Karate kid
Mazda3 MPS
Živordeča barva – lepa, a nič posebnega. 18-palčna platišča – pha, že vsak mulc ima polnila za blatnike v velikosti 18 palcev. Samo ena izpušna cev, majhen nadstrešek nad zadnjim steklom in grafično malenkostno spremenjena zadnja svetila. Ne, trojka MPS res ne daje občutka, v katero ligo pravzaprav sodi po svojih zmogljivostih. A poznavalci ste do sedaj verjetno že ugotovili, da je to najmočnejše vozilo s pogonom zgolj na prednji kolesni par. Še en izdelek z dežele vzhajajočega sonca, ki vse moči ne bo mogel prenesti na cesto, bo dejal pesimist. Sam trdim, da lahko!
Agregat je najmočnejše 'srce', ki si ga lahko omislite pri Mazdi. Obenem 'tiktaka' še v CX-7, kjer nas je navdušil z zmogljivostmi, malo manj pa s porabo. A 191 kilovatov ima tu mnogo manj dela. Sedeži vas prijetno objamejo in hipoma dajo občutek varnosti. Vse ostalo je zopet bolj ali manj ista zgodba kot pri notranjosti. Kamor seže oko, je bilo že videno v 'civilni' trojki. Le skala hitrosti seže do 280 km/h, kar zopet malenkostno povrne izgubljeno samozavest. Aluminijaste pedalke so športno skupaj, zatorej ni prostora za široke čevlje. Poženem motor. Zvok? Nič posebnega v kabini a druga pesem zunaj. Prva prestava; igla vrtljajev hitro doseže rdeče polje tudi zaradi skoraj dizelsko kratke prve prestave, v drugi pa mazda3 MPS že brez sramu razkrije svoje čare. 260 'konjičev' zdirja prav tja, kamor je obrnjen volan. Drugače kot močno držanje z obema rokama ne pride v poštev. Velika zaloga moči na prednjih kolesih, ki imata težko delo krmariti vozilo in prenašati moč na cesto, zahteva odločne, močne, moške roke. Nobene cigarete ali telefona v rokah. Šest sekund do stotice z mesta ter elektronsko omejena hitrost na 30 kilometrov nižje, kamor seže skala hitrosti, sta zgovorna podatka o moči avtomobila. V redu, naravnost gre brez problema. Kaj pa med ovinki? MPS dolgo kljubuje fiziki. Zasluga gre odlično prilagojenemu podvozju, skrivnost pa se nahaja še med prednjima kolesoma, kjer je zapora diferenciala. Primer: v levem ovinku zunanje, torej desno kolo opravi daljšo pot, notranje pa je takrat razbremenjeno in se želi vrteti hitreje kot si želite vi, zato vozilo sili iz ovinka. Tu vskoči diferencial z zaporo, ki del moči, ki bi šla sicer v prazno, prenese na zunanje kolo, da avtomobil bolje sledi ovinku in da se notranje kolo ne vrti v prazno. Seveda v praksi vse ne deluje idealno, zato še vedno mine trenutek, da diferencial 'prime', manj veščim pa volan skoraj 'strga' iz rok. A je dejstvo, da se moč prenaša na podlago bistveno bolje kot pri nekaterih konkurentih in da igra pri tem manjšo vlogo tudi elektronska pomoč, ki dozira navor glede na kot volana v prvi in drugi prestavi.
A mazda3 MPS ima tudi drugo plat. Obenem zna biti povsem krotka, petvratna kombilimuzina za družinske potrebe. Samodejna klimatska naprava bo hitro ohladila razgreto voznikovo glavo, odličen avdiosistem znamke Bose zna predvajati tudi pravljice in otroške pesmi. Celo poraba, ki ob priganjanju doseže tudi dvajsetico, lahko pade pod dvomestno številko. Potovalni računalnik si še vedno deli zaslon s časomerom, ročna zavora pa je daleč od voznikove desnice in ima občutno prevelik hod.
Ne gre za postavljaški avtomobil. Pritajen športni izgled sicer ne bo povšeči pozerjem a vseeno bo njena pojava pritegnila marsikoga, sploh, ko bo turbinski puhalnik deloval s polnim tlakom in skozi izpušno cev spuščal prav nič sramežljivo sikanje in renčanje. 'Karate kid' mora vendarle znati pokazati tudi zobe.
tehnični podatki | mazda3 MPS |
vrsta motorja | turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 2.261 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 191 (260) pri 5.500 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 380 pri 3.000 |
menjalnik | ročni, šeststopenjski |
pogon | na sprednji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4.435 x 1.765 x 1.465 |
medosna razdalja v mm | 2.640 |
prtljažnik v litrih | 290 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1.485 (425) |
največja hitrost v km/h | 250 |
pospešek 0-100 km/h v s | 6,1 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 13,5/7,5/9,7 |
poraba na testu v l/100 km | 15,2 |
cena osnovnega vozila v EUR | / |
cena testnega vozila v EUR | / |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 28.718 |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
29 | 30 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 |
06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 01 | 02 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!