Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Dve stopnici navzgor, ena navzdol

Chevrolet cruze 1.8 16V LT A6

Avtor prispevka: Miha Dovč
Za korejske izdelovalce avtomobilov je dolgo časa veljalo, da 'štancajo' avtomobile, ki so sami sebi namen. Oblikovani brez domišljije in brez okusa. Tole, kar vidite na slikah, to izjavo ovrže.
Dve stopnici navzgor, ena navzdol
Foto: Matej Mihinjač
10. 11. 2009 ob 14:00
Komentarjev: 0
test chevrolet cruze 1.8 16V LT A6
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Chevrolet cruze je definitivno najlepši avtomobil, ki ga je na ceste poslal bivši Daewoo. Le oseba z zelo specifičnim okusom se ne bo strinjala s trditvijo, da je ta avtomobil lep. Lepota je res stvar okusa in vsake oči še vedno imajo svojega 'malarja'. Kakorkoli, njegovi stvaritelji so veliko stavili na prvi vtis. Ta ne razočara. Agresiven nos s kar bahaško velikim emblemom znamke Chevrolet (tipično za ameriški avtomobil) bo viden že od daleč. Bočna linija je zelo atraktivna in vredna francoskega ali italijanskega oblikovalskega studia. Izberite tistega, ki vam je ljubši. Streha, ki se zelo hitro začne spuščati, se nadaljuje v dolgo in položno zadnje steklo. Klasično limuzinski pa je zadek z rahlo privzdignjenim skrajnim delom.

Tudi notranjost ne razočara. V najžlahtnejšem paketu opreme LT bo suhoparni plastiki na armaturni plošči in vratih delal družbo pas tkanine, kar je vsekakor edinstvena in sveža popestritev armaturne plošče. Plastika res ni najkvalitetnejša, še malenkost slabša pa je končna obdelava. V kokpitu bo na vročem soncu prisoten vonj po zažganem, ob segreti in raztegnjeni plastiki pa še kakšen nadležen čriček. Zato pa sedeži, volan in položaj za njim niso daleč od popolnega. Čvrsti, z veliko opore, bodo najbolj všeč hrbtenici. Tudi po daljši vožnji boste ostali spočiti in brez bolečin. Velik, tanek in neroden volan je preteklost, ki ga je zamenjal manjši, dobro oprijemljiv in odebeljen na mestih, kjer se volan drži med vožnjo. S palcema pa upravljamo še tempomat in avdiosistem. Zaradi izdatnega nastavljanja sedežev in volana je zlahka najti udoben položaj za vožnjo. Kritiko si zasluži sredinski naslon za roko, ki je obenem tudi pokrov predala in ki nikakor noče ostati na svojem mestu, ko nanj naslonimo desno roko. Sredinska konzola je lepo oblikovana, še lepše osvetljena ponoči, vendar s preveč gumbi zahteva nekaj več privajanja na začetku in odmikanja oči s cestišča. Že omenjena streha in njeno hitro spuščanje bosta prikrajšala potnike zadaj za kakšen višinski centimeter, otroci in mladina pa ne bodo imeli težav. Prtljažnik s 450 litri ni največji v razredu, česar mu niti ne zamerimo. Zato pa so zelo slabo inženirji preračunali hod vodil prtljažnika, ki ob zapiranju pokrova zasedata prostor v notranjosti in stisneta stvari, ki so naložene pod njima.

Ker cruze izgleda kot želimo Evropejci, je po godu istemu okusu nastavljeno tudi podvozje: čvrsto in trdo in na slabših cestah že kar preveč glasno. Je pa zato obnašanje pri bolj dinamični vožnji predvidljivo. Mimogrede, na isti osnovi stoji tudi nova astra. Škoda le, da ni skoraj nobenega občutka na volanu, kaj se pod kolesi pravzaprav dogaja, ker je sicer sam mehanizem z zelo malo zavrtljaji med skrajnima točkama skoraj športno neposreden.

Vendar visokih vrednosti bočnih sil ne boste preizkušali predvsem zaradi motorja in menjalnika. Šeststopenjska avtomatika je bolj stare šole, kar pomeni, da je čas, ki preteče, da se zamenja prestava, v praksi merjen skoraj v sekundah. To s seboj prinese še veliko porabo goriva, hrup in borne zmogljivosti. Porabe goriva v nobenem primeru ne boste spravili pod osem litrov, mešani cikel pa zahteva še dva litra več. Med vožnjo v samodejnem načinu je potrebno biti s stopalko za plin izjemno nežen, da menjalnik hitro prestavi do končne šeste prestave. Ob pospeševanju in do konca 'pohojenem plinu' pa se menjalnik rahlo obotavlja, nato vrže dve ali celo tri prestave nižje in vztraja, dokler merilnik vrtljajev ne doseže rdečega polja. In tako naprej, dokler ne spustite noge s stopalke. Če se želite temu izogniti, je potrebno prestavno ročico (ko je v načinu D) premakniti v desno in s potiskom ročice naprej ali nazaj ročno izbirati prestave. Ampak to potem ni več smisel samodejnega menjalnika. Za to kombinacijo se bodo zato morali odločiti tisti, ki jim poraba goriva zaradi malo prevoženih kilometrov ne predstavlja velikega stroška in radi lenarijo z levo nogo. Za vse ostale je bolj smotrna izbira cenovno primerljivega cruza z dizelskim motorjem.

Dokaz, da gre razvoj avtomobilov pri Chevroletu v pravo smer in da je slaba zapuščina, ki jo je podedoval od Daewooja, že pozabljena, je ravno novi cruze. Sicer povsem všečen avtomobil v tesnem primeru skazi slaba kombinacija motorja in menjalnika, vendar smo že preizkusili tudi dizelsko različico, za katero pa lahko rečemo, da bistveno bolj prepriča.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki chevrolet cruze 1,8 16V LT AT
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1.796
moč v kW (KM) pri vrt./min 104 (141) pri 6.200
največji navor v Nm pri vrt./min 176 pri 3800
menjalnik samodejni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4.597 x 1.788 x 1.477
medosna razdalja v mm 2.685
prtljažnik v litrih 450
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1315 (503)
največja hitrost v km/h 190
pospešek 0-100 km/h v s 11,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 11,3/5,8/7,8
poraba na testu v l/100 km 9,4
cena osnovnega vozila v EUR 12.550
cena testnega vozila v EUR 18.050
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 18.450

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 27. 7. 2024
Julij 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |