Po 21 letih od izgradnje bo letos prva od dveh cevi predora Golovec, edinega v Sloveniji s tremi voznimi pasovi, deležna konkretne prenove. Pripravite se na občasne zastoje!
Odpravili bodo poškodbe, ki so nastale zaradi vse večjega števila vozil, hribinske vode in ostalih posledic uporabe. V sredini junija bo DARS tako popolnoma zaprl zahodno cev predora, to je tista, ki poteka iz smeri Bizovika proti Dolenjski, in zaprta bo ostala do sredine avgusta, ko bodo na njej 24 ur dnevno potekala dela. To pomeni, da bo celoten promet obeh smeri potekal po vzhodni cevi in zato seveda lahko pričakujemo nekaj več gneče, še posebej v jutranjih in popoldanskih prometnih konicah. Druga cev bo prenove deležna ob podobnem času naslednje leto. Projekt kompletne prenove obeh cevi je ocenjen na nekaj manj kot deset milijonov in pol evrov.
Obnove se bodo torej lotili v poletnih mesecih, ko so naše ceste zaradi dopustov manj obremenjene in bodo zastoji vsaj nekoliko manjši. Statistični podatki namreč kažejo, da se je na povprečen dan med 6:30 in 8:30 zjutraj skozi cev peljalo 7.230 vozil, popoldne pa nazaj še nekoliko več. V mesecih juliju in avgustu je ta številka padla najbolj, in sicer za deset oziroma petnajst odstotkov. Izvedli so tudi številne simulacije upravljanja prometa, da bi zagotovili čim večjo pretočnost, zato bosta zjutraj odprta dva pasova iz smeri Dolenjske proti Bizoviku in ena skozi isto cev v nasprotni smeri, popoldne pa ravno obratno, saj bo prometa v nasprotno smer veliko več.
Skozi predor Golovec je promet prvič stekel v letu 1999 in od takrat posebnih vzdrževalnih del niti ni zahteval, kljub temu da se je količina prometa zelo povečala. Če je skozenj leta 2000 v obe smeri dnevno peljalo okoli 600 tovornih vozil, leta 2013 že okoli 3.300, je lanska številka še bistveno večja in znaša 4.900 tovornih vozil dnevno. In promet se bo še povečal, še posebej, če bo sprejeta prepoved tranzitnega tovornega prometa po že tako preobremenjeni severni obvoznici.
Kaj predvideva sanacija? Za začetek popravilo voziščne konstrukcije, ki mora ustrezati novim prometnim obremenitvam, svoj pečat je v vseh teh letih pustila tudi hribinska voda, ki prodira skozi talni obok predora. Ker voda zastaja v predoru, povzroča dodatne poškodbe vozišča, povečuje vlažnost in posledično odpadanje stenskega opleska. Pri sanaciji bodo posegli tudi v polnilni beton in poskrbeli za poglobitev ter vgradnjo novih drenažnih cevi.
Ob gradbenih delih bodo opravili še dodatna elektro in strojna dela, kot so ureditev boljšega prezračevanja predora, nadgradnja sistema nadzora in vodenje predora, poskrbeli bodo za boljšo razsvetljavo, te bo deležen še pokriti vkop Strmec v neposredni bližini, in posodobili bodo sistem za samodejno detekcijo prometa. Vse to bo seveda po prenovi poskrbelo za večjo varnost in posledično več potovalnega udobja, za upravljavca pa pomenilo še manjše stroške vzdrževanja.
Ker gneč in zastojev ne maramo, vam pri Volanu svetujemo, da vseeno ostanete mirni in se na pot, ki bo tekla skozi predor in mimo del, odpravite nekaj minut prej. In ne bo potrebe po živčnosti in slabi volji. Pa varno za volanom!