Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Renault austral

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Podobno kot pred leti, ko je model talisman nadomestil laguno, danes počne novi austral. Kadjar je stvar preteklosti, Renault pa je dobil konkurenčnega predstavnika v danes še kako priljubljenemu razredu C-SUV. Že po prvih kilometrih je jasno, da gre za bistveno boljši avtomobil, ki s predhodnikom nima veliko skupnega. Temu primerna sta tako cena kot prodajni načrti.
Renault austral
Foto: Gašper Miš
28. 2. 2023 ob 22:00
Komentarjev: 0

Novi Renaultov predstavnik razreda C-SUV (ki pri nas predstavlja približno četrtino celotne prodaje) je model austral. Ime izvira iz latinske besede australis, kar pomeni južni, Renault, ki je to ime zaščitil že leta 2005, pa pravi, da govori o živahnosti in vročini juga, mirnih užitkih narave ter širokih prostranstvih, ki odpirajo neomejene priložnosti. Vse skupaj se sliši kar malce osladno, vseeno pa imam občutek, da je austral še kako pomemben model. Roko na srce, kadjar ni bil najbolj posrečen predstavnik razreda, in tega se očitno zavedajo tudi pri Renaultu, sicer potrebe po novem imenu niti ne vidim.

Austral je križanec, ki v dolžino meri 4,51 metra, kar pomeni, da je v primerjavi s predhodnikom (modelom kadjar) daljši za dobra dva centimetra. Vključno z ogledali je za približno toliko tudi širši, v višino pa je zrasel le za pet milimetrov, kar pomeni, da dimenzijsko ostaja nekje v povprečju razreda. Ni največji in ne najmanjši, je pa zato oblikovno zelo zanimiv. No, vsaj tako so pokazali pogledi mimoidočih. Ti so zagotovo opazili veliko motorno masko z novim logotipom, ki so ga Francozi prvič predstavili s konceptnim vozilom renault 5 E-tech electric, prvič pa uporabili pri električnem meganu. Tudi novinec v osnovi sveti v led tehniki, spredaj pa lahko v primeru doplačila govorimo celo o matričnih žarometih, ki so jih razvili in nastajajo v ljubljanski Helli. Sam žaromet sestavlja 24 led diod in 11 modulov, ki svetlobni snop prilagajajo po potrebi in po besedah predstavnikov znamke ob dobri svetilnosti ne motijo drugih udeležencev v prometu. Preverimo na testu, prej pa vam povem, da ledice osvetljujejo tudi zadek, na boku pa se bohotijo najmanj 17-, lahko pa tudi večja, do 20-palčna lita platišča.

Več vzporednic z modelom megane E-tech electric je moč najti v notranjosti. Armaturna plošča je praktično identična tisti v 30 centimetrov krajšem modelu, še največ razlik je v predelu sredinske konzole. Ta v primeru australa spredaj sedeča lepše objame, vozniku pa na njej ponuja prav posrečeno ročico za počitek desne roke, ki oblikovni navdih črpa v svetu letalstva. Prostora kljub rahlemu občutku utesnjenosti vseeno ni malo. Logično, če pa je avtomobil večji in se to pozna tudi v notranjosti. Predvsem v drugi vrsti, kjer je napram kadjaru za pet centimetrov več prostora v predelu kolen, kar je rezultat 16-centimetrskega pomika klopi. Za njo se skriva še velik prtljažnik, ki pri blagem hibridu meri od 500 do 575 litrov (odvisno ali gre za model s fiksno ali pomično klopjo) pri samopolnilnem pa od 430 do 555 litrov. Prtljažnik kadjara jih je za primerjavo pogoltnil 472. Ko že ravno primerjam, materiali so bolj kakovostni, izdelava se zdi boljša, čeprav prostor za izboljšave vseeno ostaja. No, napredek je viden in počutje v australu še zdaleč ni slabo.

Za piko na i je novinec še bistveno bolj napreden, saj pri bolje založenih različicah skupaj ponuja do 27 varnostnih sistemov in pripomočkov, ki tako ali drugače pomagajo pri vožnji. Klasičnih merilnikov ni več, sta pa na voljo dva velika zaslona (12,3-palčni digitalni merilniki in 12-palčni zaslon multimedije), za doplačilo tudi projekcijski prikazovalnik. Sistem openR link poganja Googlov operacijski sistem, kar pomeni, da je austral ves čas povezan v svet, zato potrebe po uporabi povezav Apple CarPlay in Android Auto ne bo. Na voljo sta vseeno, kot so napredno ozvočenje Harman Kardon s slabimi 500 vati in skupaj kar 12 zvočniki, veliko panoramsko strešno okno, ogrevana sprednja sedeža in volan, ogrevan je lahko tudi vetrobran, skratka opreme ne manjka. Na srečo tudi fizičnih stikal ne, čeprav jih ni na pretek. Za najbolj pomembne funkcije so vseeno na voljo, recimo za prezračevanje, kar se mi zdi bolj ergonomsko, predvsem pa bistveno bolj varno.

Ljubitelji dizlov, poglejte stran: novi austral, ki stoji na modularni platformi CMD-CF, je na voljo le s tremi motornimi različicami in prav vse so bencinske! Dve sta blagohibridni, tretjo opcijo predstavlja samopolnilni hibrid z oznako E-tech hybrid 200. V prvih primerih govorimo o 1,3-litrskem štirivaljnem turbobencinskem motorju, ki ob pomoči 12-voltne tehnologije razvije bodisi 103 (140 KM) bodisi 116 kilovatov sistemske moči (158 KM). Pri vstopni različici z oznako mild hybrid 140 je menjalnik vedno šeststopenjski ročni, pri močnejši mild hybrid 160 pa samodejni CVT, ki v ročnem načinu ponuja osem prestav. Za kupce bo bolj zanimiv močnejši motor, s slabimi 160 'konjički', ki smo ga preizkusili na dobrih 200 kilometrov dolgi poti med Ljubljano in Opatijo. Porabil je približno osem litrov goriva na sto prevoženih kilometrov.

Tehnološko bolj zanimiva je različica E-tech full hybrid 200, ki je isto pot opravila s povprečno porabo 6,5 litra na 100 km. Kljub temu gre za najmočnejšo različico v ponudbi, saj je sistemske moči 146 kilovatov oziroma 199 'konjičkov', navora pa največ 205 Nm. Osnovo v tem primeru predstavlja 1,2-litrski trivaljni turbobencinar, ki razvije 96 kilovatov (131 KM), pomagata pa mu dva elektromotorja. Prvi prispeva dodatnih 50 kilovatov (68 KM), drugi z močjo 25 kilovatov (34 KM) pa služi le kot visokonapetostni starter/generator. Čeprav ima litij-ionska baterija kapaciteto le 1,7 kWh in posledično tehta dobrih 25 kilogramov, se boste, vsaj v mestu, večino časa vozili na elektriko. Da bo takšen pogon na avtocesti nadomestil še kako priljubljene turbodizle, pa kar pozabite, četudi bi vam trgovci to radi prodali. Austral E-tech full hybrid 200 se v praksi vseeno obnese bistveno boljše kot hibridni clio, captur ali megane, saj ima posodobljen pogonski sklop, vključno s samodejnim menjalnikom multi-mode, ki nima klasične sklopke (to omogoča, da lahko austral speljuje tudi samo s pomočjo elektrike).

Ker vem, da boste kupci australa zagotovo pomislili tudi na nissan qashqai, lahko povem, da se, kljub temu da si delita marsikaj skupnega, razlikujeta v dveh ključnih točkah. Če je nissan na voljo s štirikolesnim pogonom, so se pri Renaultu odločili, da ga v australu ne bodo ponudili. Po besedah zastopnika znamke pri kadjarju zanj nikoli ni bilo pretiranega zanimanja, zato je austral na voljo s pogonom na le sprednji kolesi, se pa lahko vseeno pohvali s številko 4 v imenu. 4control advance je sistem štirikolesnega krmiljenja, ki ga qashqai nima. Pri australu je na voljo za doplačilo (1500 evrov), rezultat tega pa je precej bolj okreten avtomobil. Z njim novinčev obračalni krog namesto 11,4 metra meri le 10,1, kar je podobno kot pri razred manjšem, predvsem pa 46 centimetrov krajšem cliu. Omeniti velja, da austral s to opcijo pridobi še bolj udobno večvodilno zadnjo premo (podobno kot nissan qashqai z bogato opremo tekna+). Četudi ponuja sistem multi-sense (s katerim voznik izbira med štirimi voznimi načini) in gre oblikovno za zelo vpadljiv avtomobil, pretirane dinamike vseeno ne pričakujte. Austral se sicer pelje boljše kot kadjar, bi rekel, da podobno kot novi nissan qashqai, vseeno pa mu bolj kot dinamična odgovarja umirjena vožnja, kar sovpada z elektrificiranimi pogonskimi opcijami.

Na voljo so štirje paketi opreme, in sicer osnovni equilibre (kar v prevodu pomeni ravnovesje), techno ter povsem nova z oznakama techno esprit alpine in iconic esprit alpine. Ta nadomeščata paketa, kot sta bila včasih GT line in R.S. line, s tem pa predstavljata vrh australove ponudbe. Kot pove že samo ime, gre za bolj športna paketa, ki veliko stavita na videz vozila, novincu pa poleg posebne mat kovinske barve (ki stane 1800 evrov) prinašata še velika lita platišča in številne okrasne elemente. Recimo volanski obroč v kombinaciji usnja in alkantare, na njem okrasne šive v barvi francoske zastave (drugod so ti modri), majhni francoski zastavici sta všito tudi v naslonjali sprednjih sedežev, številni logotipi Alpine pa vas bodo hoteli prepričati, da sedite v športnem A110, če ne kar letošnjem dirkalniku Formule 1 A523.

Če je dirkalnik moder z roza dodatki, lahko austral naročite tudi v kakšni drugi barvni kombinaciji: sedem barv je na voljo, kar v povezavi s črno streho skupaj nanese na 12 različnih možnosti (črne ni moč kombinirati s črno streho, mat siva pa je na voljo le v kombinaciji z njo). Cene brez dodatkov se začno pri 27.900 evrih (austral mild hybrid 140 equilibre), najdražji bo vaš za 41.400 evrov (austral E-tech full hybrid 200 auto iconic esprit alpine). Za slovenske kupce je najbolj pomembna cena 34.400 evrov, kolikor stane različica s 116 kilovati in paketom techno esprit alpine (točno takšno vidite na fotografijah). Ta bo po besedah zastopnika znamke najbolj priljubljena. Renault v primeru nakupa preko financiranja prvič ponuja tudi osemletno podaljšano jamstvo. Vse to bo očitno dovolj, da bodo z novincem napadli prve tri predstavnike razreda (to so kia sportage, volkswagen tiguan in hyundai tucson), s tem pa na slovenske ceste poslali med 800 in 1000 vozil letno.

Cene:

renault austral mild hybrid 140 equilibre, 6-st. roč. (103 kW) – 27.900 EUR
renault austral mild hybrid 140 techno, 6-st. roč. (103 kW) – 30.200 EUR
renault austral mild hybrid 160 auto techno, n-st. CVT (116 kW) – 32.900 EUR
renault austral mild hybrid 160 auto techno esprit alpine, n-st. CVT (116 kW) – 34.400 EUR
renault austral E-tech full hybrid 200 auto techno esprit alpine, n-st. multi-mode (146 kW) – 38.400 EUR
renault austral E-tech full hybrid 200 auto iconic esprit alpine, n-st. multi-mode (146 kW) – 41.400 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 9. 2024
September 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |