Karavanska STrela
Ford focus ST karavan ST-2
Kaj nam je bilo všeč in kaj ne
Karavani oziroma kombijevske izvedenke se v večini vozijo slabše kot krajše in lažje kombilimuzine, kar je logično. Veliki previsi niso nikoli pomagali pri doseganju večjih hitrosti v ovinkih, slabša raporeditev teže zaradi dodatne mase na zadku pa sploh ne. In navadno morajo takšne karoserijske različice voziti nekaj več tovora, kar pomeni, da mora biti temu prilagojeno tudi zadnje vzmetenje, ki posledično slabše golta ovinke. Tudi pri tem modelu je žal tako. V primerjavi s krajšim focusom ST, katerega test si lahko ogledate na tej povezavi, ima karavan zadaj enake blažilnike kot ostali šibkejši bratje, da je lahko enako prostoren in uporaben. S tem je izgubil nekaj občutka pri hitri menjavi smeri, zdi se tudi, da želi zadek malenkost hitreje prehiteti nos, čeprav je živahen že pri krajšem ST. Vseeno se super drži ceste, čeprav je imel testni zaradi mrzlega vremena še zimske pnevmatike.
Motor ima zdaj samo 2 litra delovne prostornine in veliko turbino, da nadiha toliko moči - kar 184 kilovatov, to je 250 'konjev'. Turbo pomeni, da se veliko navora sprosti naenkrat, zato pri ostrem zavijanju in pospeševanju volan močno trga iz rok, ker ima focus le sprednji pogon. Kljub domislicam kot sta vektoriranje navora in posebej preračunan sistem za preprečevanje vrtenja koles v prazno, ki naj bi pomagal volan manj vleči v svojo smer, focus ST tukaj ne more delati čudežev, zato bodo pnevmatike veselo cvilile, nos pa silil naravnost. Na kakšni dirkalni pisti bi se to poznalo pri sekundah na krog, tukaj se malo pozna pri užitku. V splošnem pa sem kar navdušen, ker gre lepo in hitro, meja zdrsa pa je postavljena precej visoko.
Tudi če je zadaj malo večji previs in avto kot celota težji, se pelje zelo dinamično in si težko predstavljam tole za družinsko uporabo, ker bodo vsi sopotniki potrebovali vrečke za bruhanje, če se boste tako vozili. Zato se vedno malo vprašam o smislu takšnega avtomobila, ampak gotovo obstaja nekaj kupcev, ki so si ga zelo želeli. Za vikend z družino na izlet lepo počasi, ko fotr ostane sam, pa na polno! Za takšne stvari si težko predstavljam boljši avto.
Focus ST karavan ima namreč velik in uporaben prtljažnik, prostorno kabino za celo družino, če se lepo vozite, tudi razmeroma varčen motor, ki porabi pod 9 litrov, najlepše pa je, da sploh ni drag. Zvok motorja ni tako dramatičen kot pri starem petvaljniku, vendar je vseeno dovolj glasen, sploh izpuh zadaj izgleda odlično, tako kot v bistvu celoten avto. Ampak bi se s takšnim focusom itak vedno sam vozil, kdo pa bi hotel tako trpeti, zato imam raje kombilimuzino. Ali pa RS-a, če bo kdaj prišel!
tehnični podatki | ford focus ST karavan ST2 |
vrsta motorja | turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 1999 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 184 (250) pri 5.500 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 360 pri 1.750 |
menjalnik | ročni, šeststopenjski |
pogon | na sprednji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4556 x 1823 x 1505 |
medosna razdalja v mm | 2648 |
prtljažnik v litrih | 476 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1386 (664) |
največja hitrost v km/h | 248 |
pospešek 0-100 km/h v s | 6,5 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 9,9/5,6/7,2 |
poraba na testu v l/100 km | 10,9 |
cena osnovnega vozila v EUR | 17.300 |
cena testnega vozila v EUR | 28.730 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 31.325 |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 01 |
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!