Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Prvič v življenju

Dacia sandero 1.4 laureate

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
V skupini Renault je lani le Dacia opazno izstopala po uspešnosti, kar pomeni, da so morali Francozi vsaj nekaj narediti prav. Poceni avtomobili so očitno tudi med Evropejci zaželeni, saj obstaja ogromno ljudi z zelo nizkimi dohodki in željami po novem avtomobilu. Obenem je jasno tudi, da se na Stari celini še vedno najbolje prodajajo avtomobili s prisekanimi zadki, kamor je z novim sanderom sedaj posegla še Dacia.
Prvič v življenju
Foto: Matej Mihinjač
9. 1. 2009 ob 19:05
Komentarjev: 0

V Romuniji, kjer sandero proizvajajo, so ga že izbrali za avto leta 2009. Pri nas in marsikje drugje bo takšen naziv seveda zelo težko dosegljiv. Malo so za to krivi predsodki, nekaj pa nepoznavanje. Avtomobil, narejen v Romuniji, namreč hitro odvrne slovenskega kupca, ki je najbolj navdušen nad nemškimi proizvodi, po drugi strani pa tudi prvo srečanje s sanderom ne navduši. Kdor se zapiči v izdelavo, takoj opazi za današnje čase že kar velike reže med posameznimi deli karoserije, ki na nekaterih delih ne dajejo občutka dolgotrajnosti, drugod pa izgledajo ceneno. Paket, hecno imenovan 'SUV', sicer malce popestri izgled zunanjosti s plastičnimi zaščitami spredaj, zadaj in na pragovih a se mu lahko mirno odpoveste, če vam ni zares izredno všeč. Ob pogostem točenju goriva vas bo v mrzlih dneh velikokrat razjezila ključavnica tanka za gorivo, ki zmrzne in grobim lahko celo odlomi ključ, če ne bodo pazili.

Z merami sandero skoraj presega svoj razred, predvsem v višino. Delna zahvala gre seveda tudi povečanemu odmiku od tal, ki ga je v tem primeru za 15,5 centimetra, saj je s tem vozilo primerno še za slabše podlage, kjer se sandero presenetljivo dobro znajde. Pozna se, da je blaženje malce ojačano, ker ni tako udoben kot znajo biti renaulti, se pa po drugi strani večina teh udarcev od spodaj v kabini tudi dobro sliši. Makadamskih poti in slabih cest se torej ne brani, če živite kje, kjer ceste niso najbolje urejene, kar v Sloveniji ni ravno redko.

Pri Daciji se hvalijo, da so njihovi avtomobili narejeni trpežno in za dolgo časa. Ker temeljijo na dobro preizkušeni mehaniki Renaulta, težko dvomim, da bo sedaj že precej stari 1,4-litrski bencinski štirivaljnik povzročal veliko težav. Motor je za tiste, ki so jim pomembne le številke, precej nezanimiv, saj iztisne le 55 kW in 112 Nm navora pri 3000 vrtljajih, zato so zmogljivosti večinoma podpovprečne oziroma zadovoljive tistim, ki se jim nikamor ne mudi. Med svojim delovanjem je kar glasen in prav nič skromen pri porabi, saj je tudi na testu kljub zelo majhnim zahtevam porabil nekje med sedem in osem litrov bencina na 100 kilometrov. Vendar sta varčnežem namenjena še dva dizelska agregata, za tiste, ki ne prevozijo toliko kilometrov letno, pa je vsekakor bolj primeren takšen kot je bil v testnem. Pohvaliti velja petstopenjski menjalnik, ki je vsaj po občutku na ročici bolj natančen kot je bil nekoč v cliu, le v mrzlih jutrih potrebuje nekaj trenutkov, da se olje v njem ogreje in lepo steče. No, o trpežnosti sem bolj začel dvomiti za volanom, saj je kljub pričakovano cenenim materialom in še kar privlačnemu izgledu izdelava slaba. Tudi v tem avtomobilu (kot v vseh dacijah doslej) se je premikal voznikov sedež, stopalka za zavore je stalno spuščala cvileče zvoke, tista za plin pa je včasih ostajala kar na mestu, tako da sem občasno lahko užival še v nekakšnem 'tempomatu'. Moteče je bilo tudi brisanje vetrobranskega stekla, ko je potrebno hkrati pritiskati ročico k sebi in imeti vklopljena brisalca, da deluje, hupa je le na levi obvolanski ročici, zato pa bo pozimi vsak voznik (še bolj voznice) vesel, da se kabina zelo hitro ogreje in da je v njej glede na razred veliko prostora. Prtljažnik ponuja kar 320 litrov za prtljago in se lahko poveča na 1200, s čimer se konkurenca ne more pohvaliti.

In še z eno stvarjo se nihče ne more hvaliti kot se lahko takšna dacia – seveda, s ceno! Nikjer ne dobite toliko niti za osnovno ceno 6.666, niti za ceno testnega primerka, ki je znašala dobrih 8 tisoč evrov. Marsikdo meni, da se za ta denar bolj splača kupiti boljši rabljen avtomobil, vendar ni malo takšnih, ki bodo navdušeni, da v garaži končno stoji nov. Morda celo prvič v življenju.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki dacia sandero 1.4 laureate
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 2 ventila na valj
prostornina v ccm 1390
moč v kW (KM) pri vrt./min 55 (75) pri 5500
največji navor v Nm pri vrt./min 112 pri 3000
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4020 x 1746 x 1534
medosna razdalja v mm 2588
prtljažnik v litrih 320-1200
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 975 (495)
največja hitrost v km/h 165
pospešek 0-100 km/h v s 13,0
poraba (po normah EU) v l/100 km 9,6/5,4/7,0
poraba na testu v l/100 km 7,5
cena osnovnega vozila v EUR 8.090
cena testnega vozila v EUR 8.090
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 8.090

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 27. 7. 2024
Julij 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |