Albin Tavčar Albin iz Dutovelj je sila ponosen na svojega jeklenega konjička. Kako tudi ne bi bil, če pa je mercedes-benz? Ampak ni tu govora o 'navadnem' razredu S ali kakšnem AMG-ju, govora je o vozilu, ki verjetno vzbuja večji občutek ponosa kot kateri izmed novih predstavnikov znamke. Mogoče ne pri kakšnih meščanskih najstnikih pretežno južnih korenin, temveč pri tistih, ki so z glavo pri stvari in jim ni odveč nameniti kakšno nedeljo obnovi njihovega jeklenega ponosa. Vse se namreč obrestuje in Albin se danes koncem tedna vozi po našem mnenju v enem najlepših avtomobilov v zgodovini. Zloščenem in kot novem.
Albin, kaj nam lahko poveš o njegovi zgodovini?
Moj 190SL je iz tovarne zapeljal leta 1956. Sam model so pri Mercedes-Benzu zasnovali kot luksuzni kabriolet, proizvajali pa so jih v letih od 1955 do 1963. Zamišljen je bil kot malce cenejša alternativa bolj ekskluzivnemu modelu 300SL, delila sta si osnovne dizajn in detajle, precej podobna pa sta si bila tudi pod kožo. Aja, kratica SL pri obeh stoji za 'sport leicht', torej sta tako rekoč športno lahka. Karoserije si sicer ne delita, saj je 190SL, kar se platforme tiče, bolj soroden manjši limuzini W121. Skupno število izdelanih modelov 190SL je 25.881, od katerih so jih izvozili kar 20.636. Eden od teh je tudi našel svoje mesto v moji garaži.
To je naslednja stvar, ki nas zanima. Kako je našel pot do tebe?
Ta avto je bil pripeljan iz Amerike pred približno desetimi leti. Takoj, ko je prispel, je bil poslan v Maribor, kjer sta se fanta Neven in Tadej lotila dolgotrajnega restavriranja. Bil je potreben popolne obnove in v skoraj v celoti je bil obnovljen pri nas, samo usnje in še nekaj ostalih stvari je bilo obnovljenih v Nemčiji. Vsi deli so originalni, zadaj smo dodali le protivetrno zaščito. Je pa potrebno omeniti, da so rezervni deli za ta avto izredno dragi, saj gre za dobro staro tehnologijo. Ob mojem nakupu nekaj let kasneje je bil v odličnem stanju, moram reči, da v precej boljšem kot prejšnji.
Prejšnji?
Ja, prejšnji. To je moj drugi 190SL. Taprvi ima v bistvu precej zanimivo zgodbo. Bil je letnik 1961 in že februarja naslednje leto je bil registriran v Ljubljani. Zanimivo, takratni lastnik je bila Generalna policijska uprava Ljubljana. Človeku se porodi vprašanje, kaj zaboga je policija počela s črnim, dvosedežnim, luksuznim, športnim kabrioletom. Za užitkarske vožnje verjetno. No, nekaj let kasneje je bil nato odpeljan v Srbijo, kjer je novo lastništvo domnevno našel pri nekem sorodniku Jovanke Broz, prvi dami bivše Jugoslavije. No, svojo pot je sčasoma spet našel v Ljubljano, kjer je bil obnovljen. Ko sem slišal zanj, sem ga nemudoma kupil v Mariboru, zdajšnji lastnik pa se z njim vozi menda nekje po Dolenjskem. Avtomobil je sicer bil v dobrem stanju, ampak ne v takšem, kot sem sam želel. Zato sem ga prodal, ko se je ponudila priložnost za nakup novega, ki je bil, kot rečeno, v boljšem stanju.
Ta model ti je več kot očitno torej pri srcu. Verjetno pa si si lastil še kaj drugega, kajne?
Seveda! Kot ljubitelj vsega starega in še posebej starodobnih avtomobilov sem imel v lasti že kar nekaj lepih primerkov. Svojo oldtajmersko pot sem začelom z oplom olympia, ki je bil letnik 1951, torej druga serija proizvodnje v letih 1947 do 1953. Kasneje sem si omislil še dva opla, in sicer modela GT, ki so jih proizvajali v 70. in 80. letih prejšnjega stoletja, ter mercedes-benza 230SL, naslednika modela 190SL. No, za tem je prišel moj prvi 190SL, o katerem sem vam govoril prejle. Trenutno si lastnim tega SL-a ter forda A deluxe roadster, ki je luč sveta ugledal davnega leta 1931. Oba sta krasna primerka, vsak pa je seveda namenjem svojemu lastnemu načinu vožnje in namenu.
Kaj poganja lepotca?
Pod dolgim pokrovom najdemo štirivaljni motor s 1.897 kubičnimi centimetri prostornine z močjo 77 kilovatov oz. 105 'konjev' in dvema precej kompliciranima dvojnima uplinjačema. Vse ostalo je klasično in brez posebnosti in kakšnih predelav. Največja hitrost znaša 170 kilometrov na uro, na 100 prevoženih kilometrov na spije slabih 11 litrov. 10,9 po kataloških podatkih za novo vozilo, končna hitrost je tudi povzeta od tam. Seveda je nisem testiral.
Kaj ti v življenju predstavlja ta mercedes-benz?
V najbolj enostavnem smislu verjetno hobi. Nisem edini, seveda, rad se srečujem z ljubitelji starodobnikov na srečanjih v okviru Mercedes-Benz kluba Slovenija in kluba Balilla iz Divače, ter tudi obiskujem nekatera druga, netekmovalna srečanja. Na leto z njim prevozim nekje med tri in štiri tisoč kilometrov, kar ni malo, nikakor pa mi ta avtomobil ne predstavlja sredstva za vsakodnevne opravke. Imam ga že šest ali sedem let in o kakšni prodaji sploh ne razmišljam. Zakaj točno mi je ta model tako pri srcu in zakaj sem se že drugič odločil zanj, težko opišem. Ta Mercedes-Benzov model je nekaj posebnega. Ja, tisti 300SL, o katerem sem govoril prej, je seveda boljši, a si ga ne morem privoščiti, zato bo moral zadoščati ta 190SL. Saj je vendar njegova cenejša, a še vedno luksuzna alternativa, kajne?