Če naključnega človeka, ki sedi v range roverju, pobarate, zakaj vozi land rover, je velika verjetnost, da bo hitro zavihal nos ... in nato boste izgubili nekaj minut, ko vam bo razlagal, da to ni nikakršen plebejski land rover, to je vendarle prestižni range rover! Kakšen delavski defender neki. No, zdaj je težav še več, ker je nekaj časa na trgu že tretja družina, ki pa se uvršča nekam vmes – discovery. Prva stvar, ki mi pade na pamet, je kriza identitete. Pa jo ima?
Discovery sport, ki ga vidite na slikah, je v bistvu naslednik drugega freelanderja in je razredno in kakovostno uvrščen nekje med velikim discoveryjem 4 in bolj prestižno-športnim ter precej bolj modnim evoque. S slednjim si deli tudi platformo in motorje, ampak je vseeno precej bolj terenski in posledično manj šminkerski, nemara celo bolj diskreten. Ter obenem družinski, ker si lahko omislite zadaj še dva dodatna sedeža, skupno torej sedem. Če imate še večji podmladek kot to, pa vam itak preostanejo le kombiji. Pomeni tudi, da imate v primeru, ko se odločite za discovery sport, proporce enoprostornika in zmogljivosti terenca. Pa je paket soliden, kot se sliši na papirju?
Da Britanci z njim mislijo resno, pričajo številke, kot so 750 tisoč testnih kilometrov, 181 izdelanih prototipov pred končnim serijskim vozilom in minus 37 do 51. To zadnje so stopinje Celzija, pri katerih so ga testirali. Če pač dobite potrebo, da otroke zapeljete na Antarktiko. Na voljo sta dva pogona na vsa štiri kolesa – prvi s sklopko haldex in drugi naprednejši s tremi večploščnimi sklopkami. Testni model je imel manj zmogljivi pogon s haldexom, zato zagotovo ne pride nikamor, kajne?
Ni čisto res. Mali disco, kot smo ga v uredništvu ljubkovalno klicali, je od tal odmaknjen za konkretnih 21 centimetrov, lahko se celo potopi do 60 centimetrov globoko; senzorji, ki so v vzvratnih ogledalih, pa sporočajo globino vode. Škoda, da v času testa nismo našli primerne luže, da bi si dali duška. Robusten je in sposoben, tako v številkah kot v praksi. Toliko pa smo z njim prevozili brezpotij, da lahko to suvereno trdimo.
Da bo res jasno, da avto ni le za vožnjo po mestu in avtocestah, je v kabini precej nekih gumbov. Recimo eden, na katerem piše 'hill descent control', da se lažje spustite po drsečem klancu. Pa še eden, 'terrain response', ki je v bistvu celotna serija gumbov drugega za drugim. Štirje vozni programi, ki so vam kadarkoli na voljo, prilagajajo nešteto malih podrobnosti, da boste suvereni na večini podlag. Vidite, že samo s tem lahko vozite praktično povsod, kjer v bistvu po zakonu ne smete. Samo pritisnete gumb glede na podlago in se poženete.
9-stopenjski samodejni menjalnik me je še najbolj navdušil s svojim okroglim gumbom, ki lepo prileze ven, ko avto zaženete. To je dizajnerski dodatek, ki smo ga že vajeni, saj si ga deli z žlahto pri Jaguarju. Malce manj pa je navdušil pri samem prestavljanju, na trenutke se je namreč zdelo, da bi lahko hitreje prestavil in ne toliko vrtel motorja v višave, ampak saj sem lahko tudi sam, zato mi je hitro postalo vseeno. Bolj moteče je, da občasno cukne med prestavljanjem, sploh iz prve v drugo, verjetno s tem sporoča svoj bolj terenski karakter, vi pa jih potem poslušate, ko vreže sopotnika iz sna ...
Pod črto, kar se udobja tiče, bi tudi lahko rekli, da ga je premalo na navadnih cestah. Želeli so, da ima dobro lego na ravni površini in to se najlažje doseže s čvrstim podvozjem; zavedajo pa se tudi, da bo na cestah in ne v planinskih višavah dejansko preživel največ časa. Zato je volan precej neposreden, občutek na njem sicer ne vrhunski, tudi avto sam deluje dokaj težko, ampak ovinke z veseljem prebavlja in ga ne motijo večkratne menjave smeri. Zahvala gre večvodilni zadnji premi, zaradi katere so lahko v prtljažnik vgradili še dodatna sedeža. Vseeno dobro požira najgrše luknje, ker mora biti pripravljen tudi na terenske vragolije, ki jih s svojima kratkima previsoma spredaj in zadaj ter oddaljenostjo od tal brez težav zmore. Bolje od praktično kateregakoli konkurenta. Zanimivo je tudi, da ima dokaj trde sedeže, po katerih vas na brezpotju še bolj premetava kot sicer. Nasvet: takšnim v tej sicer krasni beli barvi se morda raje izognite, saj se na njih vse pozna. Je pa zaradi njih in praktično celotne svetle armature v kabini izredno prijetno, prostorno in zračno, da se res dobro počutiš.
Oblikovanje tako zunaj kot znotraj je klasično 'landroversko'. Torej, kokpit je poln prirezanih linij, vse je bolj kot ne ravno, vključno z gumbi, in človek bi si mislil, da mu pač manjka stil. Dokler se seveda ne spomni, da je to tudi stil. Navzven je več mehkobe in valovitih linij, kar ga naredi na pogled še modernejšega od dražjih range roverjev. Skupaj s krasno oblikovanim C-stebričkom se paket zaključi v enega lepših terencev na trgu.
2,2-litrski dizelski stroj s 140 kW oz. 190 'konji' pod pokrovom je čisto dovolj zmogljiv, tako za teren kot karkoli drugega. Navora je dovolj pri majhnem številu vrtljajev, z dobrimi osmimi litri na 100 prevoženih kilometrov pa je tudi povprečno varčen. No, vsaj za 1.755 kilogramov težko gmoto. Je precej glasen in robat, mehansko mogoče celo najslabši del tega avtomobila, saj se mu leta že poznajo, zato je bil nedavno zamenjan z novim 2-litrskim, vseeno pa je vožnja z njim dovolj sproščena in razen ob občasnem privijanju vrtljajev mu ne boste posvečali dosti pozornosti.
Logično, drugi najboljši paket opreme HSE ponuja marsikaj, ampak stane s tem motorjem dobrih 53 jurjev; s čisto vsemi igračkami, ki jih je imel testni, pa nekaj več kot 65 tisočakov. Seveda je veliko, ampak s koliko avti pa se lahko vozite po 60 centimetrov globoki vodi? In to z dodatnimi šestimi potniki v relativno luksuzni kabini? Plus, dvomim, da mu kateri od šminkerskih konkurentov lahko konkurira na terenu. Če morda dotičnemu že, pa tistemu s še bolj zmogljivim pogonom zagotovo ne. Ja, za vožnjo med bloki in stolpnicami vse to ni potrebno, zato ga nikar ne kupujte, če ste avtocestni priganjač. In ja, paket je zelo soliden, če iščete zmogljiv avtomobil z modnim imidžem ali pa modni avtomobil s terenskimi zmogljivostmi. Krize identitete sploh nima, ker suvereno vozi na meji med obema.