Z vsemi štirimi med ovinke
Renault laguna GT 2,0 16V turbo
![Z vsemi štirimi med ovinke](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-large/667x400/middlexcenter/100/85097911581397056.jpg)
Ne gre za nov izum, ker so podobne sisteme že uporabljali večinoma japonski proizvajalci v osemdesetih in devetdesetih letih prejšnjega stoletja. Kljub kasnejšim poskusom Američanov in Evropejcev pa se zdi, da je šele sedaj pod Renaultom zamisel zaživela tako kot mora, seveda ob podpori sodobne elektronike. Če je bil osnovni namen doseči boljšo varnost in stabilnost, jim je odlično uspelo. Vendar ne gre pričakovati revolucionarnih sprememb, saj fizikalni zakoni še vedno veljajo tako kot so prej, zato so hitrosti lahko nekaj večje, ne pa dirkaške. Po občutku je avtomobil bistveno lepše vodljiv in če mene vprašate, bi se moral takole lahkotno peljati vsak večji avtomobil! Tudi parkiranja ali obračanja so po zaslugi sistema 4control precej olajšana, saj takšna laguna potrebuje med zidovi le toliko prostora kot za dve številki manjši clio. Zadeva deluje tako, da do 60 kilometrov na uro električni mehanizem ob zadnji premi kolesi zasuka za največ 3,5 stopinje, nad 60 pa za boljše vodenje in stabilnost v isto smer kot prednji.
Če je želel Renault s tem doseči trakcijo štirikolesno gnanih audijev in BMWjev, jim pač ni uspelo, saj vsekolesni pogon odtehta svoje pri bolj enakomernem prenašanju moči motorja na cestišče, je pa zato takšna laguna GT bolj lahkotna v ovinkih, kjer vozniku ponuja nekaj več užitkov. Najprej se vam zdi, kot bi uhajal zadek, ker tako hitro zavije, sčasoma pa se navadite in pač dodajate manj volana. Pri pretiravanju se čuti, da je avtomobil še vedno gnan le na prednji kolesi, vendar mu zadnji bolj ubogljivo sledita kot pri običajni laguni, le gume s cviljenjem takrat opozarjajo, da vozite že na meji zdrsa. Najbolj veselo je v zaprtih ovinkih, kjer pokaže vse svoje kvalitete, medtem ko me ni praveč navdušil na avtocesti pri vožnji naravnost, ko je kar preveč odziven in se zdi, da zahteva več popravkov smeri na volanu, obenem pa občutek na slednjem še vedno ni takšen, da bi mu lahko rekli športno-dinamičen.
Laguna GT je na voljo le z dvema motorjema, v testnem pa se je po ceveh pretakal bencin. Ob dvolitrskem agregatu, kjer zraven piše 'turbo', se marsikomu zasvetijo oči, vendar tukaj ne pričakujte izrazito športnih zmogljivosti, ki se laguni tako ali tako ne bi podale. Najlepše bi ga označili kot zmogljiv motor, ki zvezno vleče in je lepo odziven tudi pri nizkih vrtljajih, vendar po drugi strani nima preveč rad visokih vrtljajev in ne daje tistega občutka moči kot pri na primer že kar surovem megane RS, kjer ima še malce večjo moč. Zvok ne bo presenetil nikogar kljub lepima izpušnima cevema na zadku, po drugi strani pa tudi poraba ni majhna in zlahka preseže 11 litrov na 100 kilometrov.
Pri laguni GT zavijata poleg zadnjih koles tudi prednji luči, da bolje vidite v ovinek, zunaj pa se od običajnih razlikuje po spremenjenem prednjem odbijaču in zarezama na njegovih robovih. Prav tako je malo sprememb znotraj, saj konec koncev le ne gre za nov model, opazili pa boste veliko aluminija, kar pomeni, da bo prestavna ročica pozimi še posebej mrzla, stopalke z gumijastimi čepki pa nedrseče. Če volan odlično sede v roki, je bil vsaj za moj okus prenizko postavljen tudi v najvišji legi, da je spodaj prisekan pa je le lepotna domislica, saj vas bo med preprijemanjem ali parkiranjem to motilo. S čvrstejšim podvozjem seveda avtomobil nekaj izgubi na udobju, vendar je vožnja še vedno nenaporna, če le niso ceste preslabe. Manj navduši zvočna izolacija pri večjih hitrostih, sploh, ker je notranjost zelo kvalitetno sestavljena, izbrani materiali pa odlični. In Renault zopet ni mogel iz svoje kože, tako da potovalni računalnik med preglednima merilnikoma še vedno naenkrat kaže le en podatek.
Vse omenjene malenkosti ne pokvarijo splošnega vtisa o laguni GT, ki je nadvse zanimiv in po zaslugi petih, prtljažnih vrat celo precej praktičen avtomobil. S štirikolesnim krmiljenjem so posegli v neko novo področje, vendar še vedno nisem prepričan, kaj so s tem dejansko želeli doseči. Če je to predvsem športnost, potem bodo morali še veliko narediti, če so s povečano stabilnostjo želeli ustvariti bolj varen avtomobil pa jim lahko oporekam le še ceno. Pomislite, kako super bi bilo, če bi bil '4control' na voljo tudi pri vstopnih različicah.
tehnični podatki | renault laguna GT 2,0 16V turbo |
vrsta motorja | turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 1.998 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 150 (205) pri 5.000 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 300 pri 3.000 |
menjalnik | ročni, šeststopenjski |
pogon | na sprednji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4.695 x 1.811 x 1.445 |
medosna razdalja v mm | 2.756 |
prtljažnik v litrih | 450 – 1.377 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1.472 (550) |
največja hitrost v km/h | 232 |
pospešek 0-100 km/h v s | 7,8 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 11,5/6,5/8,2 |
poraba na testu v l/100 km | 10,6 |
cena osnovnega vozila v EUR | / |
cena testnega vozila v EUR | / |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 29.900 |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 |
08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/23360078409314156.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/25266248267143964.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/45503486599773168.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/57652728911489248.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/11863858997821808.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/58000140078365800.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/37341193063184616.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/14532345766201616.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/64311343710869552.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/68415086390450600.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/50697362748906016.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/36772069707512856.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/94538445957005024.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/13392323069274426.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/92412502877414224.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/88917939038947232.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/54668685607612136.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/61316186375916008.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/90133448923006656.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/35376809677109124.jpg)