Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

S kot Superman

BMW i3s advanced

Avtor prispevka: Anže Jereb
Če se vam zdi, da BMW i3 izgleda dobro, ga postavite ob novi i3S in ugotovili boste, da oblikovni futurizem sicer velja za oba, a je eden od njiju vseeno bistveno bolj športno našpičen in tudi atraktiven. S, jasno.
S kot Superman
Foto: Gašper Miš
17. 8. 2018 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

i3 je v pravi barvi še vedno nastopač, S še toliko bolj
nabita zunanja podoba lepo sovpada z zmogljivostmi elektromotorja
135 kW moči poskrbi za konkreten potisk hrbta v sedež
notranjosti je ena najbolj fascinantnih v avtomobilih, zlasti uporabljeni materiali
prostora za potnike je ogromno kljub majhni dolžini
sedi se visoko, preglednost je odlična, vzvratna kamera ima vrhunsko ločljivost
ESP deluje bliskovito in ga ne preseneti niti hipna dostava navora na zadnji kolesi
baterija s polovico večjo kapaciteto zagotavlja dokaj dober doseg …
… zlasti v mestih, kjer zelo uspešno regenerira energijo
na hitri polnilnici bo napolnjen v vsega 40 minutah
širša koloteka in večje pnevmatike poskrbijo za boljšo lego …
… vseeno pa ta ni posebej prijetna, avto deluje živčno
na slabih cestah boste še preveč občutili slabosti trdega vzmetenja
odpiranje vrat je na trenutke zelo nerodno
cena vozila izniči morebiten prihranek zaradi cenejše elektrike
4,5
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.3 (12 glasov)
test BMW i3s advanced
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

S kot sport, predvidevam, ker je hitrejši od klasičnega, ki tudi ni počasen! Takšna različica ima celo manj kot 7 sekund do 100 km/h, zdi pa se še bistveno hitrejša, ker elektrika poskrbi za takojšen sunek. Za konkreten sunek, ta je vsem, ki so si zaželeli vožnje z njim, dobesedno vzel sapo. Električna moč in navor sta na voljo od prvega trenutka in to pomeni, da je potisk hrbta ob sedež skoraj brutalen pri vsakem odločnejšem pritisku stopalke za plin. Elektriko, pravzaprav.

Pri zmogljivostih je na papirju tako: 6,9 do sto, še bolj pa presenetijo vmesna pospeševanja, na primer od 50 do 80 km/h. Sicer pa ima S deset kilovatov moči več od klasičnega, skupaj 135 kW, kar pomeni skoraj 185 'konjičkov'. Tudi končna hitrost je malenkost večja, takšen gre 160 km/h, ampak ne priporočam. Prvič, ker pri nas ni dovoljeno, in drugič, ker se takrat baterija prazni hitreje kot pri 6 let starem mobitelu.

S tudi izgleda bolje. Tokratna barva mi je sploh všeč, ker je precej napadalna, k bolj ostri zunanjosti pa pripomorejo še črni dodatki in podaljški, S je prav tako 10 milimetrov bližje tlom, platišča imajo 20 palcev, koloteka pa sta zajetnih 40 milimetrov širša. Posledično pač izgleda super, še vedno futuristično in prijetno, a obenem bistveno bolj agresivno. Navaden v primerjavi s tem zdaj izgleda kot kakšna mevža.

Znotraj je enak, še vedno prava paša za oči z dolgo armaturko in zanimivimi materiali, atraktivno prestavno ročico, pač, veliko nasprotje klasičnim avtomobilom je, kar mi je všeč. Malce nepriročna so lahko vrata, kjer je najprej treba odpreti prva, da potem lahko še zadnja, kar je lahko zoprno na s širino omejenem parkirnem prostoru. Ob odprtih vratih se namreč lahko potniki znajdejo ujeti med sosednjim avtomobilom in vrati, po drugi strani pa je zelo enostavno za vaš naraščaj, če je prostora dovolj.

Vetrobransko steklo se na spodnjem delu zaje v karoserijo vsaj meter pred volanom.

Sicer je kabina presenetljivo prostorna, štirje potniki imajo dovolj prostora, vedno znova me fascinira globina armaturne plošče, vetrobransko steklo se na spodnjem delu zaje v karoserijo vsaj meter pred volanom. Malce manj je prostora v prtljažniku, ta je plitek, ker je pod njim baterija, a za prevoz vrečk iz trgovine bo dovolj. Hvalim tudi preglednost, sedi se namreč malce višje in stekla so velika, pri vzvratni vožnji pomaga še odlična kamera.

Z dosegom je pa tako: če ne boste ves čas na avtocesti, bo zlahka tudi 200 kilometrov. V mestih se prazni počasi, ker tako učinkovito regenerira energijo, ko spustite plin, da zavirati dostikrat sploh ni potrebno. Na avtocesti je zgodba drugačna in tam po vsej verjetnosti ne boste prevozili več kot kakšnih 140 kilometrov. Se pa hitro polni, če bo treba ustaviti na kateri od avtocestnih hitrih polnilnic, v 40 minutah bo že skoraj povsem polna. Baterija je zdaj pri i3 že nekaj časa večja (94 Ah oziroma 33 kWh) in smo jo preizkusili že v tem testu.

Je pa i3 zelo čvrst, na slabih cestah vas bo zelo premetavalo, udobje skratka ni njegova vrlina. In kljub zajetni moči ter zadnjemu pogonu vozniško ni posebej prepričljiv. Krmilni mehanizem je preveč umeten in obenem preveč direkten, ozke gume pa tudi ne pomagajo pri vsem skupaj. Nikoli ne vem, če sem že na meji ali ne. Zato to ni kakšen M ampak S: bolj športen na ravninah, za napad na zavoje pa ni. Pa cena? Od 43.350 EUR naprej brez subvencije.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki BMW i3s advanced
vrsta motorja električni
baterija 33.2 kWh litij-ionska
moč v kW (KM) pri vrt./min 135 (183)
največji navor v Nm pri vrt./min 270
menjalnik samodejni, enostopenjski s fiksnim prenosom
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4011 x 1775 x 1577
medosna razdalja v mm 2570
prtljažnik v litrih 260
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1340 (360)
največja hitrost v km/h 160
pospešek 0-100 km/h v s 6,9
poraba (po NEDC) v kWh 14,3
poraba na testu v kWh 18,9
cena osnovnega vozila v EUR 39.650
cena testnega vozila v EUR 43.350
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 52.215

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 1. 2025
Januar 2025
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |