K sreči ima pod sabo še Nissan in korejski Samsung, tako da je lahko že takoj na začetku sestavil konkurenčen avtomobil, ki zopet nosi poseben pečat in dokaj ugodno ceno. Oblika, ki je za večino kupcev pač najpomembnejša, je neka hecna zmes korejskega originala (QM5) in Renaultovih modelov, predvsem scenica. Kot celota izgleda malce nerodno in neskladno, vendar se na posebno obliko počasi privadite. Morda komu celo zleze pod kožo. Francozi pravijo, da gre za križanca med terenskimi in enoprostorskimi vozili.
Poleg tega je zelo neroden še rolo, ki se tako čudno zlaga, da so stene prtljažnega prostora že čisto opraskane pa je testni koleos komaj dobro začel nabirati kilometre.
Kar se tiče zmogljivosti na terenu, kjer so pomembni oddaljenost od tal ter vstopni in izstopni kot, jim kar dam prav, malo manj je blizu enoprostorcem, saj se zadnja šipa preveč položno spusti pa tudi prtljažni prostor je premajhen, kljub temu da ponuja 478 litrov, ki jih lahko povečate na 1380. Dvodelno odpiranje prtljažnih vrat bo morda komu všeč, meni pač ni bilo. Bistveno boljša rešitev je ločeno odpiranje šipe na vratih, tako pa vsakič, ko segate v prostor, umažete obleko ali pa se pošteno namučite, da vam uspe doseči prtljago v notranjosti. Poleg tega je zelo neroden še rolo, ki se tako čudno zlaga, da so stene prtljažnega prostora že čisto opraskane pa je testni koleos komaj dobro začel nabirati kilometre. V uteho je zelo enostavno zlaganje sedežev druge vrste, ki je možno le z enim potegom vzvoda v prtljažniku, po potrebi pa lahko zložite še naslonjalo sovoznikovega sedeža za prevoz daljših predmetov (do 2,6 metra).
V nasprotju z zadnjim pa me je bivalni del koleosa bistveno bolj navdušil. Pozna se, da so pri Renaultu naredili korak naprej pri izdelavi in izbiri materialov, zato daje občutek kakovostno sestavljenega vozila. Položaj za volanom je 'SUVjevsko' visok, prav tako namestitev volanskega obroča, a je sedenje venomer udobno, neutrujajoče, pregled okoli vozila pa vzoren. Končno sta tudi vzvratni ogledali veliki za razliko od nekaterih renaultov. Zelo boste cenili ključ v obliki kartice, ki ga nikoli ne rabite vzeti iz žepa, le pritiskate na gumbe za odklepanje in zaklepanje, ki se nahajajo na kljukah, ter gumb za zagon in izklop motorja. Čeprav bi lahko imela klimatska naprava kakšen gumb manj, armaturna plošča deluje urejeno, še vedno pa je moteča namestitev gumba za tempomat in omejevalnik hitrosti, ki se nahaja daleč od oči ob gumbu za izbiro pogona pred prestavno ročico. Prav tako bi lahko načrtovalci bolje izkoristili prostor med merilniki za prikaz več informacij hkrati, tako pa na primer lahko spremljate le povprečno porabo goriva, ne pa še vsaj dnevnega ali skupnega števca kilometrov. Pomožna (ročna) zavora se sprosti samodejno, ko speljete, prav tako pa sta v opremi testnega koleosa tudi elektronska pomoč za speljevanje in spuščanje na klancih ter ESP, ki je od prihodnjega leta naprej serijski tudi pri paketu opreme 'dynamique'. V celem je torej opreme kar veliko in ob zmogljivem motorju se zdi, da avto ni tako drag, vendar dvolitrski turbodizel s 127 kW na cesti tukaj ni tako prepričljiv.
Gre za odličen motor, ki pa v tem paketu ob konkretni masi koleosa včasih že kar težko sledi zahtevam; predvsem postane žejen. Testna poraba z 8,5 litra na 100 km niti ni bila pretirana, vendar zahtevnejšim voznikom ne uide pogosto točenje goriva, sploh ob le 65-litrski posodi za gorivo. Navora je dovolj tudi za leno vožnjo, zato pa ne pričakujte poskočnosti kot na primer pri laguni z istim motorjem. V bistvu gre bolj za občutek kot dejanske številke, saj je udobje pri koleosu namenoma postavljeno pred športnost. Če so želeli napraviti najbolj udobnega med SUVji, jim je kar dobro uspelo.
Kljub temu da takšna vozila že v osnovi niso tako udobna kot na primer limuzine, kjer do potnikov pride bistveno manj vibracij, pa bolje požirajo večje luknje na cestah in se odlično obnesejo na slabo urejenih poteh. Tu koleos pokaže vse svoje vrline in z odličnim blaženjem potnike prepelje po makadamski cesti do bližnjega vrha. V pomoč je seveda vrhunski štirikolesni pogon, ki izvira iz zadnjega nissana X-trail, in kljub dejstvu, da bo vsaj 99 odstotkov voznikov povsod lahko pripeljalo le s pogonom na prednji par koles, ravno to privlači kupce, ker vedo, da se lahko nanj zanesejo, ko bo potrebno. Samodejni način ob zdrsu katerega od koles sam prenese do polovico navora na zadnji par, ker sta v osnovi gnani prvi kolesi, voznik pa lahko tudi sam z gumbom izbere stalni prednji pogon ali elektronsko, z gumbom, zapre diferencial, da je potem razmerje 50:50. Pri dizelski različici je oddaljenost od tal malo manjša od tiste pri bencinski a še vedno znaša slabih 19 centimetrov, vstopni kot 27 stopinj, sestopni pa 31. Vse to pomeni, da je koleos najbolj zmogljiv osebni renault na terenu vseh časov in celo med bolj zmogljivimi v svojem segmentu. Če bo vse to prepričalo kupce, bomo še videli, ob v primerjavi s konkurenco dobri ceni pa bo potovanje po tej neutrjeni poti vseeno kar zahtevno, saj v višjih cenovnih rangih veliko štejeta tudi imidž in tradicija.