Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Stop ali start?

Toyota yaris 1.33 VVT-i stop&start stella

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Leta 1908 je Fordov model T spremenil svet. Razdalje med kraji so se zmanjšale, narodi so se zbližali, nihče pa se ni zavedal, kakšne dobičke bodo v prihodnosti kovale globalne avtomobilistične združbe.
Stop ali start?
Foto: Matej Mihinjač
30. 9. 2009 ob 14:00
Komentarjev: 0

Danes nismo priča tako drastičnim spremembam, vsake toliko časa pa se le pojavi nekaj, kar spremeni trende. Danes je to sistem, ki izklaplja motor med mirovanjem, s čimer se lahko pohvali tudi toyota yaris. V naši majhni podalpski deželi se od nekdaj zgledujemo po bližnjih sosedih in njihovem okusu, predvsem so nam blizu Avstrijci in Nemci. Zakaj je tako, priča zgodovina, dokazov, da to še vedno velja, pa ni potrebno dolgo iskati; dovolj je pogled po parkirišču kakšnega večjega nakupovalnega centra. Stanje se sicer izboljšuje, ljudje ne kupujejo več po znamkah in njihovem, v mnogih primerih, preteklem renomeju, ampak po ceni in kvaliteti.

Zadnja generacija toyote yaris je precej agresivne oblike, že v mirovanju ji uspe pričarati prav posebno dinamiko. Poteze starejših modelov so ohranjene in še vedno izrazito vidne, nova pojava pa je v primerjavi s staro postala nekoliko večja in 'napihnjena'. Kolesa so, tipično za ta razred, postavljena v skrajne kote vozila. Na račun tega vozilo optično 'zraste', večja medosna razdalja pa, poleg ugodne ponudbe potovalnega prostora, pripomore tudi k večji stabilnosti vozila. V ovinkih se yaris tako obnaša precej spodobno, čeprav so informacije s ceste skope, podvozje pa precej mlahavo. V mestu tega ni moč opaziti na prvo žogo, zato pa se to toliko bolj pokaže med 'vikendaškim' izletom, ko prvič opazite, da imate na voljo menjalnik s kar šestimi prestavami. Na račun menjalnika letijo samo pohvale. Je natančen in hiter, šesta prestava pa omogoča kratke izlete po nakupih v tuja mesta ali kratek oddih na morje. Od njega, tako kot od agregata, ne gre pričakovati pretiranega športnega obnašanja. Toyotini inženirji so avto sestavili z mislijo na čim manjše onesnaževanje in dolgo delovno dobo, tako da z njim nikakor ne morete pretiravati, tudi če bi hoteli. O odzivnosti stopalke za plin ni mogoče govoriti, ob dodajanju plina se sekundo ali dve ne zgodi nič, šele potem narastejo vrtljaji. To je v počasnih kolonah in pri mestni vožnji več kot dobrodošlo, na ta način je vožnja precej gladka in mirna, brez 'cukanja', pri hitrem speljevanju in ozkih mestnih ulicah, ko je odzivna stopalka za plin velikega pomena, pa je to lahko moteče. Povezava menjalnika in stopalke za plin omogoča, ob normalni uporabi, neverjetno gladko prestavljanje.

