Po petih letih gre torej za novo, veliko novost znamke, ki bo ključnega pomena za njen nadaljnji razvoj. Alfa romeo tonale je križanec (logično, saj svet avtomobilizma danes drugega niti ne pozna), ki se bo s 4,53 metra dolžine, 1,84 širine ter 1,60 višine postavil ob bok nekaj centimetrov krajšemu nemškemu trojčku audi Q3, BMW X1 ter mercedes-benz GLA, obenem pa tudi lexusu UX in volvu XC40. Kar nekaj lastnosti ima, s katerimi bo nagovarjal kupce, predvsem pa so Alfini oblikovalci delo ponovno opravili z odliko. Podobno kot 16 centimetrov daljši stelvio je tudi novi tonale videti elegantno in z ravno prav linijami zelo skladno. Ja, Italijani to igro očitno obvladajo, je pa res, da z obliko niso eksperimentirali, ampak so navdih črpali iz preteklosti.
Tonale je oblikovno res podoben, da ne rečem v veliki meri identičen istoimenskemu konceptu iz leta 2019, boste pa ljubitelji znamke zagotovo našli še veliko oblikovnih prijemov preteklosti. Na primer čiste linije po vzoru legendarnih modelov alfa romeo duetto in disco volante, močno bočno linijo po vzoru modela GT junior, seveda ne manjka niti prepoznavna motorna maska z nazivom scudetto, na spodnjem delu sprednjega odbijača pa niti dve odprtini za dovod zraka, ki sta že več generacij znani pod nazivom trilobo. Tudi pri oblikovanju matričnih led žarometov z oznako 3+3 so pokukali v preteklost in se z njima poklonili približno 30 let staremu modelu SZ zagato in prav toliko staremu konceptu proteo. Podoben svetlobni podpis najdemo tudi zadaj, kjer so se pohvalili še z obliko zadnjega stekla, ki jo je navdihnil model 8C competizione.
Pravijo, da je notranjost modela tonale mešanice ekskluzivnosti, elegance in izbranih okusov, predvsem pa je sodobna in športna. Športna z vidika, da sprednja sedeža (ta sta lahko elektronsko pomična, obenem pa tako ogrevana kot prezračevana) lepo objameta hrbet in ob tem ponujata dovolj bočne opore, da je volanski obroč kompakten in ima le tri krake, predvsem pa, da (podobno kot pri modelih giulia in stelvio) na njem gosti še veliki aluminijasti prestavni ročici ter gumb za zagon motorja. Da je notranjost sodobna, skrbita dva velika zaslona s skupnim premerom kar 22,55 palca. To je v razredu kompaktnih premijskih križancev največ, saj vedno serijski digitalni merilniki merijo 12,3 palca (z retro grafiko pa se poklanjajo modelu GT junior iz leta 1972), osrednji zaslon pa je 10,25-palčni. Večbarvna ambientalna osvetlitev, odlagališče za brezžično polnjenje mobilnih naprav in napredno ozvočenje Harman Kardon s kar 14 zvočniki le pritrjujejo temu, da vam v novi alfi tonale ne bo hudega, da vam ne bo dolgčas, pa bodo skrbeli še sistemi Android Auto, Apple Carplay, Amazon Alexa in storitve Alfa Connect. Tonale je obenem prvo vozilo z digitalnim NFT-certifikatom. Temelji na tehnologiji blockchain in beleži podatke o vozilu. Gre za tajen in nepooblaščenim osebam nedostopen podpis vozila, ki bo lahko ob prodaji pozitivno vplival na njegovo tržno vrednost. Varnostni sistemi ADAS drug generacije so modelu tonale na testu EuroNCAP prinesle odlično oceno, novinec pa ni le varen, je tudi uporaben, za kar skrbi 500-litrski prtljažnik, ki je nekoliko večji od povprečja razreda.
Novi alfa romeo tonale, ki obenem velja za prvi elektrificirani model znamke, na trg prihaja iz temeljito obnovljene tovarne Giambattista Vico, ki se nahaja v kraju Pomiglianu, torej neposredni bližini Neaplja. Od leta 1972 do danes so v njej izdelali že več kot pet milijonov vozil, zadnji model znamke Alfa Romeo, ki je zapeljal z njenih proizvodnih trakov, pa je bil model 159. Novinec z 2,64 metra dolgo medosno razdaljo stoji na platformi, sorodni modelu jeep compass, kar mu prinaša podoben pogonski sklop. Tonale je sprva na voljo z novim 1,5-litrskim štirivaljnim turbobencinskim motorjem (ta je razvit iz znanega motorja 1.3 GSE T4, ki so mu podaljšali hod batov), ki razvije bodisi 96 (131 KM) ali pa 118 kilovatov moči (160 KM). Gre za blagohibridni pogon (MHEV), kjer 48-voltni elektromotor doda 15 kilovatov moči (20 KM) in 55 Nm navora (navor turbobencinskega motorja znaša 240 Nm), ki se preko sedemstopenjskega robotiziranega menjalnika DCT prenaša na sprednji kolesi. Od oktobra dalje boste lahko posegli še po 1,6-litrskem štirivaljnem turbodizlu z oznako multijet. Tudi ta bo razvajal s 96 kilovati moči (131 KM), medtem ko bo 320 Nm navora na sprednji kolesi prenašal šeststopenjski robotiziran menjalnik TCT.
Konec leta bo ponudbo obogatila še priključnohibridna različica, ki jo že poznamo iz modelov jeep compass 4xe in jeep renegade 4xe, kar pomeni, da gre za kombinacijo 1,3-litrskega štirivaljnega turbobencinskega motorja z oznako GSE T4, 90-kilovatnega (122 KM) elektromotorja in 15,5 kWh litij-ionske baterije (s katero bo v mestu moč prevoziti do 80 električnih kilometrov). Bodisi 140 ali pa 202 kilovata sistemske moči (190 oziroma 275 KM) se bo preko šeststopenjskega samodejnega menjalnika prenašalo na vsa štiri kolesa (pogon nosi oznako Q4), to pa pomeni, da bo takšen tonale takrat najmočnejši in najhitrejši v ponudbi.
Zato je še kako pomemben podatek, da gre po besedah zastopnika znamke za najbolj vozniški avtomobil v svojem razredu. Po prvih prevoženih kilometrih lahko rečem, da ni daleč od resnice, a bo za potrditev vseeno treba odpeljati še kakšen dodaten zavoj. Že prej lahko povem, da ima tonale v razredu kompaktnih premijskih križancev edini sistem elektronskega zaviranja, ki nudi takojšni učinek, obenem pa še najbolj neposredno krmiljenje in najboljšo razporeditev mase (pri različicah Q2 s sprednjim pogonom je ta v razmerju 56 proti 44, pri Q4 pa celo 52 proti 48). S 1600 kilogrami je obenem tudi eden najlažjih v razredu, zato kljub pogonu na sprednji kolesi (ali pa vsa štiri v primeru priključnega hibrida) pričakujte, da kupujete avtomobil, ki ni le lep, pač pa predvsem športen, kolikor je križanec pač lahko.
Novi alfa romeo tonale je na voljo s petimi paketi opreme, in sicer super, sprint, ti, veloce ter lansirnim speciale. Od izbranega paketa opreme bosta v osnovi odvisni oblika in velikost litih platišč (ta so si med seboj zelo podobna, obenem prepoznavna, merijo pa od 18 do 20 palcev), barvo karoserije pa si boste seveda izbrali po svojih željah. Tonale bo v osnovi rdeč, za dodatnih 590 evrov bel ali črn, za 1200 evrov siv ali moder, meni najlepši pa je zelen, a kaj, ko za barvo zahtevajo kar 1750 evrov doplačila, tako da dvomim, da se bo večina odločila zanjo. Sam avtomobil (bodisi s turbobencinskim ali turbodizelskim motorjem) stane od 31.490 evrov naprej, vrh ponudbe pa do prihoda priključnega hibrida, za katerega cena še ni znana, predstavlja močnejši 1,5-litrski blagi hibrid, bodisi s paketom veloce ali pa lansirnim speciale. Ta stane 40.990 evrov. Poldrugi tisočak popusta ponujajo v primeru nakupa preko financiranja, zato ob pogledu na cene prej omenjenih konkurentov ugotovim, da je novinec celo najcenejši med njimi in tako precej dobro cenovno pozicioniran. Sicer vem, da marsikdo v Alfin salon ne bo niti zavil in kar takoj kupil Nemca, vem pa tudi, da približno 70 kupcev, kolikor jih želi zastopnik znamke najti do konca letošnjega leta, ne bo razočaranih, ker je tonale odličen avtomobil, ki stavi predvsem na eleganco, ob tem pa ima še športno srce oziroma cuore sportivo, kot temu pravijo Italijani.
Cene:
alfa romeo tonale 1.5 hybrid 130 DCT7 super, 7-st. rob. (96 kW + 15 kW) – 31.490 EUR
alfa romeo tonale 1.5 hybrid 130 DCT7 sprint, 7-st. rob. (96 kW + 15 kW) – 34.490 EUR
alfa romeo tonale 1.5 hybrid 130 DCT7 speciale, 7-st. rob. (96 kW + 15 kW) – 39.000 EUR
alfa romeo tonale 1.5 hybrid 160 DCT7 ti, 7-st. rob. (118 kW + 15 kW) – 38.490 EUR
alfa romeo tonale 1.5 hybrid 160 DCT7 veloce, 7-st. rob. (118 kW + 15 kW) – 40.990 EUR
alfa romeo tonale 1.5 hybrid 160 DCT7 speciale, 7-st. rob. (118 kW + 15 kW) – 40.990 EUR
alfa romeo tonale 1.6 multijet 130 TCT6 super, 6-st. rob. (96 kW) – 31.490 EUR
alfa romeo tonale 1.6 multijet 130 TCT6 sprint, 6-st. rob. (96 kW) – 34.490 EUR
alfa romeo tonale 1.6 multijet 130 TCT6 ti, 6-st. rob. (96 kW) – 36.990 EUR