Našli smo že najboljši karavan spodnjega srednjega razreda, tudi najboljši mali križanec; kaj pa, če imate dovolj pod palcem, da se zanimate za nakup nečesa bolj prestižnega? Denimo, limuzino srednjega razreda oz. D-segmenta? Tu se med konkurenti bije enako trda bitka kot v prejšnjih dveh razredih, le da lahko na rovaš več zahtevanih evrov proizvajalci s svojimi avtomobili pokažejo še več mišic. Da si ne bo vam treba razbijati glave, smo si jo mi namesto vas. Pa ne le mi, še sedem ostalih avtomobilističnih uredništev na naši strani Alp. Kot je že v navadi pri velikem primerjalnem testu PRIMA, smo glave staknili skupaj z uredništvi Avtomobilizma, Avto Fokusa, Dnevnika, Financ, SiOLa, Žurnala in s Cirilom s Komotar minute.
Prestižne limuzine srednjega razreda so običajno za proizvajalce, ki s svojo ponudbo manj posegajo v nižje razrede, prodajno najpomembnejši produkti. So znanilci svežih tehnologij, oblikovno pa najbolje zastopajo posamezno znamko. Izbrali smo šest vozil, jih oglodali do kosti, ocenili praktično vsak parameter in jih zvrstili od najboljšega proti najslabšemu. Pomembno je bilo, da so si cenovno primerljivi in imajo podobne motorje. Kajpak smo zbrali po znamkah posamezno najbolj prodajane dizle, le lexus je poganjal hibridni pogonski sklop. In kdo so tokrat nastopajoči? Po abecednem vrstnem redu si sledijo tako:
Alfa romeo giulia
Pri Alfi Romeo so lani konec leta po skoraj sedemletni pavzi končno predstavili težko pričakovano giulio. Giulia ni novo ime, pri Alfi so model s to oznako prvič lansirali že leta 1962. Preko milijon so jih prodali v dobrih 15 letih, to pa pomeni, da je govora o enem najbolje prodajanih modelov v zgodovini te italijanske znamke. Dobrih prodajnih rezultatov se ne bi branili tudi danes, a bo naloga tokrat težja. Sami priznavajo, da neposredno napadajo kar nemško 'sveto' trojico in da imajo tudi tokrat z modelom velike načrte. Velike besede, ki smo jih postavili na preizkus. Nemara bo lahko prav giulia tista, ki bo odločala o nadaljnji usodi znamke? Je novinka dovolj suverena, da lahko učinkovito napade v tem segmentu neprimerljivo bolj izkušene nemce?
Audi A4
Od modela A4 se ob lansiranju jeseni leta 2015 ni pričakovalo nič manj kot dovršena popolnost. Povečini tudi ni razočaral, saj je tehnološko in kakovostno soliden skupek pločevine in kablovja, vendar redkokomu je zaradi svoje sila konservativne vizualne podobe zašibil kolena. Subtilne spremembe bočne silhuete in na prvi pogled le spremenjene luči spredaj in zadaj neverjetno suvereno skrivajo dejstvo, da gre za povsem novo generacijo, ki ima novih kar 90 odstotkov vseh sestavnih delov. Ga lahko le podkožje in uglajen dvolitrski motor TDI postavi pred ostale tekmece?
BMW 3
BMW serije 3, pravi starosta med konkurenco, bije bitko že v svojem sedmem letu. Za ovinkom je že nov, ki bo splovljen naslednje leto, vendar se kljub ne najbolj modernemu videzu še vedno dostojno postavi ob bok mladeži iz konkurenčnih mlinov, še posebej, ko je govora o počutju za volanom. Kot veste, BMW je znamka, pri kateri na svoj račun lahko pridete tudi najbolj zahtevni, tisti, ki potrebujete nadvse prestižno notranjost, vrhunsko udobje in najsodobnejše elemente in BMW 3 še vedno uspešno zastopa Bavarce v vseh teh aspektih. Na test smo postavili BMW 320d.
Jaguar XE
Za Jaguar bi lahko rekli, da se je končno in dokončno zbudil. Kot po tekočem traku predstavlja nove modele: v zelo kratkem času so kakšno leto ali dve nazaj predstavili XE, ki nas je tokrat najbolj zanimal, pa malo večjega brata XF, tudi terensko obarvani F-pace je že ugledal dnevno svetlobo. Kot rečeno, XE je limuzina tega segmenta, ki smo jo vzeli pod drobnogled. XE je v podobnem 'zosu' kot alfa romeo, saj oba na sveže napadata sveto nemško trojico. Enako kot alfa tudi XE s svojo svežino stavi nase, vendar če alfa prepriča s svojo odzivnostjo in športnostjo na cesti, XE še toliko bolj z izvrstnim podvozjem in pretežno aluminijastim skeletom. 20d je bil pogonski sklop, ki je poganjal testneža. Ima mačka dovolj nabrušene kremplje?
Lexus IS
Lexus je edini predstavnik, ki častno zastopa preostali svet, ki ni Evropa, konkretno pač Japonce. V vodstvu Toyote so najbrž prav zaradi prvih dveh rodov lexusa dobro spoznali, kako težaven je prodor na evropski trg premijskih avtomobilov. Čeprav sta bila modela IS do aktualnega povsem solidna avtomobila srednjega razreda, tudi z nekaterimi prepričljivimi lastnostmi s pridihom premijskih, mu je šele v tretje uspelo dostojno stopiti ob bok evropejcem. V nekaterih pogledih jih je s ponudbo naprednejšega hibridnega sklopa celo presegel. Pri modelu 300h prepriča kombinacija dovolj močnega dvoinpollitrskega bencinskega štirivaljnika in elektromotorja, ki sta združena z brezstopenjskim samodejnim menjalnikom CVT. Bosta napredna tehnologija in samurajski izgled dovolj za konec nemške nadvlade?
Mercedes-benz C
Tudi Mercedes-Benzov razred C ni več med najnovejšimi, je pa nekaj še vedno zagotovo – najbolj eleganten od vseh. Notranjost C-ja je tudi ena najlepših v avtomobilskem svetu in zaradi tega se boste v njem počutili bolj posebno kot v ostalih tekmecih. In to je zelo pomembno, boste vsaj ves čas vedeli, čemu ste namenili toliko denarja. Dobro, le škripanje armaturne plošče morate odmisliti. Proti ostalim smo uperili dobro prodajani model 220 d, ki uspešno združuje pravo mero umirjenosti s športnostjo. Ga bosta renome in eleganca postavila nad ostale?
V petek bo jasno vse, ko bo na tem mestu že nov prispevek z razglasitvijo zmagovalca! Kdo je vaš favorit? Tamle na desni lahko glasujete za svoj pribljubljeni model, spodaj v komentarju pa utemeljite vaš izbor.