Novi 1,33-litrski bencinski motor je opremljen z naprednim sistemom za prilagajanje odpiranja časa ventilov in ima za bencinskegazelo visoko kompresijsko razmerje 11,5:1. Inženirji so veliko svoje pozornosti posvetili tudi trenju znotraj motorja, zmanjšali mase gibljivim delom, predvsem pa razvili še omenjeni sistem, ki izklaplja motor, ko je avtomobil na mestu. Po zaslugi vseh izboljšav jim je uspelo povprečno porabo zmanjšati za skoraj en liter, izpust CO2 pa kar za 21 gramov na 100 km, kar se sliši kot velik uspeh. Seveda v praksi skoraj nikoli številke niso takšne kot jih obljublja tovarna, saj pogoji za vožnjo pač niso pogosto idealni. V vročih dneh na primer ne boste marali izklapljanja motorja, ker potem na mestu ne bo delovala klimatska naprava, temveč le prezračevanje, s čimer poraba takoj naraste. Prav tako vozniki, ki večino časa s svojim avtomobilom preživijo na avtocestah, kjer v Sloveniji vidimo kar veliko malčkov, ne bodo porabili kaj bistveno manj kot sedem litrov na sto kilometrov. Vendar je testno povprečje s 6,5 litra še vedno zelo ugodno glede na zmogljivost motorja, 'stop&start' pa lahko po želji z gumbom izklopite, tako da motor potem stalno deluje. V potovalnem računalniku lahko spremljate zanimiv podatek, koliko časa med potjo motor ni deloval, obenem pa začnete, ko so zunaj normalne vremenske razmere, ceniti tišino med stanjem in to, da ne kurite goriva po nepotrebnem. Ko se pripeljete pred rdeči semafor, preprosto prestavite v nevtralno prestavo in spustite sklopko, motor pa se bo samodejno izklopil. Zagnal se bo takoj, ko boste stisnili sklopko ali ko bo pošla nakopičena energija, ki se je nabrala med vožnjo. Če imate vključeno klimo, radio, ali pa se pogovarjate preko povezave bluetooth, se bo to zgodilo prej kot sicer.

Sedeži nudijo zelo malo ali nič stranske opore in so precej trdi. Sedi se visoko, kar omogoča dober pregled iz vozila, stik z voziščem pa je na ta način okrnjen. Še tistih nekaj informacij, ki jih posredujeta krmiljenje in šasija, se porazgubi, preden prispejo do voznika. Svetloba, ki prodira skozi velike steklene površine, optično poveča notranjost, ki je tudi sicer zelo prostorna, v yarisu lahko z lahkoto potujejo štiri odrasle osebe. Brez veliko prtljage, seveda. Prtljažni prostor je glede na skromne mere vozila kar radodaren, prilagodljivost zadnje klopi z možnostjo spreminjanja naklona in pozicije sedišča gre tudi pohvaliti, vseeno pa boste na daljših izletih vedno omejeni pri shranjevanju prtljage, še posebej tisti z majhnimi otroci ali psi. Res pa je, da če ne potrebujete toliko prostora za potnike in pomaknete klop povsem naprej, prtljažnik meri 363 litrov, kar je za malčka navdušujoče veliko. Prevladujoči material zunaj in znotraj je plastika. Material sam po sebi sicer ni slab, če bi bila izgled in občutek na otip kolikor toliko sprejemljiva. Žal ni tako. Nekateri predali, predvsem oba za hranjenje rokavic in ostalih drobnarij pred voznikom in sovoznikom, dajeta precej cenen in krhek občutek. Potovalni računalnik, ki je del edinstvenega sredinskega 3D-prikazovalnika na sredini konzole, je majhen, upravljanje z njim pa zelo nerodno, saj sta za to potrebna kar dva različna gumba, ki sta postavljena vsak na svoji strani 3D-prikazovalnika, za pritiskanje pa se je, če ste povprečne rasti, potrebno precej iztegniti.

Toyota yaris nudi, kljub svoji majhni pojavi, veliko prostora, ki ga je moč optimalno prilagoditi lastnim potrebam. Poleg tega je mala toyota na preizkusih trčenja EuroNCAP dosegla popolnih pet točk, obdelava materialov je dobra, izbira ne ravno, onesnaževanje okolja pa je, kot se za Toyoto spodobi, majhno. Vsem pozitivnim lastnostim navkljub izgubi yaris naklonjenost marsikoga predvsem zaradi (pre)visoke cene. Glede na to, da lahko za primerljiv znesek pri konkurenci dobite več, se bo odgovor na vprašanje stop ali start za marsikoga žal glasil stop.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki toyota yaris 1,33 VVT-i stop&start stella
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1329
moč v kW (KM) pri vrt./min 74 kW (101 KM) pri 6000
največji navor v Nm pri vrt./min 132 Nm pri 3800 vrt./min
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3785 x 1695 x 1530
medosna razdalja v mm 2460
prtljažnik v litrih 272-363/737
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1010 (470)
največja hitrost v km/h 175
pospešek 0-100 km/h v s 11,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,1/4,5/5,1
poraba na testu v l/100 km 6,5
cena osnovnega vozila v EUR 10.480
cena testnega vozila v EUR 13.300
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 14.559

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 7. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |