Vse velike znamke imajo zdaj pokrite že praktično vse segmente s križanci in v najbolj priljubljenem oziroma tistem, ki je med zvezde izstrelil nissan qashqai, ima Renault kadjar, ki si osnovo deli s – qashqaijem, seveda.
Tudi motorje in pogon, danes ni to nič nenavadnega, če so firme združene in tako privarčujejo milijone, celo milijarde, pri skupnem razvoju novih platform in tehnologij. Kadjar je izmišljena beseda in pri Renaultu pomeni nekaj štirikolesnega, zmogljivega na terenu in okretnost, oboje pa nakazuje, da bi moral biti to avtomobil za avanturiste in družine z modernim življenjskim slogom. OK, v marketingu imajo vedno opravičilo za vse, kar si izmislijo, in tako je tudi prav, mi pa smo ga dobili ponovno na test zaradi novega dizelskega motorja.
Zdaj ima za deciliter povečano delovno prostornino, torej 1,7 litra, moč pa je dokaj spodobnih 110 kilovatov, kar je preračunano 150 ’konjev’. Dovolj? Je, lepo vleče in je tudi pri spodnjih vrtljajih dovolj odločen, da mu ne zamerim manjše prostornine od podobno zmogljivih dvolitrskih turbodizlov pri konkurenci. Obenem ni preglasen in poraba je s 6,9 litra tudi OK, če izdam, da ima še štirikolesni pogon. Ni za podvige v Sahari, je pa za lepša speljevanja na spolzkih podlagah. Na desni strani med merilniki je po novem pri štirikolesno gnanih renaultih poseben prikazovalnik, ki ves čas spremlja, kam se prenaša navor motorja, to pa vam potem prikazuje z odstotki.
Videli boste, da večino časa vozite le s sprednjim pogonom, razmerje se spremeni, ko odločno speljujete, k zadnjima kolesoma pa gre lahko največ 50 odstotkov navora, kar lahko tudi sami določite, če z vrtljivim gumbom med sedežema vklopite funkcijo ’lock’. Deluje samo do hitrosti 40 km/h, ampak vseeno pomaga na slabših podlagah. Poleti na primer pri dostopu do kakšne skrite plaže, do katere vodi neurejena cesta z veliko kamenja, ki leti vsenaokrog, če se kolesa vrtijo v prazno, v tem primeru pa se zaradi vklopljenega stalnega prenosa ne. V vseh ostalih primerih gre navor, kot zapisano, k sprednjima kolesoma, s čimer kadjar varčuje pri gorivu, enak štirikolesni pogon pa najdete tudi v koleosu in nissanih. Manj navduši ne preveč natančen menjalnik z dolgimi gibi prestavne ročice, ampak ima motor dovolj navora, da ne boste tako pogosto posegali po njej, seveda pa bi se mu bolje podal samodejni.
Vožnja je še kar udobna, bolj kot pri povprečnem križancu v tem razredu, zato je tudi malo več nagibanja karoserije in občutek na volanu malo bolj odsoten, čeprav ni slab. Kadjar da vedeti, da je višji avto, ki je namenjen sproščeni vožnji, ne pa sekanju ovinkov. Blaženje je dokaj udobno, kar se mi zdi za renault seveda primerno, čeprav na ta račun najbolj zahtevni vozniki izgubijo nekaj ostrine. Vožnja je seveda zanesljiva, lahko tudi hitra, nenazadnje kadjar s tem motorjem lepo pospešuje iz ovinka, pri čemer mu pomaga tudi štirikolesni pogon, da je prenos navora na podlago karseda učinkovit.
Prostora je veliko za potnike, tudi za prtljago, pri čemer bi si v prtljažniku želel še, da bi se police lahko pospravile v dno, da jih ne rabite pustiti nekje, kjer jih boste pozabili. Čeprav je pa super, da se lahko potem s to polico pregradi prostor, s čimer ločite čisto prtljago in kakšen umazan tovor. Kabina deluje precej ceneno z velikimi gladkimi plastičnimi površinami, čeprav je še kar dobro izdelana, bolje, kot so bili renaulti še nedolgo nazaj. Sedi se tudi udobno in predvsem dovolj visoko, odlagalnih mest za drobnarije je malo morje … za dobrih 30 tisoč evrov s popustom in z zelo bogato opremo Bose je dejansko med bolj ugodnimi v razredu, dokler bodo dizelski motorji še zanimivi.
1 / 24
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
renault kadjar Blue dCi 150 4WD Bose
vrsta motorja
turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj