Če še niste opazili, velika večina avtomobilskih segmentov izginja oziroma kupcem sploh niso več zanimivi. Klasičnih enoprostornikov ni več, klenih terencev tudi skoraj ne, še po karavanih in limuzinah posega veliko manj voznikov kot včasih. Kaj potem sploh še je, se sprašujete?
Križanci, jasno. Mali in malo večji, pa še večji in veliki, zato ima zdaj še enega novega Toyota. Tako majhnega, kot ga do zdaj še ni imela. No, vsaj trenutno ne, včasih pa že, urban cruiser se je imenoval in morda je bil takrat celo pred svojim časom. Danes bi bil kupcem nedvomno bolj zanimiv. Novi yaris cross pa jim bo seveda še bolj.
Yaris je torej lahko klasični petvratni ali pa dirkaški trivratni z oznako GR. Ne vem, zakaj, ampak GR mi je najbolj všeč, hi hi ... Zdaj pa je tudi rahlo terenski. Takšen cross je od navadnega daljši za konkretnih 24 centimetrov, zunaj ima kup oblikovnih dodatkov in izgleda čisto drugače od klasičnega, celo toliko, da samo po obliki skoraj ne bi rekel, da gre za enak avtomobil, zato bi mu jaz dal kar čisto novo ime, nič yaris. Sploh sprednji del je čisto samosvoj, če zadek vseeno nekako spominja na navadni yaris. Ni pa samo daljši, tudi širši in devet centimetrov višji je, tudi zato, ker je skoraj tri centimetre bolj oddaljen od tal.
Znotraj pa je yaris cross bolj yaris. Veliko elementov je enakih, zaradi večje prostornosti pa so lahko armaturno ploščo vseeno malce spremenili in ima v tem avtomobilu več odlagalnih mest, kar je fino. Za telefon, denarnico in ostale drobnarije, vse boste zlahka pospravili. Materiali so tudi OK in vmesni barvni dodatki mu tudi pašejo. Celo nekaj tkanine je okoli voznika, ta je meni vedno všeč. Tudi sredinski zaslon je večji, devet palcev ima in na robu celo nekaj fizičnih stikal, da bo z njim lažje upravljati. In nov je tudi vmesnik, ki je bil tokrat še v malce robati fazi, ker je šlo za predserijska vozila, ampak brez skrbi, malenkostne težave bodo kmalu polikali in odpravili.
Ker je po dimenzijah večji, je znotraj seveda več prostora, malo že zaradi širine za potnike, prtljažnik pa tukaj ponuja skoraj 400 litrov, oziroma malce manj, če boste izbrali štirikolesno gnani yaris cross. V bistvu je ta avtomobil že toliko večji po dimenzijah, da sploh ni več malček. 4,2 metra je dolg, približno 20 centimetrov manj od večjega C-HR.
Tisto, kar velikokrat pogrešam pri majhnih ali pa večjih križancih, je štirikolesni pogon. Večina kupcev ga ne potrebuje, drži, nekateri pa, a ga vseeno marsikateri proizvajalec pri takšnem avtu ne ponuja. Toyota ga in yaris cross je lahko štirikolesno gnan. AWD-i se reče pogonu in po potrebi se motorna moč preseli tudi na zadnji kolesi, zato bo tole super za kakšno raziskovanje na grobem makadamu, ko boste recimo iskali lepo plažo. Pa še s trebuhom ne boste takoj podrsali po tleh. Pravzaprav zadnji kolesni par poganja elektromotor, ki moč kolesoma preneha dostavljati takoj, ko ugotovi, da za to ni več potrebe. Sicer pa sta na voljo celo dva pogonska programa: trail in snow.
Na cesti je cross zelo prijeten. Ni bistveno manj dinamičen in lahkoten od navadnega, pa čeprav je malo večji. Vseeno ostaja pregleden, občutek na volanu je dober, ampak vse to je drugotnega pomena, ker si ga boste po moje želeli predvsem zato, ker je oblikovno super zanimiv. Paše tudi damam, če vas zanima, meni pa tudi ni bilo hudega.
In jasno, yaris cross je lahko bencinski ali pa hibridni. Mi smo vozili hibridnega, ki ima 85 kW moči, torej 116 ’konjičkov’. Dovolj za kakšno živahno pospeševanje ali pa za umirjeno ’kruzanje’, pri čemer bo neskončnostopenjski menjalnik (e-CVT) večino časa skrbel za motorno tišino. Predvsem pa lahko izberete hibrid ne glede na vrsto pogona, naj bo sprednji ali pa štirikolesni.
S cenami je pa tako: trenutno že ponujajo spletna naročila, kjer boste prvi kupci deležni posebne cene, najbogatejši dve različici imata ceni 26 oziroma 29 tisočakov. Če boste manj zahtevni, boste yaris cross lahko dobili že za dobrih šestnajst tisočakov.