Na cesti in parkirišču bo zelo opažen, da bo tudi sosed zavisten. Oblika res pritegne, sploh, če se osredotočite na ogromno masko in ozka žarometa. Sam avto je velik približno toliko kot prej; če sem natančen, je v dolžino pridobil 6 cm, v širino 3, v višino pa je 2 izgubil in seveda tudi zato izgleda bolj 'atletsko'. Prirastek pri medosju je medtem le 3 centimetre, vendar je z malo drugačno ureditvijo kabine in povsem novo platformo v notranjosti več prostora.
Napredek se še kako pozna in čuti, na testu smo rekli, da je notranjost napredovala za vsaj svetlobno leto, ker je lepša, čeprav precej bolj dolgočasna kot zunanjost, ni preveč gumbov, na sredini je zelo odziven in dovolj velik 8-palčni zaslon, tako da bi bila lahko samo še plastika bolj kvalitetna. Sploh na sredinski konzoli, čeprav izdelava ni slaba. Hyundai pridno posluša kritike, ker je zdaj položaj za volanom boljši, obroč se da lepše nastaviti, sedeža spredaj sta bolj udobna in z več bočne opore, sredinski naslon se lahko nastavi, da počiva tudi voznikova desnica, in ko spreminjate osvetlitev, se končno hkrati zatemnijo tako merilniki, kot zaslon. Zadaj je zaradi povečane medosne razdalje še malo več prostora, prtljažnik pa kljub obljubljenim kar 513 litrom ni tako velik, ker Hyundai šteje še spodnji del, kjer je običajno pnevmatika, ampak prave velikosti.
Osnovna cena za tucson je dobrih 22 tisoč evrov, ampak dvomim, da bo vaš stal samo toliko, ker naj bi po napovedih uvoznika večina izbrala podobno opremljeno in motorizirano varianto, kot je bila testna, po ceniku vredna 29 tisoč, ker je imela poleg ostalega še paket safety. 1.340 evrov stane in med drugim pomaga preprečiti nalet v vozila pred vami in zazna pešce ter vozila, ki prihajajo prečno, ko vozite nazaj. Pa kamero je imel poleg parkirnih senzorjev, ki jo tokrat celo priporočam, ker se nazaj zaradi zelo masivnih stebričkov skoraj nič ne vidi. Potihem sem še upal, da bo imel ločeno odpiranje šipe na prtljažnih vratih, kot originalni tucson pred leti, kar je bila res enkratna rešitev za dostop do prtljage in lepa konkurenčna prednost, ampak so Korejci raje več stavili na skladen izgled.
Seveda je cena višja tudi zaradi dizelskega motorja, čeprav je med slednjimi osnovni v ponudbi. 1,7-litrski je in proizvede 85 kilovatov, torej 116 'konjev', in 280 Nm navora. Motor je precej glasen in robat, bolj, kot se spomnim od prejšnjega. Tudi poraba ni ravno majhna, večji del testa je bila nad 7 litrov na 100 km pa je imel testni tucson samo sprednji pogon, ker s tem motorjem drugačen niti možen ni. Sicer pravijo, da je zdaj bolj čist z novimi tehnologijami čiščenja izpušnih plinov, za vas pa bo morda še bolj pomembno, da dokaj zvezno vleče, čeprav se bo zahtevnim zdel prešibek. Če se veliko vozite polno natovorjeni po avtocesti, bo boljša izbira močnejši dvolitrski motor, ki ne bi smel porabiti bistveno več goriva, nasprotno bo povsem dovolj za nezahtevne voznike, ki želijo le višje sedenje in se vozijo le v paru.
Po občutku je novi tucson tudi bolje vodljiv od starega, s precej boljšimi informacijami na volanu, nos je manj trmast in nagibanja karoserije ni veliko, je pa zato blaženje precej neudobno. Če so ceste slabe, vas bo kar precej pretresalo, moti tudi, da je pobiranje neravnin z vozne podlage glasno in s tem kvari sicer dobro skupno oceno avta, ker sama zvočna zatesnitev sploh ni slaba. Tudi po zaslugi za razred kar ugodnega količnika zračnega upora 0,33, vseeno pa upam, da je zdaj že jasno, da se boste z nižjim avtomobilom, kot sta na primer i30 ali i40, peljali bolj udobno in varčno.
Ko avto enkrat stane skoraj 30 tisočakov, ni več hec. Od Hyundaija bi pričakoval, da bo ob tolikšni ceni že močnejši motor pod pokrovom in zraven še štirikolesni pogon. Je že res, da dobite na končno ceno še 2.500 EUR popusta, ampak vseeno, avto ni poceni in vam mora biti že zelo všeč, da ga boste izbrali. Pa vem, da vam je, o čemer smo se prepričali na snemanju v času testa, ko je pristopilo kar nekaj firbcev, ki so bili tik pred nakupom novega družinskega ponosa.