Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Toyota corolla

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Da je toyota corolla najbolje prodajan avtomobil na svetu, najbrž že veste. Pa veste tudi, da danes vstopa že v 12. generacijo, da so jih od leta 1966 prodali že več kot 46 milijonov in da se vsakih 30 sekund proda nova?
Toyota corolla
Foto: Gašper Miš
9. 4. 2019 ob 0:00
Komentarjev: 2

Za začetek še en zanimiv podatek – corolla je latinsko ime krone s cvetovi, kar naj bi ponazarjalo svežino, ki jo je model vpeljal z vsako generacijo. V prvih enajstih, kar je podatek, s katerim se ne more pohvaliti noben drug proizvajalec, je corolla vedno stavila na tri temeljne točke: kakovost, trajnost in zanesljivost. S prihodom nove to nadgrajujejo še s četrto - čustvi. Ja, Toyota je še do pred kratkim veljala za bolj zadržano znamko, zdaj pa nam predstavljajo tudi modele, ki bodo zaigrali še na kaj drugega kot zgolj razum. Da bi zadovoljili vse okuse, je nova corolla zdaj tudi v Evropi ponovno na voljo v vseh treh karoserijskih oblikah, in sicer klasični petvratni kombilimuzinski, kombijevski touring sports (ti sta v prejšnji generaciji nosili naziv auris) ter štirivratni limuzinski, ki ji preprosto pravijo sedan. Ne glede na to, katero boste izbrali, boste deležni na pogled precej dinamične podobe, kar ji omogočajo ostra motorna maska, ozki žarometi, ki že serijsko svetijo v LED-tehniki, kratki previsi ter široki, poudarjeni blatniki.

Vsi, ki ste že preizkusili križanec C-HR ali novi RAV4, se boste v corolli počutili kot doma. Pri Toyoti pravijo, da so se tokrat odločili, da je manj več, zato je notranje okolje prečiščeno, obenem tudi ergonomsko dodelano, materiali pa nasploh bistveno boljši kot prej, kar lahko potrdimo. Ne glede na to, katerega izmed petih (pri sedanu pa štirih) paketov opreme boste izbrali, boste v notranjosti deležni kombinacije klasičnih in 7-palčnih digitalnih merilnikov, zaslon na vrhu armaturne plošče pa je še za palec večji. Opcijsko je na voljo tudi projekcijski prikazovalnik HUD, ki je z 10 palci največji v razredu. V primeru kombijevskega touring sportsa se boste potniki bolj razveselili podatka, da druga vrsta ponuja še največ prostora za noge, je pa res, da tudi prtljažnik ni od muh, saj že v osnovi meri 598 litrov (oziroma 581, ko govorimo o močnejšem hibridu). Kombilimuzinski jih sprejme 361 (oziroma 313), limuzinski pa jih pogoltne 471. Nova corolla je ob tem še precej varna, saj že serijsko ponuja skupek sistemov TSS (Toyota Safety Sense), te pa je moč nadgraditi še z nekaterimi novimi, kot sta na primer sistem za aktivno pomoč pri parkiranju ter opozorilnik na prečni promet.

Podobno kot novi prius ter prej omenjena križanca C-HR in RAV4 je tudi corolla postavljena na novo modularno platformo TNGA z dodatno oznako G-AC. Bolj kot to neromantično ime je pomembno, da je nova generacija napram prejšnji za 60 odstotkov bolj vzvojno čvrsta, njeno težišče pa je za centimeter nižje. Od tega, katero karoserijsko različico boste izbrali, bo odvisno tudi medosje, ki v primeru kombilimuzine meri 2,6 metra, pri touring sportsu in sedanu pa je le-to 10 centimetrov daljše.

Ker govorimo o Toyoti, ne gre niti mimo hibridnega pogona. Prvič sta na voljo dva, in sicer kombinacija z že znanim 1,8-litrskim motorjem, ki z elektromotorjem razvije 90 kilovatov (122 KM) oziroma 142 Nm (ta bo s približno 60 odstotki celotne prodaje pri kupcih najbolj priljubljena), ter s povsem novim 2,0-litrskim, ki ob pomoči nekoliko močnejšega elektromotorja razvije 132 kilovatov (180 KM) ter 191 Nm navora.

Dizelskih motorjev v corolli ne bo več, pravijo, da bodo bolj zahtevni izbrali kar močnejšega izmed obeh hibridov, vsi, ki iščete alternativo, pa lahko posežete po enem izmed dveh bencinskih. Oba sta štirivaljna, prvi ima 1,2 litra delovne prostornine in ob pomoči turbine razvije 85 kilovatov (116 KM), drugi pa je 1,6-litrski atmosferski, ki ponuja 97 kilovatov moči (132 KM). Če se vrnemo k hibridom, velja omeniti še, da sta obe različici zmožni vzdrževati hitrost do 115 kilometrov na uro v načinu EV, kar je bistveno več kot prej, v mestih pa lahko samo na elektriko prevozita več kot 60 odstotkov celotne poti. Hvalimo še e-CVT-menjalnik, ki je precej tišji, in pa boljši občutek na volanu, za kar je delno zadolženo tudi novo vzmetenje. Za razliko od številnih konkurentov sta zadnji kolesi posamično vpeti že serijsko, pri 2,0-litrskem hibridu pa lahko posežete tudi po prilagodljivem blaženju AVS.


Za petvratno kombilimuzino, ki bo pri nas najbolj priljubljena, boste odšteli od 18.200 do 30.100 evrov, najcenejša s hibridnim pogonom pa bo vaša za 21.600. Primerljivo opremljen kombijevski touring sports bo v povprečju 900 evrov dražji (od 19.100 do 31.400 evrov stane), medtem ko boste za limuzinski sedan odšteli od 17.900 do 28.100 evrov. Na navedene cene lahko pri kombilimuzini in touring sportsu pričakujete še 2.500 evrov popusta, pri limuzini pa popust znaša okrogle tri tisočake.

Pri Toyoti planirajo, da bodo do konca letošnjega leta na slovenski trg pripeljali 3.000 vozil, od tega dobro četrtino coroll, kar v številki pomeni 750. Večinoma bodo to hibridi (v več kot 80 odstotkih), najbolj priljubljeni kombilimuzini (dobrih 50 odstotkov celotne prodaje) pa bosta sledila kombi (dobrih 30) ter sedan (slabih 20 odstotkov). Obenem pričakujejo, da bo prvi navduševal predvsem mlajše kupce, da se bodo družine obračale predvsem za touring sportsom, medtem ko bodo tisti, ki želijo več elegance, izbrali limuzinski sedan. Zastopnik znamke ima z novo corollo velike načrte, saj bo ta priljubljena tudi pri flotnih kupcih in tistih, ki so v preteklosti vozili večji avensis.

Informacije o novi corolli lahko pridobite še v mednarodni premieri.

Cene:

toyota corolla in corolla touring sports hybrid
toyota corolla in corolla touring sports
toyota corolla sedan

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
Daniel (The Ford Guy) pravi:
Kull
(pred 5 leti )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Izjemen auto
(pred 5 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 17. 2. 2025
Februar 2025
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627280102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 3 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |