Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

(Skoraj) takšen kot koncept

Cupra tavascan

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Ko so pri Cupri leta 2019 pokazali koncept tavascan, smo vsi po tiho upali, da bo prav tako izgledal tudi proizvodni model. Španci nas niso razočarali z obliko svojega električnega križanca.
(Skoraj) takšen kot koncept
Foto: Cupra
26. 4. 2023 ob 6:00
Komentarjev: 0

Cupra tavascan se bo po robu postavil fordu mustang mach-E, nissanu ariya, tesli model Y, polestar 4 in ostalim električnim bratrancem koncerna Volkswagen. Oblikovno je skoraj identičen konceptu iz leta 2019, tako da sta tudi pri proizvodnem modelu A-stebrička odeta v svetlečo črno barvo, kar spominja na vizir čelade. Vsesplošna oblika je dinamična, luči so izrazito drzne, k temu pa so seveda dodali še dodatke in napise v bakreni barvi. Na obrazu boste takisto našli svetlo-črno barvo in na nosu osvetljen logotip Cupra, dnevne luči pa so sestavljene iz treh svetlečih trikotnikov, kar bo seveda prepoznaven svetlobni podpis vseh avtomobilov Cupra. Sprednje luči povezuje led trak, prav tako sestavljen iz treh delov, na zadku pa prav tako najdemo po tri svetleče trikotnike na vsaki strani in osvetljen logotip. Tavascan sicer v dolžino meri 4,64 metra, toliko kot škoda enyaq, v širino 1,86 in v višino skoraj 1,6 metra, v prtljažnik pa je mogoče pospraviti 540 litrov tovora.

Notranjost je izdelana z mislijo na voznika, na zanimiv način pa so armaturno ploščo povezali s sredinsko konzolo. Ne samo, da kos armature služi kot ločevalnik med voznikom in sovoznikom, služi kot strukturni del notranjosti, zato ne pričakujemo škripanja in pokanja. V osnovi bo tavascan spredaj na voljo s športnima sedežema, na vseh pa bo lahko recikliran tekstil ali mikrovlakna, poleg tega pa še veliko možnosti personalizacije z možnostjo kontrastnih tonov. Na sredini armaturne plošče je 15-palčni zaslon na dotik, takšen kot v nedavno predstavljenem volkswagnu ID.7, in je tudi največji zaslon v kateremkoli avtomobilu Cupra. Multimedijski sistem naj bi deloval ekstremno gladko, kar bomo takoj preverili, ko avtomobil dobimo na test, bo pa vsekakor bolj uporaben kot vsi ostali zasloni v električnih avtomobilih koncerna Volkswagen, tudi zaradi osvetljenih drsečih površin za nastavljanje temperature in glasnosti.

Ni nam všeč, da so pred voznikom digitalni merilniki na majhnem 5,3-palčnem zaslonu, saj bi slednji lahko in moral biti večji. Marsikdo namreč ne bo doplačal za velikih projekcijski prikazovalnik z razširjeno resničnostjo. Je pa na voljo zvočni sistem, ki so ga razvili skupaj s podjetjem Sennheiser, skupno pa premore 12 zvočnikov.

Tavascan je izdelan na platformi MEB, kot vsi novi električni avtomobili koncerna Volkswagen, na žalost pa bo na voljo samo ena litij-ionska baterija, ki pogoltne 82 kWh elektrike, neto pa je za vožnjo na voljo 77 kWh. Bi pričakovali, da bo na voljo tudi večja iz ID.7, ampak ne bo. Bo pa po drugi strani vstopni tavascan premogel en elektromotor na zadnji premi, ki bo proizvedel 210 kW (286 KM) moči in 545 Nm navora, s polno baterijo pa je na testiranjih WLTP prevozil 550 kilometrov. Realno na avtocesti kakšni 200 manj.

Več moči, dva elektromotorja in štirikolesni pogon bo premogel tavascan VZ, ki bo skupno imel na voljo 250 kW (340 KM) sistemske moči in 679 Nm navora, tudi zato pa se bo lahko do 100 km/h pognal v 5,6 sekunde, do 50 km/h v samo 2,4 sekunde. Baterija se bo lahko na hitri polnilnici z enosmernim tokom polnila z močjo do 135 kW, upamo, da v daljšem razponu kot ID.4 in ID.5.

Na voljo bo cel kup varnostnih sistemov, tudi prilagodljiv radarski tempomat, sistem za ohranjanje voznega pasu in prepoznavanje prometnih znakov, takisto sistem za prepoznavanje utrujenosti voznika. Na voljo bo več različnih programov vožnje, tudi štiri nivoji regenerativnega zaviranja, katerega jakost bo mogoče upravljati preko ročic ob volanu. Na žalost bo toplotna črpalka na seznamu dodatne opreme, vstopni model pa bo stal okoli 63.000 EUR. Prvi bodo na cestah v Evropi že zgodaj prihodnje leto.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 4. 2024
April 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29300102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 2 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 2 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |