Prenovljeni fiat tipo boste še najlažje prepoznali spredaj, kjer se nahaja nov logotip znamke. Namesto v rdeč krog postavljen napis FIAT le-ta po novem stoji samostojno in precej večji je. Seveda so tu še drugi elementi, na primer nov odbijač pa maska motorja ter led luči spredaj in zadaj. Tipo je na voljo tudi v nekaterih novih karoserijskih barvah, namesto osmih pa jih je v ponudbi 11. Najmanjša platišča so še vedno 15-palčna, največja pa po novem palec večja, torej 18-palčna. Tudi v potniški kabini je palcev več, predvsem pri merilnikih ter osrednjem zaslonu. Pred prenovo so prvi ponujali le manjši 3,5-palčni zaslon med njimi, danes pa lahko kupci posežete tudi po digitalnih, ki merijo 7 palcev. Osrednji zaslon je s petih ali sedmih palcev opcijsko zrasel na 10,25, obenem pa lahko prikazuje navigacijske napotke, sliko kamere za vzvratno vožnjo ali pa projicira s pametnega telefona. Bodisi preko sistema Apple Carplay ali Android Auto, pomembno pa je tudi, da za to ne potrebujete več kabla. Tudi za polnjenje telefona ga ne boste več, če boste le izbrali podlago za brezžično polnjenje. Ta omogoča polnjenje z največ 15 vati. Prenovljeni tipo se lahko ob tem pohvali še z nekaterimi novimi materiali, predvsem pa novimi sistemi. Zdaj nadzira mrtvi kot, vozni pas, prepozna prometne znake, opozarja na nezbranost voznika, samodejno preklaplja med dolgim in zasenčenim snopom, obenem pa piska tudi takrat, ko se oviri približate s sprednjim delom vozila. Prej so bila parkirna tipala nameščena le zadaj.
Italijani so dodobra prevetrili še motorno ponudbo, zato sta danes v njej na voljo le dva motorja. Bencinski in dizelski. Ja, tako preprosto je. Če ste lahko kupci pred prenovo izbirali tako med atmosferskim kot prisilno polnjenim bencinskim motorjem z 1,4-litra delovne prostornine ter štirimi valji, zdaj oba nadomešča litrski trivaljnik družine firefly. 1.0 T3 GSE je njegova oznaka, pomeni pa, da je pod pokrovom 74 kilovatov moči (100 KM) ter 190 njutonmetrov navora. Slednji je na voljo že pri 1.500 vrtljajih, kar je bistveno prej kot pri starih štirivaljnih motorjih. Po moči je ravno nekje v sredini, kar pa ne drži za novi turbodizelski motor družine multijet. Ta ima več moči kot prejšnja 1,3- in tudi 1,6-litrski štirivaljnik. Število valjev in prostornina sicer ostajata enaka, kar pomeni, da ob 1,6 litra delovne prostornine takšen tipo razvije 96 kilovatov (130 KM), navor pa s 320 njutonmetri ostaja enak. Tudi število prestav je enako, torej šest za naprej in ena za nazaj, medtem ko ima bencinski motor eno manj. Dvosklopčni menjalnik TCT je vsaj pri tipu postal del zgodovine, kot je tudi turbodizelski motor v primeru kombijevske različice station wagon. Razumem, da je bolj privlačen bencinski motor, ne razumem pa, da dizelskega ponujajo le še pri kombilimuzinski različici, ne pa tudi kombijevski, kjer je običajno celo bolj zanimiv. Pogon v obeh primerih ostaja le na sprednji kolesi, sistem start/stop je serijski, emisijski razred pa vedno EURO 6d final.
Namesto štirih paketov opreme so zdaj na voljo trije osnovni, potem pa sta tu še dva dodatna, rezervirana za različico tipo cross. Pravijo, da to sploh ni več kombilimuzina, ampak pravi križanec, ki se ob bok postavlja modelu 500X. O tem nisem prepričan, sploh ker je pogon tudi v tem primeru le na sprednji kolesi, je pa res, da boste dobili malce bolj robusten izgled, več zaščitne plastike, že v osnovi pa tudi več opreme. Sama paketa, ki to prinašata, se imenujeta city cross in cross. V primerjavi s petvratno različico, na osnovi katere stoji, boste v primeru tipa cross deležni še slaba dva centimetra več dolžine, različica je tudi centimeter širša, predvsem pa šest višja. Na to vplivajo štirje centimetri dodatne oddaljenosti od tal ter že serijski strešni nosilci. Medosna razdalja seveda ostaja enaka kot tudi prtljažnik, ki v obeh primerih sprejme 440 litrov krame. Kdor potrebuje več, bo izbral slabih 20 centimetrov daljši tipo station wagon, ki jih pogoltne še dodatnih 110.
Za prenovljeni fiat tipo boste brez popustov odšteli najmanj 16.240 (tipo 1.0 T3 GSE easy) in največ 23.690 evrov (tipo 1.6 multijet cross), za kombijevsko različico station wagon pa še dodatnih tisoč do dva tisoč evrov. Tudi tipo cross je od običajnega, torej petvratnega, ki je malce bližje tlom, v povprečju dražji za dva tisočaka, morate pa pri spodaj navedenih cenah upoštevati še popust. Ta znaša osem odstotkov, nato pa Fiat ponuja še dodatnih 1.000 evrov v primeru, da se odločite za nakup preko financiranja. To pomeni, da bo najcenejši vaš že za manj kot 14 tisočakov, najdražji pa manj kot 21. Z začetkom prodaje bodo še posebej ugodni tipo 1.0 T3 GSE life, tipo station wagon 1.0 T3 GSE life ter tipo 1.0 T3 GSE z opremo cross. Ti bodo z bolj ugodno ceno, večjim 10-odstotnim popustom ter financiranjem vaši za 16.091, 16.991 oziroma 17.891 evrov. Cene ostajajo tipov adut, saj so podobne tistim ob lansiranju, razlike pa je le nekaj deset evrov. Tipo ni avtomobil za tehnološke navdušence, niti ne za dinamične voznike, je pa za tiste, ki kupujete racionalno. Približno 150 kupcev bodo našli letno.
Cene brez popustov:
fiat tipo 1.0 T3 GSE easy, 5-st. roč. (74 kW) – 16.240 EUR
fiat tipo 1.6 multijet easy, 6-st. roč. (96 kW) – 18.190 EUR
fiat tipo 1.0 T3 GSE city life, 5-st. roč. (74 kW) – 18.690 EUR
fiat tipo 1.6 multijet city life, 6-st. roč. (96 kW) – 20.690 EUR
fiat tipo 1.0 T3 GSE life, 5-st. roč. (74 kW) – 19.690 EUR
fiat tipo 1.6 multijet life, 6-st. roč. (96 kW) – 21.690 EUR
fiat tipo station wagon 1.0 T3 GSE easy, 5-st. roč. (74 kW) – 18.190 EUR
fiat tipo station wagon 1.0 T3 GSE city life, 5-st. roč. (74 kW) – 19.690 EUR
fiat tipo station wagon 1.0 T3 GSE life, 5-st. roč. (74 kW) – 20.690 EUR
fiat tipo 1.0 T3 GSE city cross, 5-st. roč. (74 kW) – 20.190 EUR
fiat tipo 1.6 multijet city cross, 6-st. roč. (96 kW) – 22.190 EUR
fiat tipo 1.0 T3 GSE cross, 5-st. roč. (74 kW) – 21.690 EUR
fiat tipo 1.6 multijet cross, 6-st. roč. (96 kW) – 23.690 EUR