Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Strela z jasnega

Jaguar I-pace EV400 AWD HSE

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Električni avti postajajo vse bolj razburljivi in jaguar I-pace je najlepši primer. Veste, kaj pomeni številka 400 v oznaki na zadku? Prav imate, da ima kar 400 ’konjev’! In to pomeni, da leti kot strela?
Strela z jasnega
Foto: Gašper Miš
22. 1. 2020 ob 7:00
Komentarjev: 1

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

bravo, Jaguar, za pogum pri obliki
avto ni majhen, zato ima tudi veliko prostora v kabini
prtljažnika sta kar dva, zadnji je standardno velik in uporaben
motor(ja) sta zelo močna, pospeški stalno navdušujejo
usklajenost motorjev je izjemna, zato je prenos moči učinkovit
zračno podvozje je vredno vsakega evra
volan je lepo obtežen, občutek na njem pa dober
regeneracija je zelo učinkovita, zavoro le redko uporabiš
kabina je moderna, počutje je odlično
nekateri gumbi imajo kar po tri funkcije, zanimiva rešitev
če najdete takšno polnilnico, omogoča tudi polnjenje s 100 kW
vratne kljuke se v mrazu velikokrat zataknejo in ne prilezejo ven
ne omogoča trifaznega polnjenja z izmeničnim tokom in vsaj 11 kW
avto je zelo težak, kar je seveda posledica ogromne baterije
na gumbu prtljažnih vrat si boste vedno umazali prste
veliko zaslonov brez gumbov ni najbolj ergonomska rešitev
poraba je zelo velika, doseg pa daleč od obljub
4,1
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.5 (10 glasov)

Seveda! In pri Jaguarju pomeni še, da je avto drag kot žafran, samo dobrih 100 evrov manj kot 100 tisoč evrov stane in smo se šalili, da niti 100 jurjev ni, poceni ... Ampak to je prvi Jaguarjev električni avto, zelo je bil pričakovan in zelo je navdušil. Še svetovni avto leta je postal. Že izgleda napadalno, bravo Jaguarju za pogum, velika kolesa in dokaj nizka karoserija krasno izstopajo v poplavi pločevine. V bistvu je zelo podoben konceptu, sploh s skritimi kljukami, zato nikjer ne bo neopažen. In čeprav je tole nekakšen privzdignjen križanec s štirikolesnim pogonom, ne boste na Počku tekmovali z land roverji, ker je ustvarjen za lepe urejene ceste.

Ne nujno suhe, le asfaltirane morajo biti, da boste lahko v dir spravili vse ’konje’, ker je moči res veliko. Pospešek pravi 4,8 sekunde do 100 km/h, ampak kot vedno povemo pri električnih avtih, občutek med pospeševanjem je v tem primeru nekaj posebnega, ker že z mesta tako sune in ne popusti, da težko verjameš. Sploh pri tako velikem avtu, ki tehta več kot 2,2 tone! Sem mislil tudi, da bo okoren in težaški v ovinkih, pa v bistvu ni. Se čuti masa, jasno, hitrost je treba pred ovinkom bolj zmanjšati kot pri večini lažjih klasičnih avtov, ampak od sredine ovinka naprej pa vleče kot bik. Motorja sta tako dobro usklajena, da v praktično vsakem trenutku dajeta vso možno moč na podlago in avto ’leti’ po mokrem ali suhem. Včasih imaš občutek, da bo kar potrgalo asfalt, ko pritisneš do konca pedal, zraven slišiš nek pritajen ’tk-tk-tk-tk’, hitrost pa samo narašča in potniki lovijo sapo. Končna hitrost je omejena na 200 km/h, moram pa poudariti še, da je I-pace zelo dobro zatesnjen in izdelan avto. Tudi na avtocesti je prijetno tih, pred kratkim smo na primer pri tesli model 3 videli oziroma slišali, da je med hitro vožnjo precej glasno v kabini.

Nič manj kot odličnost nisem pričakoval niti v kabini. Super je izdelana, materiali so dobri, moderni, nekatere rešitve zelo zanimive, recimo velik okrogel gumb, ki ima kar tri funkcije: če ga stisneš not, ogrevanje sedeža, v normalnem položaju nastavljaš temperaturo, če potegneš ven, pa moč prezračevanja. Še raje bi sicer videl kakšen pravi gumb več, ker številni zaslončki na dotik niso vedno najboljša rešitev, ampak izgleda zelo moderno in napredno in avtu, kot je I-pace, seveda še kako paše. Zanimiva je primerjava s teslo, ki je na tem področju precej bolj futuristična, jaguar pa se zdi bolj klasičen. Nekako bližje tistemu, česar smo dobro vajeni.

Prostora je v kabini veliko, ker je med osema skoraj 3 metre, tudi prtljažnika sta velika (dva sta, spredaj majhen in klasičen zadaj), v bistvu deluje kot zelo celovit avto, nikakor kot nekakšen kompromis, ker se pač želiš peljati na elektriko. Daleč od tega, to je avto, ki si ga zelo veliko voznikov zelo želi, Jaguar je odlično opravil svoje delo!

Se pa tukaj vedno pojavijo ista vprašanja, za koga to sploh je, kje se bo polnil in podobno. V dneh testa je bilo mraz in doseg je bil s polno baterijo in zmerno vožnjo 325 kilometrov. Poleti k temu lahko verjetno dodamo še kakšnih 10 do 20 odstotkov, ampak na tovarniški doseg 470 kilometrov kar pozabite, čeprav se tudi to da doseči, samo ne vem, zakaj bi potem sploh imeli takšen avto, ki te vedno znova šokira, ko pohodiš pedal. Če ste otroci kot mi, se tega gotovo ne boste naveličali, le pnevmatike boste verjetno malo bolj pogosto menjali.

Tukaj sem se še enkrat vprašal, kdo je navdušenec nad takšnim avtom. Mi, ki smo zrasli z raznimi M3ji in glasnimi lamborghiniji na stenskih plakatih, bomo vedno nekaj pogrešali pri električnih avtih. Zdelo se nam bo, da je občutek med vožnjo na koncu pri vseh zelo podoben in da ne rabiš vložiti veliko truda v vožnjo, da bo ta res hitra. Pohodiš pedal, nič ne rabiš misliti na pravo prestavo, pravočasno popuščanje sklopke, odnašanje zadka in podobne ’neprijetnosti’, ampak samo držiš volan in paziš na ostali promet. Občasno pritisneš na zavoro, včasih pa še na to ni treba, ker je regeneracija tako močna, da sčasoma ustavi avto. Pri I-pace je k sreči nekaj tega veselja občutiti na volanu, ki ni tako odsoten kot kje drugje, je kar lepo obtežen in podvozje je (zračno) zelo dobro nastavljeno za dinamično ali udobno vožnjo.

Baterija ima kapaciteto kar 90 kWh in to bo poseben izziv tudi pri polnjenju. Na navadni domači vtičnici skoraj dva polna dneva, zato naj bo jasno, da si pri takšnem avtu enostavno morate omisliti svojo polnilno postajo. Je pa ravno tukaj še ena pomanjkljivost, da se na izmeničnem toku polni z največ 7 kilovati, zato bo vseeno trajalo 12 ur, da se napolni čisto prazna baterija, takšen avto bi že moral imeti trifazno polnjenje z 11 kilovati. Lahko pa požre tudi 100 kilovatov, če boste kje našli takšno polnilnico z enosmernim tokom. Povprečna poraba na našem testu je bila 33 kilovatnih ur na 100 kilometrov, to je tudi že strošek med 5 in 6 evrov na 100 kilometrov, če polnite doma. Seveda, še vedno je poceni, če upoštevate, koliko moči je na voljo, ni pa zastonj, kot marsikdo zmotno misli.

Celo kakšna praktična pomanjkljivost se najde, recimo kljuke se včasih zataknejo zaradi mraza in vlage in moti me, da ponoči niso osvetljene, da potem slepo tipam, kje je tisti gumbek, da se odklene in prileze ven. Pa na zadnjih prtljažnih vratih sem si vedno umazal prste, ker se odpirajo točno tam, kjer je najbolj umazano. Najbolj pa smo se pri Volanu spraševali, zakaj mora I-pace v bistvu sploh biti tako močan. OK, kot njihov prvi električni avto že mora biti takšen, da o njem veliko govorimo, ampak v praksi bi bil pa povsem dovolj zmogljiv tudi z recimo tretjino moči manj, kar bi pomenilo še potrebo po manjši bateriji, poraba bi bila boljša in na koncu avto še občutno cenejši. Verjetno lahko tudi to pričakujemo v prihodnosti, čeprav imam občutek, da bodo še pred tem naredili nekaj močnejšega, da bodo usta še bolj odprta. 

I-pace je nor avto za veliko denarja, ampak za prvi poskus je Jaguar zadel ’žebljico na glavico’.

I-pace je nor avto za veliko denarja, jasno, ampak za prvi poskus je Jaguar zadel ’žebljico na glavico’. Res, da ni tipičen vozniški avto, kot so jaguarji sicer, ker manjkajo klasični užitki, kot je recimo ropotanje motorja, ampak za to, kar v resnici je, se pelje neverjetno dobro.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki jaguar I-pace EV400 AWD HSE
vrsta motorja električni
baterija 90.0 kWh litij-ionska
moč v kW (KM) 294 (400)
največji navor v Nm 696
menjalnik samodejni, enostopenjski s fiksnim prenosom
pogon na vsa štiri kolesa, dual motor AWD
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4682 x 1895 x 1565
medosna razdalja v mm 2990
prtljažnik v litrih 30+638
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 2208 (462)
največja hitrost v km/h 200
pospešek 0-100 km/h v s 4,8
poraba (po WLTP) v kWh 24,8
poraba na testu v kWh 33,0
cena osnovnega vozila v EUR 79.962
cena testnega vozila v EUR 94.281
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 99.881

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
DaDo99 pravi:
100k ????????????
(pred 4 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 10. 2024
Oktober 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |