Je prihodnost že tu?
Peugeot iOn
Težava je jasna, že z iOnom boste morali zelo pametno načrtovati svojo pot, saj se na bencinskih črpalkah ne morete več odžejati in napolniti tanka za goriva. Ker ga pač nima! Zato se pospešeno gradijo nove polnilne postaje, kar nekaj pa jih že imamo. V Ljubljani je recimo Elektro Ljubljana postavil 6 polnilnih postaj, ena je na Vrhniki, nekaj v Celju, Mariboru, Kranju, Ajdovščini in Piranu, do konca letošnjega leta pa je energija v prestolnici na voljo brezplačno. In pravijo, da je ta elektrika, ki se pretaka v vozila na teh postajah, pridobljena izključno iz obnovljivih virov. Vseeno si težko predstavljam, da si bo nekdo vzel dopust in na poti do morja en dan prespal, da bo napolnil svoj električni avtomobil in se nato naprej podal na pot.
Čakajo nas tudi veliki izzivi pri izgradnji oziroma nadgradnji električnega omrežja, s čimer se že nekaj časa ukvarjajo strokovnjaki, med njimi tudi domača univerza, ki bo pol leta vozila novega iOna. Vsa električna vozila naj bi namreč predstavljala izjemen hranilnik energije, ko bodo priklopljena na omrežje in ne bodo obratovala, kar je danes težava, saj morajo elektrarne zadostiti trenutnim velikim potrebam po energiji, medtem ko ponoči ustvarjajo presežke, kar bi spet lahko s pridom izkoristili za polnjenje baterij. Pa tudi pri slednjih ni vse tako enostavno, saj bo litija, ki je danes prisoten v praktično vseh modernih baterijah, v naravi zelo hitro zmanjkalo. Zato se že nekaj časa iščejo rešitve v novih materialih, ki bodo morali biti cenovno ugodni in seveda še bolj učinkoviti. Ena od rešitev se ponuja v cinku, ki ga je v naravi veliko, iz njega pa se da ustvariti posebno 'energijsko' pasto, ki bi jo lahko dokaj klasično polnili v tonamenske posode v vozilu in jo ob izrabi zamenjali z novo, podobno kot danes na bencinskih črpalkah.
Tako bo morda nekoč, že sedaj pa se boste morali kot uporabnik električnega avtomobila navaditi ponoči napolniti svoj avtomobil, sicer boste imeli težave zjutraj, ko boste želeli v službo. Na domačem 220-voltnem omrežju iOn potrebuje 6 ur, da se napolni preko priloženega 5-metrskega kabla, po podatkih tovarne pa s polnimi baterijami naredi 150 kilometrov. Seveda je ta številka v praksi bistveno manjša, saj pogoji niso nikoli idealni. Na testu sem z njim brez vključene klimatske naprave ali gretja prevozil blizu 100 kilometrov, poleti ali pozimi pa bi se številka verjetno zmanjšala na kakšnih 70, 80. Že sedaj se recimo med vožnjo, ko imate polne baterije in vklopite grelnik kabine, doseg (range) na zaslonu zmanjša za kakšnih 20 odstotkov. Vseeno: še vedno dovolj za mesto in še vedno zelo ugodno. Me je pa vseeno zanimalo, kaj se zgodi, če naenkrat zmanjka baterij, zato sem poklical tudi na asistenco, kar lahko vidite v videu na prejšnji strani. Operater je pač razložil, da je edina rešitev v tem trenutku avtovleka.
Motor ima 47 kilovatov in kar 180 Nm navora že pri 0 vrtljajih v minuti, iOn pa doseže 130 kilometrov na uro in zelo lepo pospešuje pri mestnih hitrostih. Gre za majhno vozilo, v dolžino meri manj kot 3 metre in pol, vseeno pa je znotraj prostora za štiri. Kabina je zelo ozka, tako da se bosta potnika včasih dotikala s komolci, vendar je dovolj za kratke mestne vožnje. Enako je v prtljažniku, ki je bolj primeren za dnevne nakupe, je pa možno podreti zadnja sedeža, če je kdaj potrebno prepeljati kakšen manjši kos pohištva.
To je drugi osebni peugeot brez številke, kar le še dodatno priča, da je res poseben. Sam se že zelo veselim novih generacij takšnih avtomobilov in seveda pričakujem, da bodo cene padle. In ne boste verjeli, tudi sam sem pristaš glasnih bencinskih motorjev, ampak vožnja s takšnim avtomobilom je lahko svojevrstven užitek.
tehnični podatki | peugeot iOn |
vrsta motorja | električni, sinhronski s trajnimi magneti |
tip baterij in kapaciteta v kWh | Li-ion, 16 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 49 (67) pri 2500-8000 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 180 pri 0-2500 |
menjalnik | samodejni |
pogon | na zadnji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 3474 x 1594 x 1608 |
medosna razdalja v mm | 2550 |
prtljažnik v litrih | 168 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1195 (330) |
največja hitrost v km/h | 130 |
pospešek 0-100 km/h v s | 15,9 |
doseg (po normah NEDC) v km | 150 |
poraba na testu v kWh/100 km | 17,0 |
cena osnovnega vozila v EUR | 35.460 |
cena testnega vozila v EUR | 35.460 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 35.890 |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 01 |
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!