Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Večji in povsem elektrificiran

Mercedes-benz razred E

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Mercedes-benz razreda E je zapeljal v šesto generacijo, ki se ponaša s številnimi pomembnimi izboljšavami, s katerimi se bo lažje zoperstavil tekmecem kot so audi A6, BMW serije 5 in genesis G80.
Večji in povsem elektrificiran
Foto: Mercedes-Benz
1. 5. 2023 ob 5:00
Komentarjev: 0

Novi razred E vam bo takoj znan, saj so se oblikovalci tokrat odločili za evolucijo same oblike, posledično pa novinec zelo spominja na odhajajoči model. Nekaj oblikovnih elementov so povzeli celo po razredu S in modelu EQE, po slednjem se zgleduje maska, ki je lahko tudi osvetljena. Ožje so luči spredaj in zadaj, slednje pa premorejo nov svetlobni podpis – trikrako zvezdo. Razred E je poslej tudi 2,6 centimetra daljši kot prej, skupno je dolg 4.949 milimetrov, kar seveda pomeni več prostora za potnike znotraj, prav tako pa bo kupcem še vedno na voljo 540-litrski prtljažnik, ki bo v primeru priključnohibridnega pogonskega sklopa pogoltnil samo še 370 litrov.

K manjši porabi bo prispeval majhen količnik zračnega upora, ki znaša 0,23 Cd, vsa platišča, ki v diagonalo merijo od 17 do 21 palcev, pa so aeridonamično oblikovana. Še več, razred E ima v šesti generaciji še aktivno masko, ki se v primeru potrebe po večjem hlajenju odpre in zagotovi večji dovod zraka.

Veliko zabavnih in varnostnih tehnologij so Nemci prenesli iz večjega razreda S, tudi opcijski tretji zaslon na armaturni plošči pred sovoznikom. Dejansko gre za pomanjšano armaturo razreda S, multimedijski sistem pa je najnovejši MBUX s številnimi pretočnimi vsebinami in možnostmi.

Vsi pogonski sklopi so elektrificirani in tako se lahko odločite ali za blagi hibrid ali priključni hibrid, moč pa se na pogonsko kolesje vedno prenaša preko samodejnega menjalnika z devetimi stopnjami. Vstopni E 200 za premikanje uporablja 2,0-litrski turbobencinski motor, ki proizvede 150 kW (204 KM), dodatno pa mu še pomaga elektromotor čigar moč je 17 kW (23 KM), obenem premore 205 Nm navora. Enak elektromotor pomaga tudi dizelskima različicama E 220 d in E 220 d 4matic, kjer 2,0-litrski turbodizelski stroj ponudi 145 kW (197 KM) moči in 440 Nm navora. Pospešek do 100 km/h za vse tri robotizacije traja 7,5, 7,6 oziroma 7,8 sekunde, dosežejo pa lahko hitrost 240 km/h, 238 km/h oziroma 234 km/h (E 220 d 4matic).

Pogonsko paleto zaokrožajo trije priključni hibridi, ki lahko samo na elektriko prevozijo dobrih 100 kilometrov. Za to je kriva baterija, ki pospravi 25,4 kWh elektrike, preko enosmernega toka z močjo 55 kW pa jo je mogoče napolniti v slabe pol ure, na izmeničnem toku pa se bo polnila z močjo 11 kW. Elektromotorji v različicah E 300 e, E 300 e 4matic in E 400 e proizvedejo 95 kW (129 KM) moči in 440 njutonmetrov navora, bencinski motorji pa 150 kW (204 KM) moči in 320 Nm navora, oziroma 185 kW (252 KM) in 400 Nm navora. Posledično imata modela E 300 e in E 300 e 4matic na voljo že 230 kW (312 KM) moči in 550 Nm navora, kar je dovolj za pospešek do 100 km/h v 6,4 oziroma 6,5 sekunde in najvišjo hitrost 236 oziroma 234 km/h. E 400 e ima po drugi strani že 280 kW (380 KM) moči in 650 Nm navora, zaradi česar pospešek do stotice traja 5,3 sekunde in avtomobil pospeši do hitrost 250 km/h. Kasneje pripelje še različica E 300 de z dizelskim motorjem.

Med varnostnimi sistemi so aktivni sistem za opozarjanje na vozila v mrtvem kotu in preprečevanje trka, razred E pa zna v šesti generaciji povsem sam parkirati. Še več, novi razred E ima malenkost daljše medosje, obračalni krog pa so s pomočjo štirikolesnega krmiljenja zmanjšali na 10,8 metra, pri različicah s pogonom na zadnji kolesi, oziroma na 11,1 metra pri različicah s štirikolesnim pogonom. Razred E bo imel na voljo še zračno vzmetenje s prilagodljivimi blažilniki, vstopni model pa bo še pred iztekom leta stal približno 56 tisočakov.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 9. 2024
September 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |