Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Cestna jadrnica

Jeep grand cherokee 3.0 CRD V6 overland

Avtor prispevka: Anže Jereb
Znamka Jeep je od nekdaj sinonim za ameriška terenska vozila, ki se ne ustrašijo nobene podlage, model grand cherokee pa predstavlja vrh ponudbe. Takšne, ki terenske vrline zagotavlja in jih dopolnjuje z veliko mero udobja ter elegance.
Cestna jadrnica
Foto: Anže Jereb
31. 3. 2013 ob 10:40
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

kombinacija usnja in lesa v notranjosti je prijetna
nastavljanje oddaljenosti od tal pripomore k odličnim terenskim vrlinam
zunanjost deluje nastopaško a uglajeno
na cesti je grand cherokee precej redek in zato zanimiv
na asfaltu je zelo udoben
cena je v primerjavi s konkurenco zelo privlačna
krmilni mehanizem je eden najslabših delov vozila in je povsem nekomunikativen
v ovinkih se grand cherokee nagiba kot jadrnica
menjalnik ima le pet prestav, bistveno manj od evropskih tekmecev
plastični deli v notranjosti delujejo ceneno
volanski obroč je prevelik
3,3
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4 (35 glasov)
video test jeep grand cherokee 3.0 CRD V6 overland
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Zadnja generacija ni kaj dosti drugačna, zmožnosti premagovanja brezpotij ostajajo pomembna postavka, ker pa se večina lastnikov vozi predvsem po urejenih cestah, je grand cherokee najboljši ravno tam. Če si seveda želite udobja in ne dinamičnih vrlin, v nasprotnem primeru nanj kar pozabite.

Grand cherokee ni majhen avtomobil in na naših cestah deluje precej pompozno, je pa vseeno za četrt metra krajši od audija Q7 in tudi znotraj se precej razlikujeta. V audiju se boste počutili kot v nekakšnem laboratoriju, vse je do potankosti premišljeno in filigransko sestavljeno, v želji po doseganju popolne uporabnosti pa se zdi, da so na čustva in domačnost kar malce pozabili. Grand je bolj domač. Je kot nekakšna ameriška dnevna soba, poln usnja in lesenih dodatkov, z udobnimi fotelji, obilico prostora in zaslonom, ki se priročno spusti s stropa, da mulariji med vožnjo ne bo dolgčas.

Če želite biti nastopaški, potem je to avtomobil za vas, a nikar ne poskušajte hitro manevrirati, ker se vam zna hitro zalomiti. Grand cherokee je namreč prav toliko športno nastrojen, kot takšna okorela jadrnica, sicer pa se vam bo to zazdelo že, ko boste poprijeli za velik lesen volan. Krmilni mehanizem je z več kot 3,5 zavrtljaja med skrajnima točkama povsem terenski, umetna lahkotnost vrtenja volana pa pomeni, da uporabnih informacij o dogajanju pod vami ne boste dobili. Pri umirjenem 'kruzanju' vas to ne bo motilo, hitro pa se skozi zavoje ne boste peljali. Če so evropski SUV-ji kljub dobrim terenskim vrlinam postali cestno precej uporabni, da ne rečem celo dinamični, američan tukaj zaostaja. Morda zaostaja niti ni pravi izraz, na ameriških ravnicah ne potrebuje biti sposoben hitrega ovinkarjenja in zato pač ni.

Se pa skoraj v nobenem športnem terencu ne boste peljali tako udobno. Absorbiranje neravnin je za tako visoko vozilo pohvalno, a ne pozabimo dejstva, da bodo nižji avtomobili vedno lahko še bolj udobni zaradi manj nevzmetnene mase. Tudi umirjena notranjost vas bo vabila k prav takšni vožnji, ravno tako menjalnik. Ima le pet prestav in je za nas, tehnološko naprednejših samodejnih menjalnikov vajene Evropejce, zgolj povprečno hiter. A se bo ob kombinaciji mehkega blaženja in umirjenega karakterja odrezal povsem dobro, ker je motor sila prožen in velikokrat prestavljanje sploh ne bo nujno. Trilitrski turbodizelski šestvaljnik je dejansko eden od boljših elementov vozila, saj suvereno pospeši to ogromno gmoto in ni posebej požrešen. Brez težav se boste vozili s porabo okoli desetih litrov in nikoli se vam ne bo zdelo, da je podhranjen.

Če sem jeepa grand cherokee enkrat že primerjal z audijem Q7, ga lahko še enkrat. Najcenejši Q7 stane okoli 65.000 EUR, grand cherokee je na voljo že za dobrih petdeset tisočakov, cena testnega vozila pa se je v kombinaciji z najbogatejšim paketom opreme overland povzpela le dva tisočaka višje od cene osnovnega Q7. V primeru, da niste pripravljeni plačati toliko, kot stane evropski tekmec in vas dinamične karakteristike ter najnovejši sistemi ne zanimajo, je grand cherokee dobra alternativa. Pa še bolj redek je na cestah in oblikovno zanimiv. V tej generaciji seveda, prihajajoča pa bo po prvih slikah sodeč vse prej kot simpatična.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki jeep grand cherokee 3.0 CRD V6 overland
vrsta motorja turbodizelski, 6-valjni, V oblike, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2987
moč v kW (KM) pri vrt./min 177 (241) pri 4.000 
največji navor v Nm pri vrt./min 550 pri 1.800 
menjalnik samodejni, petstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4822 x 1943 x 1781
medosna razdalja v mm 2915
prtljažnik v litrih 782
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 2430 (519)
največja hitrost v km/h 202
pospešek 0-100 km/h v s 8,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 10,3/7,2/8,3
poraba na testu v l/100 km 9,8
cena osnovnega vozila v EUR 49.900
cena testnega vozila v EUR 64.900
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 67.930

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 13. 10. 2024
Oktober 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |