
ni tako udoben, kot smo pričakovali pred testom
softver vmesnika je neodziven in na pogled iz časov, ko se rojevali prvi pametni telefoni
s ceno se pri 65 tisočakih spogleduje že s prestižnejšimi range roverji
4,2
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.7 (9 glasov)
video test land rover discovery sport SD4 HSE
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Če naključnega človeka, ki sedi v range roverju, pobarate, zakaj vozi land rover, je velika verjetnost, da bo hitro zavihal nos ... in nato boste izgubili nekaj minut, ko vam bo razlagal, da to ni nikakršen plebejski land rover, to je vendarle prestižni range rover! Kakšen delavski defender neki. No, zdaj je težav še več, ker je nekaj časa na trgu že tretja družina, ki pa se uvršča nekam vmes – discovery. Prva stvar, ki mi pade na pamet, je kriza identitete. Pa jo ima?

Discovery sport, ki ga vidite na slikah, je v bistvu naslednik drugega freelanderja in je razredno in kakovostno uvrščen nekje med velikim discoveryjem 4 in bolj prestižno-športnim ter precej bolj modnim evoque. S slednjim si deli tudi platformo in motorje, ampak je vseeno precej bolj terenski in posledično manj šminkerski, nemara celo bolj diskreten. Ter obenem družinski, ker si lahko omislite zadaj še dva dodatna sedeža, skupno torej sedem. Če imate še večji podmladek kot to, pa vam itak preostanejo le kombiji. Pomeni tudi, da imate v primeru, ko se odločite za discovery sport, proporce enoprostornika in zmogljivosti terenca. Pa je paket soliden, kot se sliši na papirju?

Da Britanci z njim mislijo resno, pričajo številke, kot so 750 tisoč testnih kilometrov, 181 izdelanih prototipov pred končnim serijskim vozilom in minus 37 do 51. To zadnje so stopinje Celzija, pri katerih so ga testirali. Če pač dobite potrebo, da otroke zapeljete na Antarktiko. Na voljo sta dva pogona na vsa štiri kolesa – prvi s sklopko haldex in drugi naprednejši s tremi večploščnimi sklopkami. Testni model je imel manj zmogljivi pogon s haldexom, zato zagotovo ne pride nikamor, kajne?

Ni čisto res. Mali disco, kot smo ga v uredništvu ljubkovalno klicali, je od tal odmaknjen za konkretnih 21 centimetrov, lahko se celo potopi do 60 centimetrov globoko; senzorji, ki so v vzvratnih ogledalih, pa sporočajo globino vode. Škoda, da v času testa nismo našli primerne luže, da bi si dali duška. Robusten je in sposoben, tako v številkah kot v praksi. Toliko pa smo z njim prevozili brezpotij, da lahko to suvereno trdimo.

Da bo res jasno, da avto ni le za vožnjo po mestu in avtocestah, je v kabini precej nekih gumbov. Recimo eden, na katerem piše 'hill descent control', da se lažje spustite po drsečem klancu. Pa še eden, 'terrain response', ki je v bistvu celotna serija gumbov drugega za drugim. Štirje vozni programi, ki so vam kadarkoli na voljo, prilagajajo nešteto malih podrobnosti, da boste suvereni na večini podlag. Vidite, že samo s tem lahko vozite praktično povsod, kjer v bistvu po zakonu ne smete. Samo pritisnete gumb glede na podlago in se poženete.

9-stopenjski samodejni menjalnik me je še najbolj navdušil s svojim okroglim gumbom, ki lepo prileze ven, ko avto zaženete. To je dizajnerski dodatek, ki smo ga že vajeni, saj si ga deli z žlahto pri Jaguarju. Malce manj pa je navdušil pri samem prestavljanju, na trenutke se je namreč zdelo, da bi lahko hitreje prestavil in ne toliko vrtel motorja v višave, ampak saj sem lahko tudi sam, zato mi je hitro postalo vseeno. Bolj moteče je, da občasno cukne med prestavljanjem, sploh iz prve v drugo, verjetno s tem sporoča svoj bolj terenski karakter, vi pa jih potem poslušate, ko vreže sopotnika iz sna ...

Pod črto, kar se udobja tiče, bi tudi lahko rekli, da ga je premalo na navadnih cestah. Želeli so, da ima dobro lego na ravni površini in to se najlažje doseže s čvrstim podvozjem; zavedajo pa se tudi, da bo na cestah in ne v planinskih višavah dejansko preživel največ časa. Zato je volan precej neposreden, občutek na njem sicer ne vrhunski, tudi avto sam deluje dokaj težko, ampak ovinke z veseljem prebavlja in ga ne motijo večkratne menjave smeri. Zahvala gre večvodilni zadnji premi, zaradi katere so lahko v prtljažnik vgradili še dodatna sedeža. Vseeno dobro požira najgrše luknje, ker mora biti pripravljen tudi na terenske vragolije, ki jih s svojima kratkima previsoma spredaj in zadaj ter oddaljenostjo od tal brez težav zmore. Bolje od praktično kateregakoli konkurenta. Zanimivo je tudi, da ima dokaj trde sedeže, po katerih vas na brezpotju še bolj premetava kot sicer. Nasvet: takšnim v tej sicer krasni beli barvi se morda raje izognite, saj se na njih vse pozna. Je pa zaradi njih in praktično celotne svetle armature v kabini izredno prijetno, prostorno in zračno, da se res dobro počutiš.

Oblikovanje tako zunaj kot znotraj je klasično 'landroversko'. Torej, kokpit je poln prirezanih linij, vse je bolj kot ne ravno, vključno z gumbi, in človek bi si mislil, da mu pač manjka stil. Dokler se seveda ne spomni, da je to tudi stil. Navzven je več mehkobe in valovitih linij, kar ga naredi na pogled še modernejšega od dražjih range roverjev. Skupaj s krasno oblikovanim C-stebričkom se paket zaključi v enega lepših terencev na trgu.

2,2-litrski dizelski stroj s 140 kW oz. 190 'konji' pod pokrovom je čisto dovolj zmogljiv, tako za teren kot karkoli drugega. Navora je dovolj pri majhnem številu vrtljajev, z dobrimi osmimi litri na 100 prevoženih kilometrov pa je tudi povprečno varčen. No, vsaj za 1.755 kilogramov težko gmoto. Je precej glasen in robat, mehansko mogoče celo najslabši del tega avtomobila, saj se mu leta že poznajo, zato je bil nedavno zamenjan z novim 2-litrskim, vseeno pa je vožnja z njim dovolj sproščena in razen ob občasnem privijanju vrtljajev mu ne boste posvečali dosti pozornosti.

Logično, drugi najboljši paket opreme HSE ponuja marsikaj, ampak stane s tem motorjem dobrih 53 jurjev; s čisto vsemi igračkami, ki jih je imel testni, pa nekaj več kot 65 tisočakov. Seveda je veliko, ampak s koliko avti pa se lahko vozite po 60 centimetrov globoki vodi? In to z dodatnimi šestimi potniki v relativno luksuzni kabini? Plus, dvomim, da mu kateri od šminkerskih konkurentov lahko konkurira na terenu. Če morda dotičnemu že, pa tistemu s še bolj zmogljivim pogonom zagotovo ne. Ja, za vožnjo med bloki in stolpnicami vse to ni potrebno, zato ga nikar ne kupujte, če ste avtocestni priganjač. In ja, paket je zelo soliden, če iščete zmogljiv avtomobil z modnim imidžem ali pa modni avtomobil s terenskimi zmogljivostmi. Krize identitete sploh nima, ker suvereno vozi na meji med obema.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki land rover discovery sport SD4 HSE 
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2179
moč v kW (KM) pri vrt./min 140 (190) pri 3.500
največji navor v Nm pri vrt./min 420 pri 1.750
menjalnik samodejni, devetstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4599 x 2069 x 1724
medosna razdalja v mm 2741
prtljažnik v litrih 479
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1755 (750)
največja hitrost v km/h 188
pospešek 0-100 km/h v s 8,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,4/5,7/6,3
poraba na testu v l/100 km 10,3
cena osnovnega vozila v EUR 37.850
cena testnega vozila v EUR 53.350
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 65.260

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 9. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |