Največji napredek zadnjih let je pri SUVjih. Avtih, ki smo jih vsaj v našem uredništvu nekako prezirali, potem mi pa novinarski kolega reče 'a zdej jih bomo moral pa imet že radi', ko sem mu razlagal, kako dober je Q5.
Prejšnji mi ni bil všeč. Ni bil dovolj udoben, deloval je nekako napeto, enostavno ni prepričal.
Priznam, prejšnji mi ni bil všeč. Izgled naj vsak sam ocenjuje, tudi novi je bolj ali manj dolgočasno oblikovan, če nima neke hude opreme, tokrat sem bolj ciljal na vožnjo. Ni bil dovolj udoben, ves čas je deloval nekako napeto, enostavno ni prepričal. Novi pa je toliko boljši, da prav nisem mogel verjeti, da je to šele druga generacija enega najbolj priljubljenih srednje velikih in bolj prestižnih SUV-jev.
Prvi stik s tem testnim avtom je bil zelo povprečen. Nezanimiva srebrna barva, na videz majhna 18-palčna platišča, navadni merilniki, tamajhen zaslon, pusta konzola ... vsi pričakujemo veliko za 61 jurjev, kolikor stane takšen Q5. No, že po enem dnevu sem popolnoma spremenil mnenje, podoben občutek sem imel kot takrat, ko grem sit v nakupovalni center in ne mečem brezglavo hrane v voziček. Barvo si itak izberete sami, oblika je vseeno postala bolj moško zašiljena, za platišča je pa tole optimalna velikost. Avto se še vedno super pelje in je predvsem dokaj udoben glede na višino. To nas večinoma najbolj jezi pri tovrstnih avtomobilih, zdaj pa so očitno inženirji že našli pravi recept, da postajajo tudi bolj udobni brez dragega zračnega vzmetenja. Pri Audiju je zato uporabljena nova platforma, na kateri se pelje recimo še novi A4, zato pa je tudi sam Q5 skoraj 90 kilogramov lažji.
Občutek na volanu ni tako dober kot pri kakšnem drugem audiju, ampak v rokah vseeno deluje prijetno in lahkotno.
Občutek na volanu ni tako dober kot pri kakšnem drugem audiju, ampak v rokah vseeno deluje prijetno in lahkotno, če niste kirurg. Ovinkov se niti najmanj ne boji. Čeprav gre za praktično osnovni model v ponudbi, se s svojim neodvisnim vzmetnjem prav suvereno zapelje in zelo nadzorovano sili naravnost, ko pripeljete prehitro. Da ne govorim o zvočni zatesnitvi. Tukaj je Audi res naredil odlično delo, tudi pri hitrostih nad 150 km/h je še vedno miren in prijeten za vožnjo kot kakšen Q7.
Sliši se, da so zvočno dobro zatesnili tudi motor. Dvolitrski turbodizelski TDI ni bil nikoli posebej tih, tukaj pa ga v kabini ne boste slišali kaj dosti, če boste vozili umirjeno. S 140 kilovati, torej 190 'konji', je ravno prav zmogljiv za to velikost avta, do 100 suvereno pospeši v 7,9 sekunde, na našem testu pa je povprečno pil 7,3 litra na 100 kilometrov, kar je v bistvu zelo dobro. Verjetno gre nekaj zaslug tukaj tudi pogonu quattro s tehnologijo ultra. Ni več sredinskega diferenciala, temveč kup senzorjev in dve sklopki, ki prenašata navor na zadnjo os, ko jima to ukaže elektronika. Zadeva je zanimiva predvsem zaradi zmožnosti predvidevanja, saj sistem nadzoruje stanje podlage in voznikove želje ter po potrebi celo pol sekunde prej vklopi prenos na zadnjo os, če bi bilo to potrebno. V praksi se seveda nič od tega ne čuti, le da vse skupaj deluje lahkotno na volanu, da je imel Q5 v vseh načinih vožnje dobro trakcijo in da je poraba goriva torej dobra. Skoraj ne poznam kupca audija, ki si ne bo ob vsem naštetem omislil še menjalnika S tronic (doplačilo 2.210 EUR). Ima 7 stopenj in klasično težavo menjalnikov z dvojno sklopko: malo cukne, ko speljete, dolgo rabi, da prestavi v vzvratno, v vseh ostalih pogojih pa odlično deluje in ga ne bi menjali za drugega.
Notranjost, hja, če bi pogledali kakšen katalog Q5 z najboljšo opremo, bi vam bila pri priči všeč, kar pomeni, da jo lahko imate, če fino doplačate, zato nimam kaj govoriti čez testno, ki je bila bolj osnovne sorte. Izdelava je brezhibna, kapo dol Audiju, materiali, tudi če na prvi pogled in otip niso najboljši, so še vedno dobri, ureditev prostora pa je odlična. Ročica menjalnika deluje futuristično, ploščate oblike pa je, da lahko gor položite roko in potem lepo vrtite velik gumb pred njo. Zaslon pa je tudi za moje pojme malo premajhen in žal Nemci še vedno ne marajo dotikov na njem. Bo treba vse narediti preko vmesnika, ki je sicer dober, ampak rajši pritiskam po zaslonu, ko iščem radijske postaje ali nastavljam navigacijo, tudi če moram potem brisati prstne odtise z njega. Nasprotno še vedno prisegam na fizične gumbe za prezračevanje, ki so pri Q5 izdelani odlično.
Spredaj je veliko prostora in predvsem voznikovo delovno okolje si spet zasluži najboljše ocene, ker sta volan in sedež odlično nastavljiva. Zadaj je prostora manj od pričakovanj, čeprav načeloma dovolj, prtljažnik pa je nekje povprečno prostoren in krasno obdelan. Tudi za družinsko rabo bo seveda dovolj, v tem primeru priporočam pomično klop, ki je testni ni imel. Pa pametni ključ, da ga ne rabite jemati iz žepa za odklepanje in zaklepanje.
Audi Q5 je eden od avtomobilov, ki sem ga najmanj z veseljem pričakoval zaradi neprepričljivega starega modela, ki pa je bil vseeno izjemno priljubljen med kupci. Kar poldrugi milijon jih je navdušil v nekje devetih letih. Morda predvsem s svojo obliko, ki je zato kljub generacijskemu preskoku ostala podobna. No, seveda je novi boljši na prav vseh področjih. Če bi prejšnjemu dal oceno 3, bi bila samo štirica za novega premalo. Petke pa še ne dobi, je rezervirana za ... hm, za kaj pa?
1 / 28
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
audi Q5 2.0 TDI quattro S tronic basis
vrsta motorja
turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj