Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Botoks še ni bil nujen

Suzuki vitara 1.4 boosterjet 4WD elegance

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Danes bi imel rad vsak osemdesetletnik napeto in gladko kožo, če ne na obrazu, pa vsaj na svoji pločevini! In čeprav glajenje gubic pri vitari res ni bilo potrebno, so spremembe vedno dobrodošle.
Botoks še ni bil nujen
Foto: Gašper Miš
4. 4. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

vizualne spremembe niso bile nujne, so pa pomladile avto
vitara ima na voljo kup zanimivih barv in platišč, zato jih le izberite
motor je zelo odziven in zmogljiv a hkrati dovolj varčen
ročni menjalnik ostaja hiter in natančen
skupna cena testnega vozila je zelo dobra
multimedijski sistem ostaja pregleden in je bolj odziven …
… ter podpira tehnologije za pretakanje podatkov s pametnih naprav
štirikolesni pogon pomaga pri premagovanju lahkega terena
prenova je prinesla še sodobne varnostne sisteme
kabina ima odslej nekaj mehkejših materialov
plastika je tu in tam še vedno precej cenena
občutek na volanu bi lahko bil boljši
predal pred sovoznikom je majhen
4,3
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.3 (17 glasov)

Trendi v avtomobilizmu narekujejo blage spremembe vsaka 3 do 4 leta in točno to se je zgodilo tudi s Suzukijevo vitaro, ki je uspešno prestala manjšo lepotno operacijo. Prevetritev je prinesla spremenjeno masko spredaj, boljše luči, ki zadaj svetijo v LED-tehniki, ter nekaj novih barv in platišč, da bodo še sosedje imeli kaj od tega. Na daleč bodo spremembe mogoče res opazili samo strastni avtomobilisti, bodo pa zato notranjost pohvalili vsi, ki so vitaro aktualne generacije že vozili.

Prej smo drugemu največjemu suzukiju v ponudbi pri nas najbolj zamerili, da je imel v notranjosti preveč ceneno plastiko. Pa so Japonci dokazali, da znajo prisluhniti kritikam in so ponekod namestili mehkejše materiale, da je občutek znotraj prijetnejši. Če bi poslušali nas, bi jih še bolje namestili tja, kjer največkrat na vratih počivajo roke. Ker se zadnje čase tehnološka revolucija zgodi skoraj vsako leto, so posodobili multimedijski sistem, ki je bolj odziven, ustreza vsem novejšim standardom in podpira tehnologije za predvajanje vsebin s pametnih naprav. Med preglednimi merilniki je odslej še barvni zaslon, ki večino informacij sicer še vedno prikazuje v treh ali štirih barvah, razen ko spremenite program vožnje; šele takrat se dejansko vidi, da je barven. Bolj všečna bombončka na armaturni plošči sta ura na vrhu in plastika, ki se razprostira čez skoraj celotno širino in je na voljo v različnih barvah. To notranjost zelo poživi, sploh, če se odločite še za barvne dodatke okoli prestavne ročice in na volanu, čeprav pri testnem ni bilo preveč živih barv.

Prenova večjih sprememb pri občutku med vožnjo ni prinesla, saj je podvozje že prej zagotavljalo dobro mero udobja in željo po hitrejši vožnji med ovinki. Nagibanje karoserije seveda ostaja, vendar ni tako izrazito kot pri nekaterih konkurentih. Občutek na volanu ostaja enak, kot tudi naša želja po več povratnih informacijah, se pa zdi, da so inženirji vseeno namestili za odtenek več zvočne izolacije, da je v kabini potnikom še bolj udobno. Vitara sicer ne ponuja toliko prostora kot slabih 13 centimetrov daljši SX4 S-cross, pa vendar lahko služi kot odličen družinski avtomobil, saj je odlagalnih mest dovolj, takisto prostora za glave zadaj, če tja ne boste posedali več kot 180-centimetrskih sorodnikov. Mogoče bi lahko bil malenkost večji predal pred sopotnikom spredaj, ampak to so že malenkosti. Prtljažnik po drugi strani sprejme 375 litrov tovora in je s široko odprtino precej pravokotno oblikovan, kar samo še izboljša vitarino uporabnost.

Za pogon testnega stroja je skrbel 1,4-litrski turbobencinski stroj, s 103 kilovati moči, se pravi 140 ’konji’, ki ostaja eden najboljših med konkurenti. Nikoli nimaš občutka, da je moči premalo, saj ima največji navor 220 Nm že pri 1.500 vrtljajih, ves čas je lepo odziven in se rad zavrti tudi do 6.000 vrtljajev. Odličen partner je s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ki je natančen, povprečne porabe dobrih sedem litrov pa mu ne zamerimo, ker občasno moč dovaja vsem kolesom. Pri tem ne misliti, da boste lahko z njim plezali po gorah, ali da bo na terenu tako zmogljiv kot stara vitara, bodo pa kolesa na kakšnem blatnem ali spolzkem terenu, kjer bi dvokolesno gnana različica obstala, lažje našla oprijem. V načinu auto bo navor večinoma doveden k sprednjima kolesoma, kar je najbolj ekonomično, v načinih snow in sport pa bo preko elektromagnetne sklopke na zadnji kolesi šlo do 50 odstotkov navora.

S prenovo ima vitara nekaj novih asistenčnih sistemov, kot sta zaviranje v sili in radarski tempomat.

S prenovo ima vitara nekaj novih asistenčnih sistemov, kot sta zaviranje v sili in radarski tempomat, ki avtomobil ustavi in tudi spelje, sama zna ohranjati vozni pas, tudi prometne znake prepoznava z lahkoto in opozarja na prečni promet od zadaj ... vse našteto in prikazano za 22.750 evrov, kar je zelo dobra cena!

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki suzuki vitara 1.4 boosterjet 4WD elegance
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1373
moč v kW (KM) pri vrt./min 103 (140) pri 5.500
največji navor v Nm pri vrt./min 220 od 1.500 do 4.000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa, allgrip
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4175 x 1775 x 1610
medosna razdalja v mm 2500
prtljažnik v litrih 375
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1235 (495)
največja hitrost v km/h 200
pospešek 0-100 km/h v s 10,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,1
poraba na testu v l/100 km 7,5
cena osnovnega vozila v EUR 14.950
cena testnega vozila v EUR 21.950
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 22.750

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 11. 2. 2025
Februar 2025
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627280102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 3 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |