Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Antidepresiv

Mazda MX-5 G130 takumi

Avtor prispevka: Anže Jereb
Kriza srednjih let navadno pri moških povzroči željo po nakupu športnega avtomobila ali motorja. Mazda MX-5 je pogosto na spisku teh želja. Očitno sem sam v takšni krizi že, odkar sem naredil izpit.
Antidepresiv
Foto: Anže Jereb
12. 9. 2018 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

majhna, agilna, huda
z novo generacijo je postala malce prostornejša za višje potnike
izgleda dobro s streho gor ali dol
majhna masa pomeni, da tudi dokaj skromna zaloga moči ni premalo
majhen motor je izjemno prožen in navduši z veseljem do vrtenja
motor je tudi precej varčen, ker na plečih ne nosi težkega tovora
ročni menjalnik je najboljši kjerkoli in kadarkoli. Pika.
majhen motor ponudi precej zanimiv zvok
rjavo platno, ulala
zlaganje strehe je enostavno, odpiranje še bolj
piš vetra je sprejemljiv celo na avtocesti
cenovno daleč najbolj zabaven avtomobil
MX-5 tudi ni pretrd
po novem se tako veselo zavrti tudi močnejši motor
manjka zapora diferenciala
4,7
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.4 (9 glasov)
test mazda MX-5 G130 takumi
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Vzeli bi ga tudi, če bi bil povsem enak prejšnjemu, le šivi na prestavni ročki bi imeli drugačen vzorec.

Težko povem veliko novega o tokratnem MX-5. Je namreč skoraj identičen temu, ki smo ga že imeli na testu, edina razlika je v opremi, tokrat takumi, in drugačni barvi. Tokrat je platnena streha rjave barve in mi je še bolj všeč. Zakaj torej sploh test? Ker je MX-5 tako samosvoj in zanimiv avtomobil, da ga v uredništvo vedno vzamemo z največjim veseljem. Vzeli bi ga tudi, če bi bil povsem enak prejšnjemu, le šivi na prestavni ročki bi imeli drugačen vzorec.

Torej, za koga sploh je MX-5? Nikakor za tistega, ki ga mika hiter avto in mu je všeč seat leon cupra. Ta dva avta sta si na povsem nasprotnih polih, leon je sila enostaven, zelo hiter in udoben ter tih. MX-5 ima skorajda več skupnega z motorjem, le da vas tukaj trebuh (skoraj) ne bo oviral pri vožnji in ravnotežje sploh ne bo pomembno. MX-5, zlasti s takšnim motorjem, ni posebej hiter avtomobil. Ves čas ga je treba malce priganjati, če si želite hitrejše vožnje, posledično je bolj glasen, s spuščenim ostrešjem pa se boste s sovoznikom na avtocesti morali sporazumevati z ročnimi signali. Lahko tudi z govorom, a to bo bolj dretje. Začuda niti pri 130 km/h prav ogromno vetra okoli glave ne bo, pa čeprav je vetrna zaščita le en majhen plastičen okvirček. In sedeža sta seveda le dva, za družinsko rabo tudi ne bo.

Dva motorja sta na voljo, tokratni je z 1,5 litra prostornine in manj kot 100 kW moči šibkejši in čeprav po moči ne deluje bogato, ni prešibak. Vam bo pa všeč le, če vam je všeč celotna filozofija avtomobila. MX-5 je namreč majhen in prvinski roadster, pri katerem imate ves čas stik z naravo. Celo bolj kot na motorju, ker ne potrebujete čelade in usnjene obleke, v kateri se boste poleti skuhali v pol ure. Je sila okreten in majhen avtomobil, ki vozniško vašim ukazom sledi v istem hipu, avtomobil, ki je tako zelo enostaven in prijeten v vožnji, da mu enostavno ni para. Sploh ni posebej hiter, a z majhno maso, briljantnim krmiljenjem in najboljšim ročnim menjalnikom na trgu privablja nasmeh na usta že pri 30 km/h. Pa za to ne potrebuje biti posebej trd, pravzaprav je MX-5 precej udoben avtomobilček. Ni namreč najpomembnejša le hitrost okoli zavoja, ampak užitek, ki ga pri tem doživite. In tega je ogromno.

Tega ne omogoča skoraj noben drug avto, vsaj v tolikšni meri ne in pri takšnem cenovnem okviru.

Seveda je na daljših avtocestnih poteh MX-5 bolj naporen in glasen, seveda ne pričakujte, da bo hrup zunanjosti dušil kot kakšna meter daljša limuzina. Dejansko je največja prednost tega avtomobila enostavnost vožnje in nudenje tistega občutka posebnosti že pri majhnih hitrostih. Tega ne omogoča skoraj noben drug avto, vsaj v tolikšni meri ne in pri takšnem cenovnem okviru.

Pa motor? Zapisali smo že, da je takšen 1,5-litrski štirivaljni bencinar super, ker je precej prožen, saj premika majhno maso. Zelo rad se zavrti in obenem še porabi ne posebej veliko goriva. Prav zaradi veselja do vrtenja so ga mnogi postavljali v ospredje pred močnejšim dvolitrskim, a je bil slednji sedaj deležen precejšnje prenove in je močnejši, predvsem pa se tudi zavrti podobno kot ta. A brez skrbi, tudi s šibkejšo različico boste nadvse uživali.

Za dobrih 20 jurjev (ali pa slabih 30 z najboljšim paketom opreme) je skratka MX-5 eden najbolj zabavnih avtomobilov. Brez prave konkurence je, ko pridem na področje voznih lastnosti in prvinskega vozniškega občutka. In zato vam povem, da vam količina dodatne opreme sploh ne bo tako zelo pomembna, vseeno pa tudi ta doda k splošnemu počutju. Takšen takumi morda še posebej, ker res dobro izgleda. Sploh z rjavo platneno streho.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mazda MX-5 G130 takumi
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1496
moč v kW (KM) pri vrt./min 96 (131) pri 7.000
največji navor v Nm pri vrt./min 150 pri 4.800
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3915 x 1735 x 1225
medosna razdalja v mm 2310
prtljažnik v litrih 130
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1090 (125)
največja hitrost v km/h 204
pospešek 0-100 km/h v s 8,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,9/4,9/6,0
poraba na testu v l/100 km 7,3
cena osnovnega vozila v EUR 23.990
cena testnega vozila v EUR 28.490
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 29.060

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 10. 2024
Oktober 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |