Dve stopnici navzgor, ena navzdol
Chevrolet cruze 1.8 16V LT A6
Chevrolet cruze je definitivno najlepši avtomobil, ki ga je na ceste poslal bivši Daewoo. Le oseba z zelo specifičnim okusom se ne bo strinjala s trditvijo, da je ta avtomobil lep. Lepota je res stvar okusa in vsake oči še vedno imajo svojega 'malarja'. Kakorkoli, njegovi stvaritelji so veliko stavili na prvi vtis. Ta ne razočara. Agresiven nos s kar bahaško velikim emblemom znamke Chevrolet (tipično za ameriški avtomobil) bo viden že od daleč. Bočna linija je zelo atraktivna in vredna francoskega ali italijanskega oblikovalskega studia. Izberite tistega, ki vam je ljubši. Streha, ki se zelo hitro začne spuščati, se nadaljuje v dolgo in položno zadnje steklo. Klasično limuzinski pa je zadek z rahlo privzdignjenim skrajnim delom.
Tudi notranjost ne razočara. V najžlahtnejšem paketu opreme LT bo suhoparni plastiki na armaturni plošči in vratih delal družbo pas tkanine, kar je vsekakor edinstvena in sveža popestritev armaturne plošče. Plastika res ni najkvalitetnejša, še malenkost slabša pa je končna obdelava. V kokpitu bo na vročem soncu prisoten vonj po zažganem, ob segreti in raztegnjeni plastiki pa še kakšen nadležen čriček. Zato pa sedeži, volan in položaj za njim niso daleč od popolnega. Čvrsti, z veliko opore, bodo najbolj všeč hrbtenici. Tudi po daljši vožnji boste ostali spočiti in brez bolečin. Velik, tanek in neroden volan je preteklost, ki ga je zamenjal manjši, dobro oprijemljiv in odebeljen na mestih, kjer se volan drži med vožnjo. S palcema pa upravljamo še tempomat in avdiosistem. Zaradi izdatnega nastavljanja sedežev in volana je zlahka najti udoben položaj za vožnjo. Kritiko si zasluži sredinski naslon za roko, ki je obenem tudi pokrov predala in ki nikakor noče ostati na svojem mestu, ko nanj naslonimo desno roko. Sredinska konzola je lepo oblikovana, še lepše osvetljena ponoči, vendar s preveč gumbi zahteva nekaj več privajanja na začetku in odmikanja oči s cestišča. Že omenjena streha in njeno hitro spuščanje bosta prikrajšala potnike zadaj za kakšen višinski centimeter, otroci in mladina pa ne bodo imeli težav. Prtljažnik s 450 litri ni največji v razredu, česar mu niti ne zamerimo. Zato pa so zelo slabo inženirji preračunali hod vodil prtljažnika, ki ob zapiranju pokrova zasedata prostor v notranjosti in stisneta stvari, ki so naložene pod njima.
Ker cruze izgleda kot želimo Evropejci, je po godu istemu okusu nastavljeno tudi podvozje: čvrsto in trdo in na slabših cestah že kar preveč glasno. Je pa zato obnašanje pri bolj dinamični vožnji predvidljivo. Mimogrede, na isti osnovi stoji tudi nova astra. Škoda le, da ni skoraj nobenega občutka na volanu, kaj se pod kolesi pravzaprav dogaja, ker je sicer sam mehanizem z zelo malo zavrtljaji med skrajnima točkama skoraj športno neposreden.
Vendar visokih vrednosti bočnih sil ne boste preizkušali predvsem zaradi motorja in menjalnika. Šeststopenjska avtomatika je bolj stare šole, kar pomeni, da je čas, ki preteče, da se zamenja prestava, v praksi merjen skoraj v sekundah. To s seboj prinese še veliko porabo goriva, hrup in borne zmogljivosti. Porabe goriva v nobenem primeru ne boste spravili pod osem litrov, mešani cikel pa zahteva še dva litra več. Med vožnjo v samodejnem načinu je potrebno biti s stopalko za plin izjemno nežen, da menjalnik hitro prestavi do končne šeste prestave. Ob pospeševanju in do konca 'pohojenem plinu' pa se menjalnik rahlo obotavlja, nato vrže dve ali celo tri prestave nižje in vztraja, dokler merilnik vrtljajev ne doseže rdečega polja. In tako naprej, dokler ne spustite noge s stopalke. Če se želite temu izogniti, je potrebno prestavno ročico (ko je v načinu D) premakniti v desno in s potiskom ročice naprej ali nazaj ročno izbirati prestave. Ampak to potem ni več smisel samodejnega menjalnika. Za to kombinacijo se bodo zato morali odločiti tisti, ki jim poraba goriva zaradi malo prevoženih kilometrov ne predstavlja velikega stroška in radi lenarijo z levo nogo. Za vse ostale je bolj smotrna izbira cenovno primerljivega cruza z dizelskim motorjem.
Dokaz, da gre razvoj avtomobilov pri Chevroletu v pravo smer in da je slaba zapuščina, ki jo je podedoval od Daewooja, že pozabljena, je ravno novi cruze. Sicer povsem všečen avtomobil v tesnem primeru skazi slaba kombinacija motorja in menjalnika, vendar smo že preizkusili tudi dizelsko različico, za katero pa lahko rečemo, da bistveno bolj prepriča.
tehnični podatki | chevrolet cruze 1,8 16V LT AT |
vrsta motorja | bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 1.796 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 104 (141) pri 6.200 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 176 pri 3800 |
menjalnik | samodejni, šeststopenjski |
pogon | na sprednji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4.597 x 1.788 x 1.477 |
medosna razdalja v mm | 2.685 |
prtljažnik v litrih | 450 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1315 (503) |
največja hitrost v km/h | 190 |
pospešek 0-100 km/h v s | 11,5 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 11,3/5,8/7,8 |
poraba na testu v l/100 km | 9,4 |
cena osnovnega vozila v EUR | 12.550 |
cena testnega vozila v EUR | 18.050 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 18.450 |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 01 |
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!