Toyota corolla sedan 1.8 VVT-i e-CVT HSD executive
Avtor prispevka:Iztok Krajnc
Če imate pretežko nogo, je ena od rešitev nakup hibrida. Ker v hibridu enostavno hočeš voziti ekonomično pa še dober je občutek vsakič, ko vidiš, kako majhna je dejansko poraba bencina.
Limuzinska corolla je nekaj posebnega, saj je prvič na voljo kot hibrid in deluje v primerjavi s kombilimuzinskim bratom bolj elegantno. Razlog za to verjetno tiči v dejstvu, da so Japonci lansko leto dokončno prenehali proizvajati model avensis, z limuzinsko corollo, ki je od avensisa sicer krajša za dobrih 5 centimetrov, pa so kupcem večje limuzine ponudili čistejšo alternativo. Oblika je privlačna in maska drugačna kot pri kratki corolli, drugačne so tudi luči spredaj in zadaj, bodo pa potniki na zadnji klopi imeli več prostora za noge, ker si medosje deli s karavanom. Po drugi strani bo malenkost manj prostora za glave potnikov na klopi, zaradi podaljšane riti pa gre več prtljage v prtljažnik, ki napram kombilmuzini pogoltne za 110 litrov več prtljage, skupno 471. Seveda morate pri tem računati, da je odprtina prtljažnika manjša, zato na prevoz pralnega stroja pozabite, pa še uporabnost zmanjšajo nosilci, ki se zajedajo v prtljažni prostor. Preverjeno pa vanj zbašete otroški voziček.
Testni primerek je premogel najboljšo opremo executive, zato je bil obut v krasna 18-palčna platišča, v notranjosti pa so navdušili odlični materiali, ki so skoraj povsod mehki. Kabina navduši še z zelo dobro izdelavo, je pa zanimivo, da limuzinskih primerkov ne sestavljajo v Veliki Britaniji ampak Turčiji. Glavni razlog za to verjetno ni skorajšnji izstop Britancev iz Evropske unije, temveč zmanjševanje stroškov transporta, saj bo glavnina takšnih coroll svoj dom verjetno našla na vzhodnih tržiščih. Kabina je enaka kot pri ostalih dveh izvedenkah, zato se potnika spredaj nad odmerjenim prostorom ne bosta pritoževala, čeprav so jima inženirji namenili premalo odlagalnih površin. Mogoče komu ne bo všeč postavitev multimedijskega zaslona, ki z velikim robom prav nič elegantno štrli iz armaturne plošče, je pa sistem izboljšan napram staremu, namesto na dotik občutljivih površin pa ima na vsaki strani fizične gumbe. Tako ima uporabnik na eni strani boljši občutek, ker začuti, da je nekaj pritisnil, po drugi strani pa ni treba stalno tipkati po 8-palčnem zaslonu.
Palec manj v diagonalo meri zaslon za prikaz digitalnih merilnikov, ki ga objemajo merilniki za vrtljaje motorja, nivo goriva in temperaturo hladilne tekočine. Preko gumbov na levi strani volanskega obroča je možno prehajati med šestimi meniji, ki na sredini zaslona prikazujejo ekonomičnost vožnje, stanje asistenčnih sistemov, multimedijo, podatke o vožnji, nastavitve posameznih varnostnih in drugih sistemov ter opozorila. Sistemov za bolj varno vožnjo je že v osnovi veliko, corolla pa lahko opozarja na nenamerno menjavo voznega pasu, zna prebrati prometne znake, opozarja na morebitna vozila v mrtvem kotu in v primeru nevarnosti trka tudi samodejno zavira. Za avtocestne vožnje je na voljo radarski tempomat, ki samodejno prilagaja oddaljenost do vozila pred vami in za razliko od klasično gnanih coroll, kjer v primerjavi ročnega menjalnika deluje nad hitrostjo 40 km/h, v povezavi s samodejnim menjalnikom deluje v celotnem razponu hitrosti.
Lastniki modelov avensis so pred leti zaman tarnali, da bi tudi sami radi vozili hibridno različico, pa so jih Japonci na nek način uslišali z limuzinsko corollo, pri kateri je na voljo samo šibkejši hibridni pogonski sklop z 1,8-litrskim bencinskim motorjem in elektromotorjem, kar bo najbolj zaželen hibrid pri nas. Elektromotor da od sebe 53 kilovatov, torej 72 'konjev', skupaj s klasičnim motorjem pa proizvedeta 90 kilovatov sistemske moči, se pravi 122 'konjev', in 142 Nm navora. V primerjavi z aurisom se zdi pogonski sklop čudežno izboljšan in deluje precej bolj umirjeno, če ne pospešujete na vso moč. Takrat se motor seveda še vedno zažene v visoke vrtljaje in je tečno glasen, po doseženi hitrosti pa se lepo umiri in utiša, da boste občasno okoli zunanjih ogledal slišali samo še piš vetra. Baterija pod klopjo je po novem pri šibkejšem hibridu litij-ionska in vase sprejme do 0,75 kWh elektrike, zaradi česar bo mogoče v mestu prevoziti nekaj več metrov samo na elektriko. Japonci pravijo, da celo do 60 odstotkov celotne poti, kar je seveda odvisno od stanja na cesti in navajenosti voznika na hibridni pogon. Zanimivo je še spremljati, kako se do hitrosti 115 km/h redno izklaplja bencinski motor, pa tudi sicer na avtocesti ob stalni hitrosti ni glasen. Manj užitkov boste deležni, če boste hoteli voziti dinamično. Ne zaradi podvozja, ker zmore veliko, samo pogonski sklop je premalo zmogljiv za napad na ovinke. Pa tako ali tako že z obliko kaže, da je za umirjene voznike. Takrat je tudi poraba zelo solidna, na našem testu med 5 do 6 litrov bencina na 100 kilometrov.
Vstopni hibrid je sicer lahko vaš za 23.600 evrov in če so te cifre za vas sprejemljive ter se želite umirjeno in predvsem tiho voziti, ste našli limuzino zase.
Zanimivo je, da je limuzina celo 200 evrov cenejša od kombilimuzine z enako opremo luna, testna, naložena z vsem možnim, pa je na ceniku dosegla ceno dobrih 29 tisočakov. Vstopni hibrid je sicer lahko vaš za 23.600 evrov in če so te cifre za vas sprejemljive ter se želite umirjeno in predvsem tiho voziti, ste našli limuzino zase.
1 / 25
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
toyota corolla sedan 1.8 VVT-i e-CVT HSD executive
vrsta motorja
bencinski in električni, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj