Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Sistem proti zdrsavanju - ASR

Tehno volan

Avtor prispevka: Anže Jereb
Namen sistema ASR ni izogibanje kaznim za agresivno speljevanje, temveč pomoč pri speljevanju oziroma vožnji takrat, ko podlaga nima dobrega oprijema. Elektronika je namreč bistveno natančnejša in hitrejša od naših stopal.
Sistem proti zdrsavanju - ASR
Foto: splet
22. 5. 2015 ob 7:25
Komentarjev: 0
video tehno volan - ASR
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Vrtenje koles v prazno lahko povzroči policijsko pozornost in priskrbi kazen, ker je dejansko prepovedano. A z mislimi bolj pri namernem agresivnem speljevanju, ko se boste postavljali pred kakšnim lokalom, ne pa ob vrtenju koles v prazno, ko gume pozimi zaradi slabe podlage enostavno ne najdejo oprijema, da bi nas popeljale naprej. Najpogostejši oznaki za sistem proti zdrsu gnanih koles sta ASR, pričakovano zapletena nemška kratica, ali pa TC, torej Traction Control. V bistvu gre za pripomoček, ki je del ABS-a in enostavno preprečuje, da bi se pogonska kolesa zavrtela v prazno. Recimo takrat, ko je pod njimi zelo malo oprijema, kakšen led.

Ker gre praktično le za dodatek sistema ABS, ASR uporablja iste senzorje, običajno ima dodan le še poseben elektro-hidravlični zavorni aktuator in o kakšni zgodovini niti ne moremo govoriti. Bojda je bil Buick prvi, ki je nekaj podobnega leta 1971 vgradil v svoj avtomobil, MaxTrac se je reklo temu takrat. Tehnologija je seveda do danes močno napredovala in elektronski možgani so sedaj občutno hitrejši, prav tako pa so pnevmatike bistveno bolj kakovostne. Oboje že samo po sebi pripomore k boljšemu oprijemu.

Ko tega zmanjka, poskuša zagato rešiti ASR. Takoj, ko sistem zazna, da so se kolesa zavrtela v prazno in je oprijema zmanjkalo, poseže vmes in preko sistema ABS zavira. Ko se kolesa umirijo, popusti zavoro, vse skupaj pa deluje tako bliskovito, da v praksi izgleda, da je na gnanih kolesih vedno ravno prav moči. Tega uravnavanja sami ne zmoremo, ker je noga hitro premočna, predvsem pa se ne moremo tako hitro prilagajati razmeram. Računalnik to zmore v nekaj milisekundah in posledično v večini primerov avtomobil dobi oprijem ter se premakne v želeno smer.

Tega pomočnika ima dandanes že vsak avtomobil, ker gre torej le za boljšo pamet sistema ABS, ki se zna soočiti tudi s takšnimi zagatami, ko se želimo premakniti naprej. Nekaj malega ASR zmore pomagati tudi v zavoju; ko boste preveč agresivno dodali plin, bo umiril vse skupaj, obenem pa bo vmes hitro posegel še sistem ESP. Vedite pa, da je ASR vseeno omejen in ob slabem oprijemu ali izrabljenih pnevmatikah avtomobil podlage enostavno ne bo uspel prepeljati. Če bi bil vsemogočen, štirikolesnih pogonov niti ne bi potrebovali ...

Iz prakse lahko povem še, da ASR ni vedno najboljša rešitev. Ko sva se z Matejem z amarokom zakopala v puščavskem pesku, ni pomagalo nič, dokler nisva sistema izključila in pustila kolesom, da s hitrim vrtenjem v prazno vseeno ne ustvarijo dovolj vrtilnega momenta, potem pa se je avtomobil premaknil. ASR ga je pred tem enostavno preveč zaviral, ker oprijema praktično ni bilo, kolesa pa se sploh niso vrtela. Podobna dogodivščina se nam je ob drugi priložnosti zgodila v snegu, ko smo ga najprej tri ure odkopavali, na koncu pa iz zagate spravili na enak način, zato ima večina avtomobilov tudi možnost izklopa tega praktičnega pomočnika.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 7. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |