Enajsta generacija prinaša veliko. Za začetek bolj umirjen in bolj eleganten izgled, manj je agresivnih zunanjih rež in zunanjost je tako bolj zrelega videza. Notranjost tudi, lepše prečiščena od tiste pri generaciji, ki se je ravno poslovila, tudi bolj moderna s hkratnim pridihom retra, za katerega poskrbi satenast vložek po celotni širini armaturne plošče in se v njem skrivajo še reže za prezračevanje. Trije centimetri več v dolžino in 3,5 metra večja medosna razdalja pomenijo, da je znotraj prostora res veliko. Civic ni majhen avtomobil, zato prtljažnik ponuja za razred skoraj rekordnih 410 litrov in veliko je prostora tudi za potnike, celo za tiste zadaj.
Po kratki vožnji ugotavljam, da so boljši tudi materiali in da je preglednost še vedno ena od vrlin civica, saj je sprednje steklo še vedno zajetno in pogled naprej skoraj povsem neoviran. Sama armaturna plošča je sodobnejša, zaslon je po ločljivosti končno ujel tekmece in vse skupaj deluje pregledno ter dovolj enostavno. Tudi vozniško ostaja civic eden udobnejših, a hkrati z dovolj dinamičnim karakterjem, da mu hitreje odpeljani zavoji sploh ne delajo nobenih težav. Izza volana se zdi zelo prijeten, več pa v testu.
Za razočaranje bo morda poskrbela okrnjena motorna ponudba. Na izbiro je pravzaprav le hibridna različica, pozneje se ji bo pridružil še brutalni type-R, v civilni različici pa je torej na voljo le hibrid. Sestavlja ga dvolitrski bencinski agregat, ki vedno deluje le kot generator elektrike, kolesi pa poganja elektromotor. Skupna sistemska moč je 135 kW oziroma 184 ’konjičkov’, kar je skoraj identično kot pri 1,5-litrskem turbomotorju prejšnje generacije. Smo se zapeljali le malo, zato glede delovanja več drugič, možnost uporabe obvolanskih ročic in vnaprej sprogramiranih prestav pa vseeno pomeni, da je motornega tuljenja manj.
Bolj zrel videz sovpada z bolj zrelim pogonom, Honda se je zavezala, da bodo že v naslednjem letu vsi njihovi novi modeli polno ali vsaj delno elektrificirani. Tudi asistenčnih sistemov je veliko in vsi so serijski, doplačilo je potrebno le za bolj zmogljive matrične led luči. In za ozvočenje z 12 zvočniki, ki je pač bolj zmogljivo od serijskega z osmimi. Dodatkov skratka ni na voljo in praktično vse z izjemo nekaj elementov je pogojeno s paketom opreme. Prednost tega je enostavnost pri izbiri, slabost pa, da določenih elementov pač ne morete dodati, ampak lahko izberete le dražji paket opreme.
Dejansko se zdi največja ovira cena civica. Osnovni stane 31.990 EUR, najbolje opremljen pa 36 tisočakov. S seboj seveda prinaša samodejni menjalnik in veliko opreme, vseeno pa so cene danes povsem drugačne od tistih pri začetku prodaje prejšnje generacije, ki je bila cenovno takrat res ugodna. Vseeno se bo letos po predvidevanjih za novinca odločilo 40 kupcev, prihodnje leto pa okoli 200.
Cene:
honda civic 2.0 hibrid elegance – 31.990 EUR
honda civic 2.0 hibrid sport – 33.490 EUR
honda civic 2.0 hibrid advance – 36.790 EUR