Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Golf killer

Hyundai i30 1.0 T-GDI impression

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
O napredku Hyundaija več nimamo kaj govoriti, niti o tem, da je to poceni avto, pri katerem dobite največ za svoj denar, zdaj je to znamka, ki z vsakim novim modelom konkretno zagrize v konkurenco.
Golf killer
Foto: Gašper Miš
16. 6. 2017 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

opazen je napredek pri obliki, ki je sedaj brezčasna, kot pravijo oblikovalci
kabina je odlično izkoriščena, prostora je glede na mere dovolj za vse potnike
odlagalna mesta so uporabna, ergonomija na nivoju
armaturna plošča je zelo lepo urejena, z malo gumbi, ampak uporabna
prtljažni prostor je v zgornji polovici med konkurenco
vožnja je postala bolj zanimiva in volanski mehanizem bolj komunikativen
vseeno je udobje v prvem planu, zato je i30 namenjen sproščenemu premikanju
vsa sodobna pomagala in oprema so na voljo tudi pri i30
kar 5-letna garancija brez omejitve kilometrov
motor kljub trem valjem ni glasen med vožnjo
majhna prostornina pomeni, da bo treba motor kar priganjati na avtocesti
poraba na testu bi bila lahko manjša od 7,5 litra
še vedno ne razvaja z dinamičnimi voznimi lastnostmi, zato pa z udobjem
cena je korektna, še zdaleč pa ni ugodna
vseeno bi bil lahko oblikovan vsaj malo bolj drzno
3,8
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.8 (40 glasov)
test hyundai i30 1.0 T-GDI impression
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Včasih sem rekel, samo še malo in bo konkurenčen ostalim. Novi i30 je že ob prihodu na trg enakovreden, ima ogromno sodobne opreme in zelo zanimiv motor. Ampak ...

Ja, avto prav v ničemer posebej ne izstopa. Seveda to ni slabo, fino je, ko nobenemu ne daje vtisa, da se bahate z novim avtom, in ves čas imaš občutek, da so se Korejci, pardon, Nemci, ki so dejansko oblikovali ta avto, trudili, da bi izgledal prijazno, resno in vsem všečno. Nekaj upanja na to, da so ustvarjalci vseeno ljudje in ne brezosebni roboti, daje maska, ki je svoj navdih iskala v jeklarnah, kjer stopljeno železo teče kot zelo gost slap vode, zato ima zanimiv vzorec v sicer klasični šestkotni obliki.

Pravijo, da je bilo krilo letala glavni navdih pri oblikovanju notranjosti, zato je vse tako čisto in, če gledate od daleč, zavihano navzgor. Všečno, jasno. Tudi uporabno. Predalčkov je več kot dovolj in primerno veliki so, materiali so v zgornjem delu na otip OK, spodaj je, podobno kot pri ostali konkurenci, trda plastika in zaslon je velik ter zelo lepo pregleden, prvič pri Hyundaiju pa postavljen 'lebdeče'. Velik napredek je tudi volanski obroč, ki je lep dokaz, da je inženir za ergonomijo odlično sodeloval z oblikovalci. Kabino so dobro izkoristili, ker je v njej veliko prostora za avto tega razreda, medtem ko je prtljažnik celo v zgornji polovici med konkurenco in ima uporabno dvojno dno ter še bolj uporabne kavlje in zatiče, da lahko pritrdite prtljago.

Testni i30 je bil s paketom opreme impression najvišje na cenovni lestvici in je vseeno imel še nekaj dodatne opreme, da je bilo počutje toliko bolj prijetno. Na primer ogromno panoramsko okno, ki stane 900 EUR, usnje na sedežih, ki so ogrevani in prezračevani za 1.280 EUR, sistem za zaviranje v sili in nadzor mrtvih kotov, ki stane slabih 1.000 EUR, hja, s popustom takšen avtomobil stane že 24 'jurjev'.

Vem, da ste težko zaslužili svoj denar, zato ste pri ceni še toliko bolj občutljivi in lahko kakšno stvar mirno črtate s seznama, da se približate številki 20 tisoč, bi pa sam skoraj gotovo priporočil doplačilo 900 EUR za močnejši 1,4-litrski motor. Dizla verjetno ne potrebujete, takšen 1,0-litrski pa bi glede na ceno znal predstavljati največji delež.

Motor je spet lep dokaz, zakaj nisem oziroma ne verjamem v downsizing (zmanjševanje prostornine motorjev). Res, da ima na papirju 88 kW, kar je 120 'konjev', in 170 Nm navora že pri 1.500 vrtljajih, ampak ga boste morali ves čas priganjati, če boste želeli voziti hitreje. Na avtocesti boste morali v klanec včasih prestaviti celo dve prestavi nižje, da boste vzdrževali 130 kilometrov na uro. Sicer je dokaj miren med vožnjo, hrupa in vibracij je manj kot pri dizlu, le na mestu dokaj razglašeno ropota. Trivaljni motorji imajo pač svoje muhe, bi pa morali biti dokaj poceni za vzdrževanje, ker je tudi delovna prostornina samo en liter. Če bi bilo vsaj malo več, bi bilo speljevanje bolj odločno, na avtocesti pa bi se motor malenkost manj trudil, s čimer bi bila tudi poraba manjša od vsaj 7 litrov in pol.

Inženirji so obljubljali največji napredek pri vožnji in občutku. Res se bolje pelje.

Inženirji so obljubljali največji napredek pri vožnji in občutku. Mogoče imajo prav. Res se bolje pelje. Še vedno je dovolj udoben ampak ima raje ovinke kot prej. Sicer se ne čutijo vsi testni kilometri, ki so jih baje prevozili na Nürburgringu, ker bi se lahko manj nagibal in volan bi bil lahko še bolj komunikativen, ampak vem, da Hyundai ne prodaja športnosti v tej izvedbi, za to je pri njih rezervirana črka N. Skratka, tudi vožnja nič posebnega, predvsem želi ugajati, tako kot sem zapisal že na začetku tega testa.

Avto je zelo dober, ni kaj. Raje bi ga sicer izbral z drugim motorjem, čeprav bo ta za nezahtevne voznike dovolj zmogljiv, je pa vse ostalo tisto, kar daje misliti, kje bodo korejski avtomobili že čez 10 let. No, vi se boste s tem ukvarjali šele čez 5 let, ko vašemu hyundaiju poteče garancija, kar je tudi ena od zelo pomembnih prednosti korejske znamke. Odlična alternativa golfu torej prihaja iz Nemčije, čeprav ima znamka korejske korenine, spopad pa se zdi bolj enakovreden kot kadarkoli prej. Celo Thomas Bürkle, šef dizajna, je dejal, da niso želeli ustvariti avtomobila, ki bo polariziral javnost, ampak bo všeč vsem in vedno. Nekoč so temu rekli dolgčas, danes pa zrelost.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki hyundai i30 1.0 T-GDI impression
vrsta motorja turbobencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 998
moč v kW (KM) pri vrt./min 88 (120) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 171 od 1.500 do 4.000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4340 x 1795 x 1455
medosna razdalja v mm 2650
prtljažnik v litrih 395
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1417 (383)
največja hitrost v km/h 190
pospešek 0-100 km/h v s 11,1
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,8/4,6/5,0
poraba na testu v l/100 km 7,4
cena osnovnega vozila v EUR 15.990 (*2.000 EUR popusta)
cena testnega vozila v EUR 21.990 (*2.000 EUR popusta)
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 25.980 (*2.000 EUR popusta)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 10. 2024
Oktober 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |