Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Prednost evolucije

Fiat punto evo 1.4 multiair 16V fun

Avtor prispevka: Rene Forjanič
Evolucija je naraven in še kako koristen pojav. Lahko si le predstavljate, kako bi bilo, če bi avtomobilski proizvajalci ostali pri lesenih platiščih in karoserijah, narejenih iz blaga. Marsikatere stvari, ki se nam zdi dandanes samoumevna, ne bi niti poznali. Kot vsi, se tudi pri Fiatu tega še kako dobro zavedajo, svojega 'novega' punta so tako poimenovali kar evo.
Prednost evolucije
Foto: Matej Mihinjač
7. 6. 2010 ob 12:45
Komentarjev: 0
video test fiat punto evo 1.4 multiair 16V fun
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Na zunaj je precej podoben staremu, predevolucijskemu modelu. Za nepozorne. Vsi, ki živimo in dihamo z avtomobili, pa takoj opazimo drugačne luči, spremenjenene boke, plastično kirurgijo obraza in liposukcijo zadnjice. Končni izdelek je všečen, kirurga bi vsekakor lahko priporočil svojim prijateljem.

Notranjost v črni barvi ima vse predispozicije, da se bo potnikom zdela dolgočasna. Pa ni tako. Urejena v italijanskem slogu in izdelana z nemško preciznostjo daje od sebe pravi španski temperament. Materiali so občutno boljši, vse je na dosegu roke, sedeži odlično oprijemljivi, prostora pa je dovolj za nedeljski izlet tričlanske družine. S snaho vred. Edino odpiranje prtljažnika so Italijani preveč 'zakomplicirali'; roke so konstantno umazane, čeprav je zdaj končno gumb za odpiranje tudi na zadnjih vratih. To bi jim človek rade volje odpustil, če bi bilo po drugi strani spredaj več odlagalnih rež.

1,4-litrski 'espresso mlinček' od sebe da 77 kW, kar zadostuje v vseh normalnih pogojih vožnje. Res, da ga je za pravi odziv potrebno gnati globoko v rdeče polje, vendar to za vsakega pravega avtomobilskega navdušenca avtomobilu vdahne poseben, športen čar. Vseeno pa bi lahko bil še bolj odločen v nizkih vrtljajih. Če se motor počuti kolikor toliko olimpijsko, ostale komponente capljajo za njim. Kaj več od dinamične vožnje mimo priljubljenega vaškega lokala si boste težko privoščili. Najprej zaradi krmiljenja, za katero v mestu nihče ne bo posumil, da ni v redu. Na ovinkasti cesti pa je očitno, da ni dovolj komunikativno in po drugi strani počasno, kar ni v skladu s celotno, lahko rečem športno podobo vozila. Sploh, ker bi podvozje lahko preneslo še tako hiter vstop v ovinek in mu visoke izstopne hitrosti nikakor ne predstavljajo posebnega naprezanja. Tudi stopalka za plin je neodzivna kot zdolgočaseni uradnik za bančnim okencem. Sodobni motorji morajo ustrezati številnim kriterijem, ti pa so dostikrat krivi, da ni več tiste romantike, ki jo pričakujete, ko v tehničnih podatkih preberete število 'konj'. Napredna tehnologija multiair pomaga predvsem pri zmanjševanju porabe in emisij, s sistemom start&stop pa je na testu porabil kar ugodnih 7,5 litra na 100 km. Zavore sicer ne popuščajo, dandanes pa se zdi, kljub varčevalnim ukrepom, da bi bobnaste zavore lahko dokončno dobile častno mesto v avtomobilski zgodovini. Menjalnik še najbolj spomni na športen potencial motorja. Je natančen in hiter, pohvalim lahko tudi šesto prestavo.

Takle evo, s pridevnikom fun v imenu, vas bo stal 12.440 €, kar se niti ne sliši tako pretirano. Ko se sprehodite čez cesto in poizkusite še kakšen izdelek iz druge evropske dežele, pa vam postane jasno, da se za pravo mero zabave splača seči globlje v žep. Puntu sicer ne gre očitati ničesar, kar bi v očeh običajnega voznika zmanjšalo njegovo realno vrednost. Kljub vsemu pa smo od Italijanov vajeni bolj 'norih' izdelkov, ki jim športne duše in telesa ne moremo in nočemo zameriti. V njem bodo uživali vsi, ki so zadnji stavek preslišali, za vse ostale pa Italijani v hlevu tako ali tako skrivajo še kakšnega konja.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki fiat punto evo 1,4 multiair 16V fun
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1368
moč v kW (KM) pri vrt./min 77 kW (105 KM) pri 6500
največji navor v Nm pri vrt./min 130 Nm pri 4000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4065 x 1687 x 1490
medosna razdalja v mm 2510
prtljažnik v litrih 275
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1135 (440)
največja hitrost v km/h 185
pospešek 0-100 km/h v s 10,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,5/4,7/5,7
poraba na testu v l/100 km 7,5
cena osnovnega vozila v EUR 10.930
cena testnega vozila v EUR 12.440
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 15.070

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 5. 2024
Maj 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 2 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 2 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |