BMW M3 BMW M3 Pred mano stojita povsem serijski različici in odgovor je jasen. Ja, veliki, ampak res veliiiki ledvički ostajata, mnenja pa so deljena. Čeprav pri BMWju pravijo, da se z njima poklanjajo legendarnemu modelu 328 in da je imel pokončne že prvi M3, se velika večina (tudi sam sem med njimi) z njimi še ni čisto sprijaznila. Pomisleke imam tudi glede prostora, namenjenega registrski tablici, za katero se zdi, da so oblikovalci nanjo čisto pozabili. Tu sta še led žarometa s tako jeznim izgledom, da se sprašujete, kdaj ste se novincema zamerili, v določeni meri pogrešam tudi ’Hofmeister kink’. Gre za oblikovni prijem, ki se je pri kupejevskem BMWju M4 poslovil, pri limuzinskem M3 pa ga na srečo niso pozabili, le malce bolj moderno so ga zašilili. Ampak OK, to sta modela, za katera vem, da bosta vozniško zelo prijetna, zato najbrž ne želite brati le o tem, kakšni so okusi posameznikov. Dejstvo je, da takšnih avtomobilov ne kupujete tisti, ki bi se radi skrili v senco, ampak tisti, ki radi pokažete, kako hud stroj vozite. In ta bodo zagotovo vsi opazili. Bodisi zaradi maske, ki bolj kot na ledvički spominja na bobrova zoba, bodisi zaradi ogromnih rež za zajem zraka, poudarjenih linij na pokrovu motorja, od 4 do 7,5 centimetrov širše karoserije, že serijske strehe iz ogljikovih vlaken, spredaj 19- in zadaj 20-palčnih litih platišč, ali pa štirih ogromnih izpušnih cevi, ki v premeru merijo kar 10 centimetrov.
BMW M4 BMW M4 Notranjost je bolj predvidljiva, oziroma, bom napisal drugače, točno takšna, kot sem jo pričakoval. Osnova je znana, pač nova serija tri oziroma kupejevska štirica, kar pomeni, da so materiali vrhunski, izdelava prav tako, ergonomsko vse špila, prostora je več (v primerjavi s prejšnjo generacijo sta oba daljša za dobrih 12 centimetrov, za 4,5 so raztegnili še njuno medosje), za nameček so tu še stvari, ki M naredijo M. V bistvu kup rdečih dodatkov, kot na primer prilagodljivi stikali voznih načinov M1 in M2, gumb za zagon motorja, lahko tudi novi obvolanski ročici samodejnega menjalnika, ne manjka niti gora dobrot iz ogljikovih vlaken. Ne, ni še konec, tu je še prilagojena grafika digitalnih merilnikov, pasovi v M-barvah, serijski športni sedeži z možnostjo podaljšanja sedalnega dela, hlajenje, gretje ... Za doplačilo dobite še napol dirkaška sprednja sedeža z integriranima vzglavnikoma ter osvetljeno oznako modela, da ne bo dileme, da sedite v nečem res posebnem.
BMW M4, M 1000 RR in M3
BMW M3 Bistvo se seveda skriva spredaj, kjer najdemo nov 3,0-litrski bencinski vrstni šestvaljnik z oznako S58. Dve turbini ima, v obeh modelih pa proizvede kar 375 kilovatov moči (510 KM) ter 650 Nm navora. To pomeni, da je moči v primerjavi s prejšnjim kar 58 kilovatov več (79 KM), navora je za dodatnih 100 Nm, obenem pa se nov motor lahko zavrti še do 7.200 vrtljajev na minuto. Največjo moč doseže približno tisoč vrtljajev prej, tako v M3 kot M4 pa je nov še osemstopenjski samodejni menjalnik M steptronic. To pomeni, da so sedemstopenjski robotizirani M DCT poslali v večna lovišča, klasičen avtomatik, ki ga nadomešča, pa poskrbi, da se oba od 0 do 100 kilometrov na uro izstrelita v dveh desetinkah hitreje kot prej, torej v 3,9 sekunde. Končna hitrost ostaja elektronsko omejena na 250 kilometrov na uro, če boste BMWju plačali več, pa bo merilnik pokazal tudi številko 290.
BMW M4 Na svoj račun boste prišli še pravi puristi, saj so se pri BMWju odločili, da novinca kljub predvidoma majhnemu povpraševanju ponudijo še s klasičnim šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Smo preverili in se prestavlja odlično, hodi so kratki in natančni, je pa res, da bosta vozili v tem primeru prikrajšani za oznako competition, kar pomeni, da bo moči manj. Še vedno solidnih 353 kilovatov (480 KM), navora pa za 550 Nm. Slabši je tudi pospešek do sto, ki v tem primeru znaša 4,2 sekunde, je pa prednost takšne različice v tem, da je za 25 kilogramov lažja, kar ni zanemarljiv podatek. Sploh ne, ker v novi generaciji avtomobila že v osnovi tehtata 1.780 oziroma 1.775 kilogramov, kar je skoraj 200 več kot prej in točno 110 več, kot po prenovi tehta fantastična giulia quadrigoflio.
BMW M3 Podobno kot pri giulii, ki ostaja ena glavnih tekmic, se bo tudi pri novih M3 in M4 navor sprva prenašal le na zadnji kolesi, kasneje (poleti 2021) pa bo ponudbo različic competition prvič obogatil še štirikolesni pogon M xDrive. Ta bo, podobno kot pri novem BMWju M5, preklopljiv, kar pomeni, da boste lahko v načinih 4WD ter 4WD sport mode uživali v neverjetni trakciji, ali pa v načinu 2WD ves navor poslali na zadnji kolesi in pnevmatike spremenili v dim v zgolj nekaj sekundah. Kdor bo želel drseti bolj nadzorovano, mu bo v pomoč še nov sistem za nadzor zdrsa, ki ima kar 10 različnih nastavitev, sicer pa so tu lahko še poldirkaške pnevmatike, prilagodljivi blažilniki ter opcijske karbon-keramične zavore. Te v kombinaciji z omenjenimi športnimi sedeži prihranijo dodatnih 25 kilogramov.
BMW M3 in M4
BMW M4 BMW M4 Če podatki na papirju ne razočarajo, pa je grenak priokus pustil dogodek. Ne zato, ker smo lahko novinca prešlatali le z očmi, pač pa zato, ker so v vabilo napisali, da gre za ekskluzivo, nato pa nam prepovedali kakršnokoli fotografiranje, snemanje, celo z objavo smo morali počakati nekaj dni. V bistvu precej hecno, če pa so vsi podatki znani že kakšen teden, tudi fotografije ste zagotovo že videli. Pri BMWju pravijo, da zato, ker so v Luki Koper za obe vozili pripravili še promocijski material, ki ga želijo na socialna omrežja poslati prej. Mogoče se ga celo splača poiskati, ker sem v M3 za hec pogledal porabo goriva, ki je v zadnjem tednu znašala več kot 50 litrov na sto kilometrov, tako da so si očitno dali duška. Kakorkoli, kupci boste lahko prva naročila oddali že v kratkem, vozila pa pri nas pričakujte spomladi. Najbrž že marca, različice s štirikolesnim pogonom pa nekoliko kasneje. Prvič bo na voljo tudi kombijevski M3 oziroma M3 touring, a boste morali nanj počakati še dobri dve leti. Tudi na uradni cenik za slovenski trg bo treba, vam pa lahko za zdaj povem, da se cene limuzinskega M3 v Nemčiji začnejo pri 80.420, za kupejevski M4, za katerega sicer menijo, da bo prepričal več kupcev, pa zahtevajo 81.882 evrov. Pri nas bosta vozili najbrž dražji in bo k tem cenam treba prišteti še kakšen tisočak ter vsaj sedem za nakup različice competition.
BMW M440i xDrive BMW M440i xDrive Kdor išče le za odtenek manj vpadljiv avtomobil, ki je še vedno zelo hiter, pa lahko že danes poseže po novem BMW M440i xDrive. Gre za drugo generacijo kupejevske štirice, pozicionirano le stopničko nižje od omenjenih M4 in M4 competition. To pomeni, da pod pokrovom prav tako brni prisilno polnjen trilitrski vrstni šestvaljnik, kjer je moči za 275 kilovatov (374 KM), navora pa 500 Nm. Ker se ta preko osemstopenjskega samodejnega menjalnika steptronic vedno prenaša na vsa štiri kolesa, je pospešek do stotice odličen in znaša le 4,5 sekunde. Še cena je bolj privlačna, saj pri nas stane 71.450 evrov, v Nemčiji pa 65.213, da si boste lažje predstavljali razliko z novim M4. Tudi ogromni ledvički boste dobili, zato verjemite, da bo o vašem novem avtu veliiiko govora …