Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Hulk

Škoda fabia RS

Avtor prispevka: Anže Jereb
Fabia RS je najbolj športna in najmočnejša fabia doslej in se spogleduje s tekmeci kot so polo GTI, clio RS, mini cooper, citroën DS3 in ostali,
Hulk
Foto: Anže Jereb
1. 12. 2010 ob 11:00
Komentarjev: 0
video test škoda fabia RS
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ob besedi fabia najbrž večina med vami najprej pomisli na majhen, a precej prostoren avtomobil, z umirjenim karakterjem, čigar naloga je pravzaprav prevažati potnike od točke A do točke B. Ne posebej hitro in niti ne v posebej elegantnem slogu, vseeno pa svoje osnovno poslanstvo opravlja odlično. Ob dodani oznaki RS zmore fabia potnike še vedno prevažati od točke A do točke B, a s to razliko, da je lahko pri tem opravilu zelo hitra. Vsaj toliko, da bodo potniki na cilju izstopili povsem bledi, če bo le voznik izkoriščal vseh 180 'konjev'.

Fabia RS je namreč najbolj športna in najmočnejša fabia doslej in se spogleduje s tekmeci kot so polo GTI, clio RS, mini cooper, citroën DS3 in ostali. Kljub športnim karakteristikam pa ni izgubila ostalih vrlin in ostaja uporabniku eden najbolj prijaznih malih športnikov. To pomeni, da je notranjost glede na mere precej prostorna, ena od vrlin fabie ostaja visok strop, zaradi katerega je dovolj prostora tudi za tiste, ki na glavi nosite klobuke. A ravno ta visok strop (kljub črni barvi) zmanjšuje občutek sedenja v relativno športnem avtu. No, prostora je dovolj, tudi prtljažnik je po prostornini med večjimi v tem razredu.

A če govorimo o najmočnejši fabii, potem je že čas, da povemo kaj več o športnih karakteristikah. Že navzven jo boste prepoznali po večjih platiščih, pri testnem avtomobilu pa še po opazni zeleni barvi in črni strehi, ki avtomobil optično zniža. V uredništvu nismo prepričani, da je ta kombinacija najbolj posrečena, je pa vsekakor opazna. Da ne gre za povsem nedolžno fabio, pokažejo še pragovi in spojler na zadku ter dvojna izpušna cev. Notranjost ostaja precej umirjena, razen sedežev, ki ponujajo nekaj več bočnega oprijema, a še zdaleč niso športno agresivni, in kakšnega napisa RS posebnih razlik ni. Notranjost pač ostaja germansko urejena in zadržana.

Podvozje je seveda prilagojeno zahtevnejšim uporabnikom, ki bodo to fabio večkrat zapeljali hitreje. Blaženje je bolj trdo in zato nagibanja manj, vseeno pa ostaja fabia kot rečeno med bolj umirjenimi malimi športniki in se po voznih lastnostih nikakor ne more kosati z izjemno športnim cliom RS. Z njo boste brez težav shajali vsak dan, jo posodili dekletu za v mesto, bo pa zmogla zadovoljiti tudi zahtevnejše potrebe. Ne pa zelo zahtevnih. Pri priganjanju nas je najprej zmotilo to, da sistem proti zdrsu gnanih koles slednji ves čas zavira, saj se zaradi precejšnjega navora hitro zavrtita v prazno. Tudi krmilni mehanizem bi bil lahko težji, tako bi postregel z več informacijami.

132 kilovatov moči pridela le 1,4-litrski bencinski motor, a mu pri tem pomagata kompresor in turbinski polnilnik. Prvi pri nižjih vrtljajih in drugi pri višjih. Rezultat je zelo zvezno pospeševanje, pohvalimo lahko tudi zelo lepo razporejeno krivuljo navora, ki je na voljo že pri vsega 2000 vrtljajih. Fabia zato lepo pospešuje in ni agresivna, pa tudi glasna ne preveč pri priganjanju. Je pa po naši zakonodaji le za dva kilovata premočna in posledično 'pade' v najvišji premijski razred.

V testni fabii je nalogo prestavljanja prevzel sedemstopenjski samodejni menjalnik DSG. Ta je sicer odličen, kot so ti menjalniki odlični vedno, smo pa mnenja, da potrebe po sedmih prestavah niti ni. Seveda je povprečna poraba goriva zaradi sedmih stopenj še nekoliko manjša, a v praksi včasih traja predolgo, da menjalnik izbere dovolj nizko prestavo. Naravnan je namreč tako, da hitro prestavi v najvišjo prestavo in potem vseeno potrebuje nekaj več časa, da denimo iz sedme prestavi nazaj v tretjo, ko močno pohodimo stopalko za plin. Voznik ima sicer na voljo še športni način prestavljanja, s čimer se omenjenemu problemu izogne, lahko pa tudi sam prestavi nižje s pomočjo obvolanskih ročic (ali prestavne ročice). So pa 'ušesca' premajhna, da bi jih vsak voznik lahko brez premikanja celotne dlani tudi uporabil.

Ob koncu testa se je povprečna poraba zaključila pri 8,5 litra, kar je dober rezultat. Seveda pa boste za takšno fabio najprej morali odšteti slabih dvajset tisoč evrov.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki Škoda fabia RS
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1390
moč v kW (KM) pri vrt./min 132 (180) pri 6200
največji navor v Nm pri vrt./min 250 pri 2000-4500
menjalnik samodejni, sedemstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4029 x 1886 x 1492
medosna razdalja v mm 2464
prtljažnik v litrih 315
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1318 (475)
največja hitrost v km/h 224
pospešek 0-100 km/h v s 7,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,7/5,2/6,4
poraba na testu v l/100 km 8,5
cena osnovnega vozila v EUR 8.999
cena testnega vozila v EUR 18.599
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 19.819

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 27. 7. 2024
Julij 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |