Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

V službi družine

Dacia logan MCV 1.6 16V laureate

Avtor prispevka: Miha Dovč
Romunska Dacia ni sinonim za prestižen avtomobil. To niti ne želi biti, saj prihaja iz dežele z nizkim prihodkom na prebivalca, s poceni delovno silo.
V službi družine
Foto: Matej Mihinjač
12. 4. 2010 ob 11:00
Komentarjev: 0

Za boljši zaslužek se je zato potrebno podati na drugi konec Evrope. Za njihove evropske migracije so zato najbolj primerni kombiji in logani MCV. Če bi bili Romuni količkaj patrioti, bi za svoja transevropska popotovanja izbrali domač produkt in posredno pomagali domačemu gospodarstvu. Le-temu pa je krepko pomagal francoski Renault, ko je pred 11 leti kupil to znamko in vanjo vložil precej denarja. Logično posledica tega je, da so v vsa Daciina vozila vgrajene preverjene 'tehnikalije' Renaulta. Največji privrženci te romunske znamke pa bodo prišli do zaključka, da je tehnika Renaulta 'testni poligon' za znamko Dacia.

Ker Dacia s tehnologijo 'caplja' za Renaultom, je v njihove avtomobile vgrajena preverjena, vendar ne najmodernejša tehnika. O turbobencinskih agregatih in robotiziranih menjalnikih z dvema sklopkama tu še nekaj časa ne bo govora. 16-ventilska tehnika je bržkone največ, kar trenutno ponuja bencinski agregat. In prav ta se je sukal v dotičnen loganu MCV.

Čeprav vlada sveto prepričanje, da v družinsko vozilo, kamor spada karavanski logan, spada turbodizelski agregat, se 'bencinar' tu odlično izkaže. V hladnejših dneh hitro doseže delovno temperaturo, zato topel zrak hitreje zapolni prostor. Z ugodnejšo ceno pri nakupu in cenejšim vzdrževanjem je prijaznejši za velikokrat močno okrnjen družinski proračun, le ob avtocestnih vožnjah se bo zaradi (pre)kratke pete (zadnje) prestave vrtel s štirimi tisočaki, kar bo botrovalo k bolj pogostemu ustavljanju na bencinskih postajališčih. 77 kilovatov moči je za sto prevoženih kilometrov v povprečju zahtevalo 9 litrov neosvinčenega.

Ker Romunija (očitno) nima dobrih cest, je temu loganu primerno nastavljeno tudi vzmetenje. Blažilniki imajo za 2 centimetra daljši hod za še bolj dovzetno pobiranje cestnih anomalij, zato je vožnja presenetljivo udobna in prizanesljiva do potnikov tudi na slabših podlagah. A vzmetenje ni premehko, saj je zaradi nosilnosti več kot 550 kilogramov pripravljeno na pomik karoserije k tlom. Če novodobnim Renaultom očitamo pomanjkanje pristnosti pri volanskem servu, je pri daciji le-ta očitno še stare šole, saj daje boljši občutek na volanu.

V navezi z dolgo medosno razdaljo je logan dobro vodljiv tudi pri bolj dinamični vožnji in daje zanesljiv občutek, kljub odsotnosti elektronskih pomagal. Pri vsakodnevni vožnji ga zatorej ne potrebujete, v imenu družine pa le doplačajte zanj. Zaradi kratkih previsov in prednjega pogona ima MCV nekaj težav le s trakcijo, kar boste opazili na drsečih podlagah.

Z opremljenostjo logan MCV ni pretirano radodaren, kljub temu da smo preizkušali najbolj opremljeno (in posledično najdražjo) izvedenko. Ročna klima, ABS, dve zračni blazini, potovalni računalnik in ključ z daljincem. Izgled armaturke vas bo spomnil na prve generacije méganov, ki so se po naših cestah vozili že, ko je Renault 'snubil' Dacio. Dodatna oprema, ki jo ima le redki njegov konkurent, pa se skriva v prtljažniku. Tam sta nameščena še dva dodatna sedeža, ki sta, kljub svoji zasilnosti, presenetljivo udobna, vendar malce težje dostopna. Ko nista v uporabi, prtljažniku zasedeta kar nekaj prostora, v plus jima pa štejemo, da se ju da odstraniti.

Največji razlog, zakaj logana MCV kupiti, je v njegovi ceni. Z vso opremo vas bo stal dobrih 13 tisočakov, kar je bistveno ceneje od primerljivih vozil. Ko so finance omejene in na obzorju hitro povečanje družine, vam pa tako ali tako ne ostane nič drugega.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki dacia logan MCV 1,6 16V laureate
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 77 (105) pri 5750
največji navor v Nm pri vrt./min 148 pri 3750
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4473 x 1740 x 1636
medosna razdalja v mm 2905
prtljažnik v litrih 700 – 2350
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1225 (555)
največja hitrost v km/h 12,1
pospešek 0-100 km/h v s 174
poraba (po normah EU) v l/100 km 9,8/6,3/7,5
poraba na testu v l/100 km 8,9
cena osnovnega vozila v EUR 8.400
cena testnega vozila v EUR 12.120
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 13.420

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 27. 7. 2024
Julij 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |