Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Temperamentna španska kri

Seat leon 2.0 TDI FR

Avtor prispevka: Volan
Primož iz Idrije je vozil že ogromno avtov, zato nas je zanimalo, kaj meni o prejšnji generaciji nabritega seata leon FR. 170 vrancev pod pokrovom je dovolj, da mu požene kri po žilah, vendar avto ima tudi druge vrline.
Temperamentna španska kri
Foto: Anže Jereb
27. 3. 2014 ob 7:25
Komentarjev: 0
video tvoj volan seat leon FR - Primož Makuc
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Temperamentna španska kri, ki se odraža tudi v njihovih vozilih, premami marsikoga tudi v bolj celinskem delu Evrope. Primož Makuc iz Idrije je podlegel španskim čarom in nam je zato želel predstaviti seata leon FR. Primož je študent, zato si po pravilu sicer tega avta ne more privoščiti. Beli lepotec je bratov, v oddaji pa ga je predstavil Primož, ker je baje veliko lepši na televiziji. Vsaj takšnega mnenja so punce! Če je res, ne vemo, brata namreč nismo videli. Ampak dovolj o morebitni lepoti v družini Makuc, lotimo se bolj zanimivih stvari.

Tako, ja, povej nam raje kaj o avtu. 

Avto, ja. Gre za seata leon FR, tiste čase najmočnejšega dizla v Seatovi družini. Izdelali so ga leta 2011, prevoženih pa ima dobrih 60.000 kilometrov. Smo kar pridni, ja, voziva ga namreč oba z bratom, kdaj pa kdaj pa še kateri drug družinski član. Za opravke je super, za kar ga tudi največ rabim, vendar vsake toliko ga zapeljem tudi na kakšno užitkarsko vožnjo. Bi bil greh, če ga ne bi, saj pod pokrovom skriva precejšnjo konjenico. Razlog, zakaj je ta leon tako zabaven, je v njegovi posebni izvedbi FR. Od navadnih se razlikuje po veliki moči dvolitrskega TDI motorja, ki proizvede 125 kilovatov oziroma 170 'konjev'. Avto zato res lepo potegne, tako da bi pričakovali, da tudi pije kot žolna. Ampak ne. Poraba se vedno giblje od 4,8 do 5,5 litra, kar je za tolikšno število konjev lepa številka, kljub temu da je dizel. Denarnica mi je hvaležna.

Vizualno ti je tudi všeč? Zdaj, ko si videl krasnega novega leona FR.

Oblika? Hja, je še vedno lepa, kajne? Malce bolj agresivna, da je jasno, da se pod pokrovom skriva nekaj več. Izrazitejši je zadek, ki se ponaša z difuzorjem in dvojnim zaključkom izpušne cevi. Že od daleč se vidi, da z njim ni šale. V poletnem obdobju ga krasijo 17-palčna aluminijasta platišča, v trenutnih razmerah pa je obut v zimske pnevmatike in 16-palčna platišča. Resda je aktualni leon FR čudovit, še posebej tisti modri, ki ste vi imeli na testu, vendar tudi mojemu nič ne manjka. Še vedno ukrade pogled ali dva. 

Kako je pa z opremo? Si je brat privoščil vse? 

Tale ima osnovno serijsko opremo, ki vključuje varnostne sisteme kot so ABS, ESP in ASR, multifunkcijski volan, dvopodročno avtomatsko klimatsko napravo, smerno prilagodljive meglenke, športne sedeže, parkirne senzorje in še marsikaj drugega. Kakršnihkoli težav z vsemi dodatki zaenkrat še nisem imel, vendar avto je relativno nov, tako da to ne preseneča.

Te na njem karkoli moti?

Moment, moram pošteno premisliti. Aha, brisalci v zimskih mesecih predstavljajo težavo, saj se ob A-strebričku nabira sneg, kar ovira pravilno delovanje. Mehanizem je pač slabo zasnovan, tako da dam Seatovim inženirjem eno črno piko. Avto je sicer poceni, vendar nizka cena v primerjavi s kakšnim golfom se načeloma ne vidi, mogoče samo na račun plastične notranjosti, predvsem armaturne plošče. Tudi oblikovana ni bila z ne vem kakšno strastjo, vendar to je že stvar okusa.

Te je že kdaj pustil na cedilu v kakšni kočljivi situaciji?

Kot sem že dejal v prispevku, z njim ni bilo še nobenih problemov in gre za izredno zanesljiv avto. To je mogoče tudi zaradi tega, ker je redno servisiran pri pooblaščenem serviserju v Izoli, kjer je bil tudi kupljen. Leonu FR ni tuja nobena podlaga in se dobro znajde na suhem, mokrem in zasneženem cestišču. Seveda se ne more primerjati s štirikolesno gnanimi konkurenti, pa vendar te do cilja pripelje varno in z nasmeškom na obrazu. Avto je relativno nov, prevoženih pa ima dobrih 60.000 kilometrov, tako da ga čaka še dolga in nepozabna pot. Sam sem mnenja, da če je avto redno servisiran in pravilno vzdrževan, je manjša možnost za kakšno napako. Vsekakor včasih v to poseže višja sila, vendar na to ne moremo vplivati. V glavi si večkrat rečem: kakor jaz skrbim za vozilo, tako bo vozilo skrbelo zame. Čudno, ja, ampak nekaj resnice je vseeno na tem.

Bi izpostavil kakšno posebno izkušnjo z njim, ki se ti je zasidrala v spominu?

Najbolj pozitivna izkušnja s FR-jem je bila najbrž ta, ko sem se po treh mesecih ponovno usedel za volan te '170-konjske' zverine. Nekako ni bilo te priložnosti, da bi ga vozil vsak dan, zato pa je bilo po treh mesecih toliko slajše, ko te sila potisne na sedež in se ti na obrazu naslika nasmešek do ušes. Takrat sem se vprašal, kaj sploh še potrebujem več? Kaj ni 170 'konjev' popolnoma dovolj za naše ceste in vsakdanje izzive? Vsekakor pa ne smem pozabiti na najlepšo relacijo Idrija - Kalce, kjer lahko voznik uživa na ovinkasti cesti skozi Zalo in na malce bolj ravninskem delu od Godoviča do Kalc. Mogoče so ravno te lokalne ceste "krive" za tolikšno število dirkačev, ki izvirajo iz naših koncev.

Sam sicer tudi testiraš avtomobile. Kako se leon primerja s pestrim naborom, ki si ga vozil?

Res je, testiral sem že kar lepo število vozil, vse od Ferrarija 458 italia, Porschejevega oldtimerja do družinske octavie combi. Leona težko primerjam s tistimi najhitrejšimi kot so ferrari, camaro, BMW M3 ali tesla, vseeno pa skriva nek čar. Vsekakor je leon cenovno precej bolj dostopen kot močnejši superšportniki. Z njim ni možno izvajati takih vragolij, kot si jih lahko nekateri privoščijo v avtomobilih s pogonom na zadnji par koles, ali dosegati "svetlobne" hitrosti. Leon je avto z nizkimi stroški vzdrževanja in porabe, ki ti lahko vseeno ponudi veselje pri vožnji. Prav tako kot pri ferrariju moraš tudi pri Leonu voziti varno in razumno. Na cesti nisi sam.

Za konec, kaj bi si nemudoma naslikal v garaži, če denar ne bi bil nikakršna ovira?

Marsikdaj, ko vidim pregrešno drage avte, kot so lamborghini, mclaren, aston martin si zaželim, da bi lahko bili parkirani v naši garaži. Priznam, tudi jaz sem tak, ampak so moje želje vseeno malce bolj realne. Ferrari se mi ne zdi primeren za vsakdanjo uporabo na naših cestah, sploh tam, kjer na cesto pada kamenje. V prihodnosti si želim postati lastnik seata ibiza FR z 1,4-litrskim motorjem TSI, ki proizvede 150 'konjev'. Dodal bi ji le paket odbijačev od močnejše cupre, nekaj dodatne opreme in to bi bilo to. Zakaj? Za moje potrebe ne potrebujem '400-konjske zverine' ali športnega land roverja s štirikolesnim pogonom. Zadošča mi manjši avto, s katerim lahko dosegam dinamično vožnjo, užitek, sprostitev in nižje stroške vzdrževanja kot že pri prej omenjenih vozilih. Seat je pri meni zasedel neko posebno mesto in to težko opišem. Marsikomu to ni jasno, ampak vsak ima neko priljubljeno znamko, kajne? Aja, pa mora biti rdeče ali modre barve. Obvezno. 

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki seat leon 2.0 TDI FR
vrsta motorja dizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1968
moč v kW (KM) pri vrt./min 125 (170)
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
največja hitrost v km/h 214
pospešek 0-100 km/h v s 7,8
povprečna poraba v l/100 km 5
cena novega vozila v EUR okoli 25 tisočakov
zdajšnja vrednost v EUR slabih 15 tisočakov

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 5. 2024
Maj 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 2 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 2 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |