Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Volkswagen ID.3

Domača premiera

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Volkswagen je v svoji bogati zgodovini doživel že nekaj prelomnic: prvo s hroščem leta 1938, drugo z golfom leta 1974. In čeprav je golf takrat prvič dobil pogon spredaj, se z električnim ID.3 vrača na zadnjo os.
Volkswagen ID.3
Foto: Jure Cehner, Iztok Krajnc, VW
21. 10. 2020 ob 8:00
Komentarjev: 0

Volkswagen je ID.3 v Slovenijo pripeljal že poleti in obiskovalci so lahko v novem ljubljanskem trgovskem centru Aleja, natančneje v Volkswagnovem centru mobilne prihodnosti ID.Hub, že od 22. junija natančno prešlatali električno čudo ID.3. Povprečno so na teden zabeležili do 500 obiskovalcev, kar je glede na razmere veliko, od konca avgusta pa je bilo na voljo tudi 6 testnih avtomobilov, tako da je do danes novi ID.3 vozilo že več kot 400 Slovencev.

In kaj sploh je ID.3? Za Volkswagen pomeni velik mejnik v razvoju po hrošču in golfu. Res je, da smo že v minulih letih lahko vozili nekatera Volkswagnova električna vozila, vendar je ID.3 pomemben in hkrati zanimiv zaradi same zasnove. Izdelan je na modularni platformi MEB, ki bo podlagala samo električna vozila, od katerih je ID.3 prvi. Poleg tega je ID.3 tako kompakten kot golf, saj sta z dolžino 4,26 metra praktično enako dolga, je pa v notranjosti bistveno več prostora – toliko kot v razred večjem passatu, od katerega ima za samo 2 centimetra krajše medosje. ID.3 je sicer v osnovi narejen za pet ljudi, različice z največjimi baterijskimi sklopi pa bodo lahko prevažale samo 4 osebe. Da se bo v mestu dobro znašel, priča dejstvo, da ima obračalni krog skoraj takšen kot manjši up!, 10,2 metra, v prtljažnik pa je mogoče spraviti celo 4 litre več kot v golf, skupno 385 litrov.

Pri Volkswagnu vedo, da bomo kupci tudi avto kmalu smatrali kot mobilno napravo, zato je povezljivost sodobnih avtomobilov ključnega pomena. Samo zato so pri Continentalu razvili zmogljiv strežnik HPC, ki ga premore vsak ID.3, omogoča pa komunikacijo med vozili in z glavnim Volkswagnovim strežnikom, preko katerega bodo v avto redno prihajale nove posodobitve in tudi nekatere nove funkcije. Seveda tudi uradne aplikacije in aplikacije drugih razvijalcev. Te bodo dostopne na 10-palčnem zaslonu na vrhu armaturne plošče, pred voznikom pa bodo digitalni merilniki na 6,5-palčnem zaslonu, ki s tremi različnimi pogledi vozniku poda informacije o opozorilih, hitrosti, napolnjenosti baterije in dosegu, asistenčnih sistemih, navigacijskih podatkih in razpoložljivi moči ter rekuperaciji.

Volkswagnovi inženirji so se pri ID.3 odločili za izbirnik smeri vožnje in voznega režima po vzoru tistega pri BMWju i3. Tako je na desni strani merilnikov gumb, ki ga je potrebno zavrteti navzgor ali navzdol, odvisno od želene smeri vožnje, z njim je mogoče izbirati tudi med dvema stopnjama rekuperacije. Najintenzivnejša omogoča vožnjo z eno stopalko. Če se vam zdi zaslon digitalnih merilnikov premajhen, si lahko vedno omislite projekcijski prikazovalnik z obogateno resničnostjo, ki na vetrobranskem steklu prikazuje dodatne informacije o vožnji, nekatere navidezno projicira 3 metre, druge pa od 10 do 13 metrov pred avto.

Že ob odklepanju nas ID.3 pozdravi z animacijo, ki je vidna na lučeh, voznik pa se lahko odloči za eno od dveh različnih animacij, ki prideta še bolj do izraza v primeru matričnih led luči, saj jih spredaj povezuje svetilna letvica. Poleg tega se lahko voznik sam odloči, če bodo zadnji smerniki dinamični ali klasični. Ker je ID.3 zelo sodoben stroj, je tudi način zagona lahko futurističen, če boste tako želeli. ID.3 je mogoče zagnati preko klasičnega gumba ob volanu, ali pa z močnim pritiskom na stopalko za zaviranje. V obeh primerih se na zaslonu napiše 'ready', zasliši se zvočni signal in mogoče je speljati. Pod vetrobranskim steklom je svetlobna letvica ID light, ki opozarja na klice, prikazuje navigacijske napotke, kdaj je treba zaviti levo ali desno in podobno. ID.3 ima že v osnovi vsa stekla električno pomična, vendar sta na voznikovih vratih za to predvidena samo dva gumba. Po pritisku na napis 'rear' bosta ista gumba odpirala zadnja stekla, če pa boste napis držali vsaj dve sekundi, bo mogoče z enim gumbom odpreti ali zapreti vsa stekla.

ID.3 za premikanje uporablja sinhronski elektromotor s permanentnimi magneti, ki je nameščen na zadnji osi, sestavni del motorja pa je enostopenjski menjalnik oziroma reduktor. Proizvajajo ga v drugi največji Volkswagnovi tovarni v Nemčiji, Volkswagen Kassel, kjer sestavljajo samo komponente za vozila, v celoti pa pogonski sklop tehta samo 90 kilogramov in ga je možno spraviti v večjo potovalno torbo. Motor bo glede na izvedbo proizvedel 4 različne nabore moči, osnovni ID.3 pure bo tako imel na voljo 93 kW (126 KM) moči, s čimer se bo lahko pognal do hitrosti 160 km/h. Ta bo pri vseh izdajah elektronsko omejena na isto hitrost, elektromotor pa bo med drugim lahko proizvedel še 107 kW (145 KM), 110 kW (150 KM) in 150 kW (204 KM) moči, vedno pa se bo lahko zavrtel do 16.000 vrtljajev.

Za slovenski trg so predvidene tri izdaje: pure, pro in pro S. Pri pure bo baterijski sklop pogoltnil 45 kWh električne energije, s čimer bo mogoče prevoziti do 330 kilometrov. Vgrajeni polnilnik bo imel moč 7,2 kW, baterijo pa bo mogoče polniti na hitrih polnilnicah z močjo 50 kW, ob doplačilu tudi na takšnih z močjo 100 kW. Različica pro bo imela baterijo, pri kateri bo za vožnjo na voljo 58 kWh energije, s čimer bo domet povečan na 420 kilometrov, vgrajeni polnilnik bo imel moč 11 kW, tako da bo baterija lahko na enako zmogljivih polnilnicah polna v dobrih petih urah, možno pa jo bo polniti tudi na hitrih polnilnicah z močjo 100 kW. Različica ID.3 pro S bo imela največjo baterijo, ki bo vase spravila 77 kWh, domet pa bo v tem primeru do 550 kilometrov. Takšen ID.3 bo premogel najzmogljivejši elektromotor z močjo 150 kW, vgrajeni polnilnik bo imel moč 11 kW, na hitrih polnilnicah pa bo ID.3 pro S pogoltnil do 125 kW.

Litij-ionske baterije tehtajo od 294 do 503 kilograme in so vodno hlajene, ohišje je v celoti iz aluminija in spodaj še dodatno zaščiteno, sama baterija pa del strukture karoserije. Baterije proizvaja LG na Poljskem in pri Volkswagnu jamčijo čas delovanja 8 let ali 160.000 prevoženih kilometrov, tudi potem pa bi baterija morala imeti še do 70 % kapacitete. Kupci bodo seveda lahko polnili ID.3 na domači vtičnici z močjo 2,3 kW, na domači polnilnih postajah in javnih polnilnicah z močjo od 7,2 do 11 kWh ter na hitrih polnilnicah z močjo 50, 100 ali 125 kW.

Kupci ID.3 se boste lahko včlanili še v Volkswagnov program ponudbe polnjenja na javnih postajah 'We charge', preko katerega je mogoč dostop do polnilnic Ionity po vsej Evropi, kjer boste za kWh plačali od 0,3 do 0,79 EUR, odvisno od paketa. Kupci modela ID.3 1st bodo po drugi strani prejeli še dobroimetje za polnjenje v višini 2.000 kWh. V Sloveniji bo kupcem prav prišla naročnina na storitev 'Moon charge', saj bo vanjo do konca leta vključenih že okoli 300 polnilnic, na Hrvaškem 100, lastniki pa bodo imeli dostop do aplikacije, kjer bo mogoče najti prazno polnilnico, spremljati potek polnjenja in plačevanje obračunov. Seveda bo mogoče kupiti tudi lastno domačo polnilnico, prav tako v sklopu 'Moon charge'.

Volkswagen ID.3 je doslej navdušil že kar nekaj kupcev, skupno pa pričakujejo, da jih bodo do konca leta prodali najmanj 200. Po drugi strani zanimanje za električna e-up! in e-golf še tudi ni upadlo, saj imajo sklenjenih 150 pogodb za prvega in 350 za drugega. ID.3 bo sprva pri nas v dveh izvedbah z različno veliko baterijo, pri čemer bo ID.3 pro performance stal najmanj 36.782, ID.3 pro S pa najmanj 40.530 evrov, od te cene pa lahko odštejete še 6.000 evrov, kolikor trenutno znaša državna subvencija. Prav tako letos še ni mogoče izbrati ID.3 po lastnih željah, saj so na voljo vozila z že določeno opremo, konfiguracijo pa si bo mogoče zamisliti po svojih željah že prihodnje leto. Še to: za zainteresirane so pripravili finančni leasing, ki je podoben operativnem leasingu za podjetja, kar pomeni, da bo kupec lahko tri leta mesečno odplačeval ID.3 in odvisno od paketa dobil še nekatere ugodnosti, po 3 letih pa se bo lahko sam odločil, ali bo vozilo vrnil ali odkupil.

Še nekatere cene:

ID.3 1st 58 kWh/150 kW 34.162 EUR
ID.3 life - 58 kWh/150 kW 38.207 EUR
ID.3 business - 58 kWh/150 kW 41.779 EUR
ID.3 tech - 58 kWh/150 kW 44.451 EUR
ID.3 tour - 58 kWh/150 kW 47.741 EUR

Na voljo od prihodnjega leta:

ID.3 pure 45 kWh/93 kW 30.839 EUR
ID.3 pure performance 45 kWh/110 kW 32.331 EUR
ID.3 pro 58 kWh/107 kW 35.289 EUR
ID.3 pro performance 58 kWh/150 kW 36.782
ID.3 pro S 77 kWh/150 kW 40.530 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 1. 2025
Januar 2025
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |