Novi range rover sport tudi v tretji generaciji ostaja tipičen predstavnik znamke: je velik in oglat, obenem pa precej podoben drugi generaciji. Prej kot o oblikovni revoluciji lahko tako govorimo o evoluciji, ki novincu, poleg nekaj dodatnih centimetrov, prinaša več čistih in tekočih linij, s tem pa 15 odstotkov manjši količnik zračnega upora (0,29). Sport v dolžino zdaj meri 4,95 metra (prej 4,88 metra), z 1,99 metra širine ostaja enako širok, je pa z 1,82 metra višine slaba dva centimetra višji kot prej. Še vedno ima precej kratka previsa in dolgo medosno razdaljo: okrogle tri metre meri, kar je dobrih sedem centimetrov več kot pri predhodniku.
V primerjavi s prejšnjo generacijo (obenem pa tudi nedolgo nazaj predstavljenim range roverjem) ima ožja žarometa (ta sta digitalna led), ožja je tudi motorna maska, reže za zajem zraka pa so še večje. Napram dobrih deset centimetrov daljšemu range roverju ima sport bolj 'kupejevsko' strešno linijo (kot na primer range roverja velar in evoque), podobno močno bočno linijo in vratne kljuke, ki se skrijejo v karoserijo. Platišča so velika, jasno, tudi do 23 palcev merijo, luči zadaj pa za razliko od večine novih avtomobilov niso povezane med seboj. Če so pri range roverju postavljene navpično, so tu vodoravno, se pa lahko obe vozili pohvalita tako z zadnjim brisalnikom, ki so ga spretno skrili pod strešni spojler, kot kamero za vzvratno vožnjo, ki se nahaja ob strešni anteni. Streha je lahko črna, lahko v barvi vozila, skratka na voljo so številne kombinacije, da bo res vsak našel pravo.
Oblikovna evolucija se nadaljuje tudi v notranjosti. Armaturna plošča je moderna, vseeno pa ni tako elegantna kot pri večjem in seveda dražjem range roverju. Bolj razgibana je, kar se mi po svoje zdi logično, če pa že v imenu piše, da je sport. Izdelava je ponovno na zelo visokem nivoju, izbrani materiali so kakovostni, lahko pa tudi trajnostni, če boste posegli po tekstilu ultrafrabrics. Novinec je v primerjavi s prejšnjo generacijo izgubil en zaslon in ima tako namesto treh le še dva velika. Mislim, da ne bo pretirane panike, ker haptični zaslon multimedijskega sistema Pivi Pro meri kar 13,1 palca, digitalni merilniki pa 13,7.
Ne manjkajo niti projekcijski prikazovalnik, brezžični povezavi Android Auto in Apple CarPlay (kmalu bo na voljo tudi Amazon Alexa) in Meridian ozvočenje s kar 29 zvočniki, nizkotoncem in ojačevalnikom z močjo do 1430 W. Del ozvočenja je tudi napredni sistem za aktivno odpravljanje hrupa, medtem ko bosta za dodatno mero udobja skrbela sprednja sedeža, ki sta elektronsko pomična v kar 22 smereh. Lahko sta ogrevana, prezračevana in z masažo, je pa res, da tudi potnikom v drugi vrsti ne bo hudega. Tudi klop je elektronsko pomična, obenem pa je za potnike na voljo za dodatna dva centimetra prostora v predelu kolen in tri v predelu stopal. Za velike družine bo bolj primeren kakšen drug model (na primer defender, discovery in discovery sport), saj ima novinec vedno pet sedežev in ne več sedem, kot jih je lahko imel v drugi generaciji. To pomeni, da je prtljažnik večji in lahko pogoltne do 647 litrov (kar je 125 litrov več kot prej oziroma 201 liter več, ko govorimo o obeh priključnih hibridih).
Kot 'klasični' range rover (ki tako kot sport nastaja v Land Roverjevi tovarni v bližini Birmingahama) stoji na modularni platformi MLA-Flex in pod pokrovom skriva tri turbodizelske, dve turbobencinski in dve priključno-hibridni pogonski opciji. Vstopno izbiro predstavljajo turbodizelske različice z oznakami D250, D300 in D350. V vseh primerih gre za blagohibridni vrstni šestvaljnik s tremi litri delovne prostornine. Ob pomoči 48-voltnega omrežja razvijejo od 183 (249 KM) do 257 kilovatov moči (350 KM) in od 600 do 700 Nm navora. Tudi turbobencinski motor P400 je blagohibridni, ki s prav tako tremi litri delovne prostornine in šestimi valji razvije 294 kilovatov moči (400 KM) ter 620 Nm navora, vrh ponudbe pa predstavlja različica P530, ki jih razvije kar 390 (530 KM). Navora je v tem primeru celo 750 Nm, razlog pa tiči v novem 4,4-litrskem bencinskem osemvaljniku z dvema turbopolnilnikoma. Kljub temu da takšen range rover sport tehta več kot 2500 kilogramov, do stotice pospeši v le 4,5 sekunde in brez težav doseže elektronsko omejeno končno hitrost 250 kilometrov na uro.
Za tiste, ki se radi vozite v tišini, bo bolj primeren priključni hibrid. Dva sta na voljo, in sicer prvi z oznako P440e in drugi P510e. Pri obeh gre za kombinacijo trilitrskega turbobencinskega vrstnega šestvaljnika, 105-kilovatnega elektromotorja (143 KM) in velike, kar 38,2 kWh litij-ionske baterije (njena neto kapaciteta znaša 31,8 kWh). To je moč polniti tako na polnilnicah AC (z do sedmimi kilovati) kot tudi hitrih DC (z do petdesetimi), samo na elektriko pa po podatkih tovarne prevoziti do 114 kilometrov. V praksi verjetno med 90 in 100, kar bo za večino uporabnikov več kot dovolj. No, več kot dovolj je tudi sistemske moči, ta v primeru različice P440e znaša 324 kW (441 KM) in 620 Nm navora, v primeru močnejše, P510e, pa kar 375 kilovatov (510 KM) in okroglih 700 Nm navora. Povsem električni range rover sport na ceste prihaja naslednje leto, različice, ki so na voljo že zdaj, pa so serijsko opremljene tako z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom proizvajalca ZF kot inteligentnim štirikolesnim pogonom.
Novinec, ki je v približno 80 odstotkih izdelan iz lahkih materialov in ima v primerjavi s prejšnjo generacijo za kar 35 odstotkov večjo torzijsko togost, je po besedah predstavnikov znamke še vedno pravi 'terenec', čeprav priznavajo, da kaj več kot lukenj na naših cestah vseeno ne bo videl. Po eni strani škoda, ker ima zmogljiv sistem Terrain Response 2 s štirimi načini terenske vožnje. Zanimiv je tudi prilagodljiv terenski tempomat, ki omogoča, da se lahko voznik v zahtevnih razmerah osredotoči le na krmiljenje. Ker ima prilagodljivo zračno vzmetenje, se lahko za 15 sekund dvigne tudi za 13,5 centimetra, v osnovi pa je od tal oddaljen od 21,6 do 28,1 centimetra (27,4 v primeru priključnega hibrida). Tu so za razred še rekordni koti (ki se sicer razlikujejo od različice do različice, pri najbolj terenski pa merijo 33,0° (vstopni), 26,9° (prehodni) in 30,0° (izstopni)) ter možnost bredenja po kar 90 centimetrov globoki vodi. Srednji in zadnji diferencial sta elektronsko nadzorovana, elektronika pa lahko nadzoruje tudi kot obračanja zadnjih koles. Dynamic Response Pro, ki je del paketa stormer handling, je na voljo prvič, range roverju sport pa omogoča, da se zadnji kolesi obrneta do 7,3 stopinje, zato njegov obračalni krog meri le 10,95 metra. To je več kot poldrugi meter manj, kot potrebuje sicer.
Novi range rover sport je, tako pri nas kot drugod, na voljo s šestimi paketi opreme (S, SE, SE dynamic, HSE dynamic, autobiography in first edition). Čeprav so že osnovne različice bogato opremljene, bo pri nas vseeno najbolj priljubljen s paketom HSE dynamic, kakršnega vidite na fotografijah. Velika večina se bo odločila še za paket black pack (kjer kromirane dodatke nadomestijo v svetleči črni barvi), še bistveno bolj zanimiv pa je paket first edition. Temelji na osnovi bogato opremljenega paketa autobiography in predstavlja vrh ponudbe, na voljo pa bo le prvo leto prodaje. Temu primerna je tudi cena, ki se v primeru blagohibridne različice D350 MHEV začne pri 129.650, v primeru priključnohibridne P510e PHEV pri 145.852, v primeru osemvaljne P530 MHEV pa pri 149.450 evrih. To je tudi najdražji sport v ponudbi, medtem ko je najcenejši turbodizelski na voljo od 96.359, turbobencinski pa od 109.442 evrov. Seveda so to le osnovne cene in so potem tu še dodatki, ki, roko na srce, niso ravno poceni, a to še ne pomeni, da novi range rover sport pri nas ne bo uspešen. Nasprotno, zastopnik znamke pričakuje, da jih bo letno prodal približno 50, če bo to le dopuščala dobava. Ja, sladki problemi …
Cene:
land rover range rover sport D250 MHEV AWD AT SE, 8-st. sam. (183 kW) – 96.359 EUR
land rover range rover sport D250 MHEV AWD AT SE dynamic, 8-st. sam. (183 kW) – 99.613 EUR
land rover range rover sport D300 MHEV AWD AT SE, 8-st. sam. (221 kW) – 100.223 EUR
land rover range rover sport D300 MHEV AWD AT SE dynamic, 8-st. sam. (221 kW) – 103.477 EUR
land rover range rover sport D300 MHEV AWD AT HSE dynamic, 8-st. sam. (221 kW) – 112.423 EUR
land rover range rover sport D350 MHEV AWD AT autobiography, 8-st. sam. (257 kW) – 125.990 EUR
land rover range rover sport D350 MHEV AWD AT first edition, 8-st. sam. (257 kW) – 129.650 EUR
land rover range rover sport P400 MHEV AWD AT SE dynamic, 8-st. sam. (294 kW) – 109.442 EUR
land rover range rover sport P400 MHEV AWD AT HSE dynamic, 8-st. sam. (294 kW) – 118.287 EUR
land rover range rover sport P400 MHEV AWD AT autobiography, 8-st. sam. (294 kW) – 127.538 EUR
land rover range rover sport P530 MHEV AWD AT SE dynamic, 8-st. sam. (390 kW) – 127.489 EUR
land rover range rover sport P530 MHEV AWD AT HSE dynamic, 8-st. sam. (390 kW) – 136.334 EUR
land rover range rover sport P530 MHEV AWD AT autobiography, 8-st. sam. (390 kW) – 145.485 EUR
land rover range rover sport P530 MHEV AWD AT first edition, 8-st. sam. (390 kW) – 149.450 EUR
land rover range rover sport P440e PHEV AWD AT S, 8-st. sam. (324 kW) – 103.050 EUR
land rover range rover sport P440e PHEV AWD AT SE, 8-st. sam. (324 kW) – 109.658 EUR
land rover range rover sport P440e PHEV AWD AT SE dynamic, 8-st. sam. (324 kW) – 112.912 EUR
land rover range rover sport P440e PHEV AWD AT HSE dynamic, 8-st. sam. (324 kW) – 121.860 EUR
land rover range rover sport P510e PHEV AWD AT autobiography, 8-st. sam. (375 kW) – 141.990 EUR
land rover range rover sport P510e PHEV AWD AT first edition, 8-st. sam. (375 kW) – 145.852 EUR