Križanec za nezahtevne
Dacia sandero stepway dCi 90 ambiance
Kaj nam je bilo všeč in kaj ne
Občutek za volanom ni najboljši, saj si ga ne morete čisto nič nastaviti in je predaleč stran. Glede na to da je na koledarju že letnica 2013, bi volan MORAL biti nastavljiv vsaj po višini. Nič drugače ni z brisalniki, saj so nameščene še vedno stare metlice, ki niso dobro opravljale dela. V hladnem vremenu so tako škripale, da je bilo groza. Mogoče pa bo po medgeneracijski posodobitvi kaj boljše.
Sandero se po urejeni cesti lepo pelje. Seveda je namenjen voznikom, ki se jim nikoli ne zdi, da morajo konkretno stopiti na pedal za plin in se z vrtoglavo hitrostjo zapeljati v ovinek. Že položaj za volanom ni dovolj dober za hitro vrtenje, po drugi strani tudi občutek na njem ne pove kaj dosti in servo je na trenutke za kakšne ženske ročice celo premalo močan. Je pa podvozje tisto, ki dovoli kar dosti, zato je lega vozila na cesti varna, najbolje pa se zaradi 4 centimetre dvignjenega podvozja in zaščitnih plastik počuti doma na makadamu, čeprav sandero stepway nikakor ni namenjen hujšim brezpotjem, na katerih bi pogrnil na celi črti. Po drugi strani pa vam ga ne bo preveč škoda, ker ima zaščitno plastiko, tako da mu tudi večji kamni ne bodo preveč škodili.
Pod pokrovom motorja je dobro znani 1,5-litrski dizel dCi, ki ga ima tudi novi clio in proizvede 66 kilovatov ali 90 'konjev', kar je za sandera stepway popolnoma dovolj. Več skoraj ne boste rabili, saj avtomobil suvereno premika in se sploh ne zdi, da bi bilo moči premalo. Mogoče boste morali na kakšnem klancu na avtocesti bolj pohoditi stopalko za plin, drugače pa vam ne bo povzročal težav in še zelo varčen je.
Testni sandero stepway je stal 12.900 EUR, kar je v primerjavi s preteklo generacijo več, saj za ta denar ne dobite niti potovalnega računalnika, niti električno nastavljivih zunanjih ogledal, pa tudi stekla zadaj imajo še 'balkanski' način odpiranja. Osnovni sandero po drugi strani stane 9.800 EUR, kar ni veliko za preverjeno tehnologijo, ki vas zlepa ne bo pustila na cedilu. Pa še zelo ekonomičen je 1,5-litrski dizel, saj je poraba znašala, po tem, ko sem jo izračunal, 5,3 litra na 100 prevoženih kilometrov, kar je odličen rezultat. Seveda ne ponuja prestiža, vendar je primeren predvsem za tiste, ki potrebujejo robusten avtomobil in ki se mu številne praske ter odrgnine zaradi otrok ne bodo zdele vredne živcev.
tehnični podatki | dacia sandero stepway dCi 90 ambiance |
vrsta motorja | dizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 1461 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 66 (90) pri 3.750 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 200 pri 1.750 |
menjalnik | ročni, petstopenjski |
pogon | na sprednji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4024 x 1753 x 1550 |
medosna razdalja v mm | 2589 |
prtljažnik v litrih | 320 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1114 (474) |
največja hitrost v km/h | 162 |
pospešek 0-100 km/h v s | 13,3 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 5,0/4,6/5,9 |
poraba na testu v l/100 km | 5,8 |
cena osnovnega vozila v EUR | 6.900 |
cena testnega vozila v EUR | 11.430 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 11.570 |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
30 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 |
07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 01 | 02 | 03 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!