Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Karate kid

Mazda3 MPS

Avtor prispevka: Miha Dovč
Filozofija ameriških 'muscle car' je enaka izgledu filmskih junakov tipov Rambo, Terminator... Nasprotnik/voznik že s hitrim pogledom lahko ošvrkne, s kakšnim kalibrom ima opravka. Pri azijskih bojevnikih je malenkost drugače. Dokler ne strgajo srajce s sebe, se pravzaprav ne vidi njihovih izklesanih teles in gore mišic. In prav tak prvi vtis je name pustila mazda3 MPS.
Karate kid
Foto: Matej Mihinjač
25. 12. 2008 ob 19:11
Komentarjev: 0

Živordeča barva – lepa, a nič posebnega. 18-palčna platišča – pha, že vsak mulc ima polnila za blatnike v velikosti 18 palcev. Samo ena izpušna cev, majhen nadstrešek nad zadnjim steklom in grafično malenkostno spremenjena zadnja svetila. Ne, trojka MPS res ne daje občutka, v katero ligo pravzaprav sodi po svojih zmogljivostih. A poznavalci ste do sedaj verjetno že ugotovili, da je to najmočnejše vozilo s pogonom zgolj na prednji kolesni par. Še en izdelek z dežele vzhajajočega sonca, ki vse moči ne bo mogel prenesti na cesto, bo dejal pesimist. Sam trdim, da lahko!

Agregat je najmočnejše 'srce', ki si ga lahko omislite pri Mazdi. Obenem 'tiktaka' še v CX-7, kjer nas je navdušil z zmogljivostmi, malo manj pa s porabo. A 191 kilovatov ima tu mnogo manj dela. Sedeži vas prijetno objamejo in hipoma dajo občutek varnosti. Vse ostalo je zopet bolj ali manj ista zgodba kot pri notranjosti. Kamor seže oko, je bilo že videno v 'civilni' trojki. Le skala hitrosti seže do 280 km/h, kar zopet malenkostno povrne izgubljeno samozavest. Aluminijaste pedalke so športno skupaj, zatorej ni prostora za široke čevlje. Poženem motor. Zvok? Nič posebnega v kabini a druga pesem zunaj. Prva prestava; igla vrtljajev hitro doseže rdeče polje tudi zaradi skoraj dizelsko kratke prve prestave, v drugi pa mazda3 MPS že brez sramu razkrije svoje čare. 260 'konjičev' zdirja prav tja, kamor je obrnjen volan. Drugače kot močno držanje z obema rokama ne pride v poštev. Velika zaloga moči na prednjih kolesih, ki imata težko delo krmariti vozilo in prenašati moč na cesto, zahteva odločne, močne, moške roke. Nobene cigarete ali telefona v rokah. Šest sekund do stotice z mesta ter elektronsko omejena hitrost na 30 kilometrov nižje, kamor seže skala hitrosti, sta zgovorna podatka o moči avtomobila. V redu, naravnost gre brez problema. Kaj pa med ovinki? MPS dolgo kljubuje fiziki. Zasluga gre odlično prilagojenemu podvozju, skrivnost pa se nahaja še med prednjima kolesoma, kjer je zapora diferenciala. Primer: v levem ovinku zunanje, torej desno kolo opravi daljšo pot, notranje pa je takrat razbremenjeno in se želi vrteti hitreje kot si želite vi, zato vozilo sili iz ovinka. Tu vskoči diferencial z zaporo, ki del moči, ki bi šla sicer v prazno, prenese na zunanje kolo, da avtomobil bolje sledi ovinku in da se notranje kolo ne vrti v prazno. Seveda v praksi vse ne deluje idealno, zato še vedno mine trenutek, da diferencial 'prime', manj veščim pa volan skoraj 'strga' iz rok. A je dejstvo, da se moč prenaša na podlago bistveno bolje kot pri nekaterih konkurentih in da igra pri tem manjšo vlogo tudi elektronska pomoč, ki dozira navor glede na kot volana v prvi in drugi prestavi.
 
A mazda3 MPS ima tudi drugo plat. Obenem zna biti povsem krotka, petvratna kombilimuzina za družinske potrebe. Samodejna klimatska naprava bo hitro ohladila razgreto voznikovo glavo, odličen avdiosistem znamke Bose zna predvajati tudi pravljice in otroške pesmi. Celo poraba, ki ob priganjanju doseže tudi dvajsetico, lahko pade pod dvomestno številko. Potovalni računalnik si še vedno deli zaslon s časomerom, ročna zavora pa je daleč od voznikove desnice in ima občutno prevelik hod.

Ne gre za postavljaški avtomobil. Pritajen športni izgled sicer ne bo povšeči pozerjem a vseeno bo njena pojava pritegnila marsikoga, sploh, ko bo turbinski puhalnik deloval s polnim tlakom in skozi izpušno cev spuščal prav nič sramežljivo sikanje in renčanje. 'Karate kid' mora vendarle znati pokazati tudi zobe.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mazda3 MPS
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2.261
moč v kW (KM) pri vrt./min 191 (260) pri 5.500
največji navor v Nm pri vrt./min 380 pri 3.000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4.435 x 1.765 x 1.465
medosna razdalja v mm 2.640
prtljažnik v litrih 290
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1.485 (425)
največja hitrost v km/h 250
pospešek 0-100 km/h v s 6,1
poraba (po normah EU) v l/100 km 13,5/7,5/9,7
poraba na testu v l/100 km 15,2
cena osnovnega vozila v EUR /
cena testnega vozila v EUR /
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 28.718

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 28. 5. 2024
Maj 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 2 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 2 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |