Danes bi imel rad vsak osemdesetletnik napeto in gladko kožo, če ne na obrazu, pa vsaj na svoji pločevini! In čeprav glajenje gubic pri vitari res ni bilo potrebno, so spremembe vedno dobrodošle.
Trendi v avtomobilizmu narekujejo blage spremembe vsaka 3 do 4 leta in točno to se je zgodilo tudi s Suzukijevo vitaro, ki je uspešno prestala manjšo lepotno operacijo. Prevetritev je prinesla spremenjeno masko spredaj, boljše luči, ki zadaj svetijo v LED-tehniki, ter nekaj novih barv in platišč, da bodo še sosedje imeli kaj od tega. Na daleč bodo spremembe mogoče res opazili samo strastni avtomobilisti, bodo pa zato notranjost pohvalili vsi, ki so vitaro aktualne generacije že vozili.
Prej smo drugemu največjemu suzukiju v ponudbi pri nas najbolj zamerili, da je imel v notranjosti preveč ceneno plastiko. Pa so Japonci dokazali, da znajo prisluhniti kritikam in so ponekod namestili mehkejše materiale, da je občutek znotraj prijetnejši. Če bi poslušali nas, bi jih še bolje namestili tja, kjer največkrat na vratih počivajo roke. Ker se zadnje čase tehnološka revolucija zgodi skoraj vsako leto, so posodobili multimedijski sistem, ki je bolj odziven, ustreza vsem novejšim standardom in podpira tehnologije za predvajanje vsebin s pametnih naprav. Med preglednimi merilniki je odslej še barvni zaslon, ki večino informacij sicer še vedno prikazuje v treh ali štirih barvah, razen ko spremenite program vožnje; šele takrat se dejansko vidi, da je barven. Bolj všečna bombončka na armaturni plošči sta ura na vrhu in plastika, ki se razprostira čez skoraj celotno širino in je na voljo v različnih barvah. To notranjost zelo poživi, sploh, če se odločite še za barvne dodatke okoli prestavne ročice in na volanu, čeprav pri testnem ni bilo preveč živih barv.
Prenova večjih sprememb pri občutku med vožnjo ni prinesla, saj je podvozje že prej zagotavljalo dobro mero udobja in željo po hitrejši vožnji med ovinki. Nagibanje karoserije seveda ostaja, vendar ni tako izrazito kot pri nekaterih konkurentih. Občutek na volanu ostaja enak, kot tudi naša želja po več povratnih informacijah, se pa zdi, da so inženirji vseeno namestili za odtenek več zvočne izolacije, da je v kabini potnikom še bolj udobno. Vitara sicer ne ponuja toliko prostora kot slabih 13 centimetrov daljši SX4 S-cross, pa vendar lahko služi kot odličen družinski avtomobil, saj je odlagalnih mest dovolj, takisto prostora za glave zadaj, če tja ne boste posedali več kot 180-centimetrskih sorodnikov. Mogoče bi lahko bil malenkost večji predal pred sopotnikom spredaj, ampak to so že malenkosti. Prtljažnik po drugi strani sprejme 375 litrov tovora in je s široko odprtino precej pravokotno oblikovan, kar samo še izboljša vitarino uporabnost.
Za pogon testnega stroja je skrbel 1,4-litrski turbobencinski stroj, s 103 kilovati moči, se pravi 140 ’konji’, ki ostaja eden najboljših med konkurenti. Nikoli nimaš občutka, da je moči premalo, saj ima največji navor 220 Nm že pri 1.500 vrtljajih, ves čas je lepo odziven in se rad zavrti tudi do 6.000 vrtljajev. Odličen partner je s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ki je natančen, povprečne porabe dobrih sedem litrov pa mu ne zamerimo, ker občasno moč dovaja vsem kolesom. Pri tem ne misliti, da boste lahko z njim plezali po gorah, ali da bo na terenu tako zmogljiv kot stara vitara, bodo pa kolesa na kakšnem blatnem ali spolzkem terenu, kjer bi dvokolesno gnana različica obstala, lažje našla oprijem. V načinu auto bo navor večinoma doveden k sprednjima kolesoma, kar je najbolj ekonomično, v načinih snow in sport pa bo preko elektromagnetne sklopke na zadnji kolesi šlo do 50 odstotkov navora.
S prenovo ima vitara nekaj novih asistenčnih sistemov, kot sta zaviranje v sili in radarski tempomat.
S prenovo ima vitara nekaj novih asistenčnih sistemov, kot sta zaviranje v sili in radarski tempomat, ki avtomobil ustavi in tudi spelje, sama zna ohranjati vozni pas, tudi prometne znake prepoznava z lahkoto in opozarja na prečni promet od zadaj ... vse našteto in prikazano za 22.750 evrov, kar je zelo dobra cena!
1 / 28
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
suzuki vitara 1.4 boosterjet 4WD elegance
vrsta motorja
turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj