Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Mazda CX-60

Domača premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Leta 2012 je Mazda pri svojih novih avtomobilih začela uporabljati oblikovalski jezik KODO. In zato so vam od takrat po dolgem času njihovi avtomobili za pogledat res lepi. Zdaj je čas za najnovejši KODO in veliki CX-60.
Mazda CX-60
Foto: Anže Jereb
26. 9. 2022 ob 19:00
Komentarjev: 0

CX-60 je najnovejši zastavonoša znamke, pri katerem se radi pohvalijo z rekom 'Crafted in Japan', kar pomeni, da je zasnovan in izdelan na Japonskem, kjer so znani po natančnosti. Še več, izraz takumi si tam priborijo le najbolj pridni in sposobni zaposleni in še to šele po nekaj desetletjih dela, zato lahko potem pri končnem izdelku izpod njihovih rok pričakujemo res vrhunski izdelek. Pri Mazdi se tako na primer imenuje najbogatejši paket opreme. Za CX-60 se po prvi vožnji res zdi, da je zelo zanimiv stroj, pri katerem so spet uporabili vse razvojne tehnike kot doslej, pa čeprav nekatere od njih določene znamke že opuščajo. V mislih imam glinen model vozila v razmerju 1:1, ki so ga izdelali tudi tokrat, to pa z namenom, da se na soncu potem lepo vidijo vsi odsevi. Nekaj takšnega v računalniških renderjih ni mogoče poustvariti, pravijo.

Torej … CX-60. Z dolžino 4,75 metra je zajetnih 20 centimetrov daljši od trenutno največjega križanca pri nas, CX-5. Tudi širina in medosje govorita novincu konkretno v prid, to pa pomeni, da je znotraj občutno več prostora za potnike in prtljažnik tukaj ponuja 570 litrov. A več o tem v testu, po kratki vožnji lahko rečem le, da notranjost deluje premijsko in sila napredno. Zabavno-informacijski sistem je nov in veliko bolj napreden, ločljivost je vrhunska, nasploh pa celotno okolje moderno in zanimivo. Pri Mazdi se tudi radi pohvalijo, da je vozniku in njegovemu položaju za volanom namenjeno veliko časa in razvoja, da je potem sedenje za volanom res optimalno.

Meni se zdi zanimiva funkcija, ki skenira vsakega voznika posebej. Če je že vpisan, ga prepozna, sicer pa povpraša za višino. Potem pa upošteva 250 različnih parametrov in nastavi celotno delovno okolje glede na njegovo višino. Torej sedež, ogledala, volanski obroč, pozneje pa vedno tudi nastavitve klimatske naprave, radijske postaje in celo, kako imate radi nastavljen zvok v nastavitvah. Skratka praktično vse in bojda deluje zelo dobro. Bomo preverili kmalu na testu.

Sicer je pa CX-60 povsem nov avtomobil, katerega platformo so izdelali z mislijo po zadnjem pogonu. Zato so motorji nameščeni vzdolžno, pogon pa v osnovi zadaj, sicer pa štirikolesni. K nam je takoj pripeljala priključnohibridna različica, ki ima v osrednjem delu še baterijski sklop, v vsakem primeru pa pričakujte vrhunsko podvozje, nizko težišče in precej dobre vozne lastnosti. Tem bo pomagal enak sistem kot pri MX-5, in sicer Kinematic Posture Control, ki z zaviranjem notranjega kolesa v ovinku poskrbi za boljšo lego in boljši občutek na volanu. Tudi nov 8-stopenjski samodejni menjalnik je odlična novost, ker je bil prejšnji šeststopenjski že precej povprečen.

Da je za manjšo prodajo od pričakovane krivo predvsem premajhno število vozil, ki so sploh na voljo, ni treba posebej omenjati. Zato bo novinca letos v garaže zapeljalo le okoli 20 kupcev, drugo leto pa sedemdeset, saj jih več ne bo na voljo. Mazda sicer zadnja leta po prodaji lepo raste in samo v letošnjem obračunskem letu pričakujejo okoli 20-odstotno rast v primerjavi z letom prej, če govorimo o globalni prodaji.

Še motorji … Šestvaljna dizelska agregata imata prostornino 3,3 litra. Prvi je na voljo le v kombinaciji z zadnjim pogonom in ponuja 147 kW moči, torej okroglih 200 ’konjičkov’, močnejši pa 187 kW oziroma 254 KM ter štirikolesni pogon. In 450 oziroma 500 Nm navora, obenem pa je motor v obeh različicah tako čist, da bi izpolnjeval že normative Euro 7. Tudi poraba goriva naj bi bila okoli 20 odstotkov manjša kot pri sedanjem najmočnejšem dizlu v CX-5. Vrh motorne ponudbe predstavlja priključni hibrid z elektromotorjem in 2,5-litrskim bencinskim agregatom, tukaj je sistemska moč 327 ’konjičkov’, baterija z okoli 18 kvurami pa zagotavlja dobrih 60 povsem električnih kilometrov. V roku enega leta se bo ponudbi pridružil še trilitrski bencinski motor v blagohibridni izvedenki z 48-voltnim omrežjem.

Najbogatejši paket opreme se še vedno imenuje Takumi, pod njim je paket Homura, še nižje pa Exclusive Line in Prime Line. Spodaj je nekaj cen, sicer pa pričakujte, da boste za novi CX-60 odšteli vsaj 48.490 evrov.

 

mazda CX-60 D200 prime-line – 48.490 EUR
mazda CX-60 D200 exclusive-line – 50.090 EUR
mazda CX-60 D254 AWD exclusive-line – 53.690 EUR
mazda CX-60 D254 AWD homura – 54.140 EUR
mazda CX-60 D254 AWD takumi – 55.640 EUR
mazda CX-60 PHEV327 AWD exclusive-line – 55.890 EUR
mazda CX-60 PHEV327 AWD homura – 58.290 EUR
mazda CX-60 PHEV327 AWD takumi – 59.790 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 1. 2025
Januar 2025
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |