Začnimo na začetku: ASX je Mitsubishijev najmanjši križanec, ki je luč sveta prvič uzrl pred točno 10 leti. Leto kasneje, torej 2010, je prvič nastopil na trgu in vse od takrat v Evropi (ki s 25 odstotki prodaje velja za njegov primarni trg) prepričal že več kot 300.000 kupcev. Samo pri nas se jih je v devetih letih zvrstilo dobrih 1.300, kar pomeni, da s približno 40 odstotki prodaje velja za najbolje prodajan model. Ker novega še vsaj dve ali tri leta ni na vidiku, so se Japonci odločili, da ASX ponovno prenovijo in mu ob tem namenijo še nov oblikovni jezik Dynamic Shield.
Všeč mi je, ker je novinec z novim odbijačem, motorno masko in ozkimi žarometi (ki že serijsko svetijo v LED-tehniki), ki jih prinaša družinska podoba, videti bolj nastopaško. Vseeno se dovolj razlikuje od ostalih modelov, da tudi nepoznavalci ne boste imeli težav s prepoznavo. Obenem Mitsubishi pravi, da je zelo konkretno pomlajen, saj se do vetrobrana povsem razlikuje od predhodnika, ob tem pa ima še nova platišča, strešne sani, na zadku pa še nov odbijač in LED-luči, ki z obliko kar malo spominjajo na neko drugo japonsko znamko.
Znotraj je manj sprememb, so pa te vsaj opazne. Tako boste najprej opazili, da so ASXu namenili nov multimedijski zaslon, ki meri do 8 palcev, obenem pa omogoča še preslikavo slike s pametnih naprav. Pri Mitsubishiju pravijo, da ima nov multimedijski vmesnik za 30 odstotkov krajši čas zagona, toliko krajši naj bi bil še čas povezave z iPodi, medtem ko bo Bluetooth vzpostavljen 40 odstotkov hitreje. 50 odstotkov krajši naj bi bil še čas vklopa radia, sam pa vam raje povem, da sistem v praksi res deluje hitro in enostavno, kar je konec koncev tudi najbolj pomembno.
Drugih večjih sprememb ni opaziti, le rahlo izboljšane materiale in novi oblazinjenji, novost pa predstavljajo še nekateri varnostni sistemi. Izpostavil bi sistem za samodejno zaviranje v sili (ta deluje od 5 do 80 kilometrov na uro, ko se pred vami pojavi vozilo, oziroma od 5 do 65 v primeru, ko je ovira pešec), med novostmi pa najdemo še sisteme za nadzor mrtvega kota, prečni promet in nenamerno menjavo voznega pasu.
Veliko novosti je zunaj, malce manj znotraj, bistvo pa se skriva pod motornim pokrovom. Gre za nov bencinski motor, s katerim se Mitsubishi več kot očitno požvižga na tako imenovani 'downsizing' in pomoč turbin. Pod pokrovom tako namesto 1,6-litrskega atmosferskega štirivaljnika s 86 kilovati moči (117 KM) ter 154 Nm navora najdemo nov 2,0-litrski štirivaljnik s 110 kilovati (150 KM) ter 195 Nm. Očitno se je kupcem prejšnji motor zdel prešibak, z novim pa lahko ASX do stotice pospeši v dveh sekundah hitreje kot prej.
Ker Mitsubishi na stari celini baje proda kar 45 odstotkov vozil s štirikolesnim pogonom (pri nas pa delež znaša dobrih 20 odstotkov), ne preseneča, da se ta vrača nazaj v ponudbo. Vmes ga nekaj časa ni bilo, s prenovo pa bo elektronsko nadzorovan sistem s tremi načini delovanja (2WD, 4WD auto in 4WD), kupcem na voljo izključno v povezavi z novim neskončnostopenjskim samodejnim menjalnikom CVT. Kombinacijo smo lahko tokrat tudi preizkusili in moram reči, da se v praksi presenetljivo dobro izkaže, kar pri CVT-menjalnikih ni vedno nujno. Kdor želi ročni menjalnik, bo primoran izbrati dvokolesno gnano različico, kjer je ta serijski, CVT pa doplačilen.
ASX je na voljo še s šestimi paketi opreme in nekaj novimi barvami. Za najcenejši model s sprednjim pogonom boste odšteli 17.990 (ASX 2.0 MIVEC 2WD inform, 5-st. roč.), za najdražji pa 21.190 evrov (ASX 2.0 MIVEC 2WD intense+, 5-st. roč.). K cenam lahko prištejete še poldrugi evrski tisočak, kolikor zastopnik zahteva za menjalnik CVT, pri različicah s štirikolesnim pogonom pa je ta serijski. Za takšno različico boste odšteli od najmanj 22.990 (ASX 2.0 MIVEC 2WD intense, n-st. CVT) do največ 27.490 evrov (ASX 2.0 MIVEC 4WD instyle, n-st. CVT), na vse navedene cene pa zastopnik ponuja še 2.000 evrov popusta. Ker gre kljub letom še vedno za zelo dobro ponudbo, bo ta do konca leta prepričala približno 30 kupcev, naslednje leto pa okrog 200, kar je mimogrede več kot v povprečju vsa leta, odkar je ASX prisoten na slovenskem trgu.
Informacije o prenovljenem mitsubishiju ASX lahko pridobite še v mednarodni premieri.
Cene:
mitsubishi ASX 2.0 MIVEC 2WD inform, 5-st. roč. (110 kW) – 17.990 EUR
mitsubishi ASX 2.0 MIVEC 2WD invite, 5-st. roč. (110 kW) – 19.490 EUR
mitsubishi ASX 2.0 MIVEC 2WD invite, n-st. CVT (110 kW) – 20.990 EUR
mitsubishi ASX 2.0 MIVEC 2WD intense, 5-st. roč. (110 kW) – 20.790 EUR
mitsubishi ASX 2.0 MIVEC 2WD intense, n-st. CVT (110 kW) – 22.290 EUR
mitsubishi ASX 2.0 MIVEC 2WD intense+, 5-st. roč. (110 kW) – 21.190 EUR
mitsubishi ASX 2.0 MIVEC 2WD intense+, n-st. CVT (110 kW) – 22.690 EUR
mitsubishi ASX 2.0 MIVEC 4WD invite, n-st. CVT (110 kW) – 22.990 EUR
mitsubishi ASX 2.0 MIVEC 4WD intense, n-st. CVT (110 kW) – 24.290 EUR
mitsubishi ASX 2.0 MIVEC 4WD intense+ GT, n-st. CVT (110 kW) – 25.990 EUR
mitsubishi ASX 2.0 MIVEC 4WD instyle, n-st. CVT (110 kW) – 27.490 EUR