Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Skozi zadnja vrata

Mazda5 CD143 TX plus

Avtor prispevka: Miha Dovč
Mazda je pred kratkim prenovila in osvežila svojo 'petico'. Na avtomobilsko tržišče se je pripeljala skozi zadnja vrata. Da se jih veliko že vozi, prav gotovo ni opazil vsak, ki se ozre za temi, kljub letom še vedno atraktivnimi potezami avtomobilske pločevine. In to je razlog, da se pametni Japonci niso odločili za temeljitejši poseg.
Skozi zadnja vrata
Foto: Matej Mihinjač
14. 10. 2008 ob 10:51
Komentarjev: 0

S to potezo so tako zadovoljni dosedanji lastniki teh vozil, saj njihovi lepotci ne bodo izgledali zastareli temveč še vedno po zadnji modi. Malo manj razlogov za hvalo pa bo imel ponosni lastnik pred nevoščljivim sosedom, kajti če se nadpovprečno ne spozna na novitete avtomobilske industrije, bo le ob pogledu na števec prevoženih kilometrov verjel, da gre čisto zares za novo vozilo. In to počnite podnevi, kajti ponoči se bo videla ena izmed večjih zamer temu avtomobilu - osvetlitev armaturne plošče ter merilnikov. Prva sije v zeleni barvi, kot pri oblikovno skoraj isti a vendar starejši verziji, merilniki pa v sicer zelo privlačni belo-rdeči kombinaciji na črni podlagi. Kot da bi bili na delu dve ekipi za oblikovanje. Potovalni računalnik še vedno prikazuje zgolj eno informacijo hkrati, le-ta pa ne more biti sočasno prikazana z uro. Ali poraba goriva ali trenutni čas, na drugi strani pa zunanja temperatura oziroma temperatura, ki jo želimo imeti v vozilu. Zopet ali – ali. Pri tako velikem vozilu bi vseeno pričakovali kakšno sočasno informacijo.

Voznika in sovoznika razvaja veliko odlagalnih mest in predalov, sploh polička pred sovoznikovim predalom je z nameščeno gumo izredno uporabno in primerno odlagališče za vso navlako, ki jo nosimo po žepih. Mazda5 je edini avto v svojem razredu z drsnimi bočnimi vrati, kar še kako prav pride pri parkiranju 'na nož'. V opremi TX plus pa so tudi električno pomična. Lahko jih odpre voznik s stikaloma na levi strani armaturne plošče, lahko jih odpirajo potniki zadaj, še tretja možnost pa je odpiranje in zapiranje na daljavo s pritiskom tipke na ključu. Trik je v tem, da se vrata ne bodo zaprla sama, če vozilo ne bo v prostem teku in ročna zavora zategnjena. Zaradi tega vozilo najverjetneje ne bo najprimernejše prevozno sredstvo roparjev pri pobegih s kraja zločina. No, saj v sili se še vedno lahko odprejo kot običajna drsna vrata. Mazda je v osnovi petsedežno vozilo, če se pojavi potreba, lahko iz dna prtljažnika izvlečemo še dva sedeža, ki pa nista namenjena daljšim popotovanjem. Ker je ob uporabi vseh sedmih sedežev prtljažnik prostornine zgolj velike potovalke, bi ločeno odpiranje stekla prtljažnih vrat še povečalo uporabnost prostora.

Na zunaj se bo nova mazda5 od predhodnice identificirala po spremenjenih žarometih, odbijaču ter obliki aluminijastih platišč, ki niso nič kaj opazne spremembe. Zadnjim svetilom so namenili prozorno steklo. Zato pa še vedno velja za enega izmed bolj športnih enoprostorcev, čeprav to ni ravno lastnost, ki jo spočetka iščemo pri teh vozilih, ki praviloma prevažajo okoli mlade družine. Spremenjeno vzmetenje in izboljšane zavore bolje pripomorejo k pasivni varnosti. Kljub temu da se petica rada poda med ovinke in se jih prav nič ne brani kljub dolžini in višini. Vsemu temu navkljub pa je lahko tudi umirjeno družinsko vozilo. Čeprav dobrih 100 kilovatov kar kliče k priganjanju, je zaradi dobro izračunanih vseh stopenj menjalnika, ki hitro a ne najbolj gladko teče od ena proti šest in obratno, poraba še vedno zgledno nizka.

Mazda je z diskretnimi popravki obdržala svojo znano podobo, ki kljub letom na tržišču še vedno izgleda sveže in atraktivno. Brez velike pozornosti in odmevnega pompa napada vedno številčnejše kupce teh družinskih avtomobilov.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mazda5 CD143
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1998
moč v kW (KM) pri vrt./min 105 (143) pri 3.500
največji navor v Nm pri vrt./min 360 pri 2.000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4.505 x 1.755 x 1.665
medosna razdalja v mm 2.750
prtljažnik v litrih 112 – 1.566
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1540 (690)
največja hitrost v km/h 197
pospešek 0-100 km/h v s 10,4
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,3/5,7/6,3
poraba na testu v l/100 km 8,1
cena osnovnega vozila v EUR /
cena testnega vozila v EUR 25.990
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR /

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 27. 7. 2024
Julij 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |