Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Energija za dušo

Kia e-soul EV 150 kW EX energic

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Ko prodaja bencinskih in dizelskih skupaj ne doseže prodaje električnih različic, je jasno, da bo nova generacija naprodaj samo kot električna. In tako se je zgodilo pri nas s kio soul.
Energija za dušo
Foto: Anže Jereb
7. 9. 2020 ob 18:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

izgled je zanimiv, čeprav ne bo vsem všeč
motor je zelo močan in vedno takoj na voljo
okrogli gumb ’menjalnika’ je kompakten in uporaben
doseg je lahko brez težav več kot 400 kilometrov
vožnja je lahko z nekaj privajanja zelo hitra
regeneracija je dobro nastavljiva in učinkovita
kabina je uporabna in dovolj prostorna
to ni poceni kia in v nobenem trenutku ne deluje tako
materiali so dobri in elementi brezhibno sestavljeni
osrednji zaslon in sistem sta odlična, hitro obvladljiva
še vedno je na voljo dovolj fizičnih gumbov
oprema je zelo bogata
pri hitrih speljevanjih kolesi težko prenašata moč na podlago
električni soul je vseeno precej težak zaradi zajetne baterije
občutek na volanu vas ne bo silil k hitri vožnji
med hitro vožnjo postane malce nemiren
zvočna zatesnitev ni tako dobra kot pri konkurentih
polnjenje na javnih polnilnicah je zgolj s 7,2 kilovata
cena je kljub zelo bogati opremi visoka
4,2
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.3 (7 glasov)

Korejci imajo veliko srečo, da so že izdelali zelo dober električni avto, to je hyundai kona electric, kia e-soul pa povzema praktično vso tehniko od omenjenega. In dodaja zelo samosvoj izgled. Izgleda manj križano kot kona, bolj me spominja na kakšen enoprostornik, čeprav so obrobe blatnikov dovolj izrazite in oddaljenost od tal vseeno je malo večja kot pri klasičnih avtomobilih. Od starega soula je za 8 centimetrov daljši, 3 centimetre pa je večja razdalja med osema, zato je kabina še malo bolj prostorna, prtljažnik pa ne preveč. Samo 315 litrov meri, celo malo manj kot pri koni, ampak to je pač davek na električni pogon.

V teoriji prevozi zelo spodobnih 452 kilometrov. Pa jih? Lahko!.

Nekam je treba stlačiti veliko baterijo, jasno, in v primeru e-soula ima kar 64 kilovatnih ur, kar pomeni, da v teoriji prevozi zelo spodobnih 452 kilometrov. Pa jih? Lahko!

Sedi se zelo visoko, ker hoče dajati občutek, da je križanec, ki to sicer ni. Sedež je za moje pojme malo prekratek v sedalnem delu, se pa lepo nastavlja in je z zelo bogato opremo tudi ogrevan in prezračevan. Super zadeva, preden sedete v avto … Električni avto se namreč zažene in nič ne smrdi ali ropota, da bi motil okolico, samo nastaviš klimo, vklopiš hlajenje sedežev in se čez 2 minutki usedeš v veliko bolj prijazno kabino za vožnjo.

Odlično jim je uspel tudi zelo dober sistem, ki deluje hitro in je pregleden, ima lep in velik zaslon, čeprav ima le-ta še večjo obrobo, da je lepo vgrajen v plastiko. Materiali so dobri, tudi na otip prijetni, zato je počutje v avtu celo za kio nadpovprečno dobro, smo se pošalili, da se zdi kar en razred višje. Je pa res, da je testni model zelo dobro opremljen, še ozvočenje je Harman Kardon, da boste uživali v dobri glasbi, ker, saj veste, električni avti so precej tihi.

Zažene se tiho z gumbom, potem pa ima za prestave večjega okroglega. Kot veliko podobnih avtov se vrhunsko odreže v mestu. Lepo tiho in zvezno pospešuje, moči je zelo veliko in se sprednji gnani kolesi kar prehitro zavrtita v prazno, če ni podlaga dovolj groba. 150 kilovatov oziroma 204 ’konji’ skrbijo za zelo odločno premikanje, čeprav e-soul tehta kar 1.757 kilogramov. Do 100 km/h z mesta pospeši v 7,9 sekunde, kar je rezultat, ki so ga nedolgo nazaj dosegali ’hot hatchi’! Super deluje tudi regeneracija. Lahko se sam odloči, koliko bo sistem zaviral, lahko pa mu vi poveste z ročicama ob volanu, torej tudi tu lahko vozite samo z enim pedalom, če znate dobro predvidevati v prometu. Zavore se praktično ne boste dotaknili, mogoče samo, ko se boste čisto ustavili na semaforju.

Po WLTP naj bi porabil 15,7 kWh na 100 kilometrov, pri nas je bila poraba med 17 in 18. Še vedno ni malo, je pa trenutno najmanj med avtomobili s tolikšnim dosegom. Na hitrih polnilnicah se v teoriji lahko polni celo s 100 kilovati, čeprav pri nas tega še nihče ne omogoča. Največ 40 kilovatov boste našli, ampak je tudi to dovolj, da v pol ure napolnite baterijo za naslednjih dobrih 100 kilometrov poti, če je baterija dovolj prazna. Ja, prazna, če je polna 80-odstotno, se polnilna moč precej zmanjša, da s tem varuje baterijo, zato je takrat najbolje odklopiti avto in ga do konca napolniti lepo počasi doma, da ne izgubljate časa po nepotrebnem.

Hitra vožnja po avtocesti ubija doseg, to ni nič novega. Če se boste vozili ves čas 130 km/h, boste prevozili nekje med 300 do 350 kilometrov. Največja hitrost je sicer 167 kilometrov na uro. Soul tudi ne mara preveč hitre vožnje, ker postanejo piš vetra in hrup koles kar glasni, je pa res, da to bolj slišite, ker ni klasičnega motorja. Bolj me zmoti, da postane avto malo nemiren, nič dramatičnega, jasno, samo ne zdi se tako brezpogojno prilepljen na cesto kot kakšni drugi električni avti z nizkim težiščem, pa tudi občutek na volanu ni tako dober, da bi vas silil k dinamični vožnji. Se pa fino potegne iz ovinka in gre hitro. Lahko tudi izjemno hitro, ko osvojite način vožnje, se pravi, da v ovinek vstopite dovolj počasi, da vas ne sili preveč ven, potem pa v pravem trenutku pritisnete pedal in pospešujete brez preveč očitnega vrtenja koles v prazno. Če bo prenos moči na podlago učinkovit, vas bodo še motorji težko lovili!

Ob zaključku testa je bilo jasno, da je s kio e-soul možno s polno baterijo prevoziti tudi več kot 400 kilometrov brez posebnega truda, kar je zelo dober rezultat. Sicer pričakovan glede na velikost baterije, ampak vseeno dober, da te ne skrbi vsakič, ko sedeš za volan, če boš res pripeljal do cilja. Skoraj 10 ur se polni na javni polnilnici, ker je največja moč polnjenja lahko le dobrih 7 kilovatov, kar se lepo izpisuje tudi med merilniki. Škoda, da nima trifaznega polnjenja z 11 kilovati, ker bi bil avto tako še malo bolj uporaben za tiste, ki se veliko vozite.

E-soul je zelo spodoben električni avto. Eden boljših na trgu, ni dvoma. Velik doseg, odlična kabina, dobra izdelava, res mu nič ne manjka. A, pa mu. Bolj ugodna cena. Polna cena testnega je kar dobrih 49 tisoč evrov. OK, s popustom 45, subvencijo potem 39, ampak še vedno ni malo. Torej tudi tu velja tisto, da moraš najprej zapraviti, da lahko potem varčuješ, ampak bistvo električnih avtomobilov, vsaj za tolikšno ceno, ni ravno v tem.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki kia e-soul EV 150 kW EX energic
vrsta motorja električni
baterija 64.0 kWh litij-ionska
moč v kW (KM) 150 (204) od 3.800 do 8.000
največji navor v Nm 395 od 0 do 3.600
menjalnik samodejni, neskončnostopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4195 x 1800 x 1605
medosna razdalja v mm 2600
prtljažnik v litrih 315
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1757 (423)
največja hitrost v km/h 167
pospešek 0-100 km/h v s 7,9
poraba (po WLTP) v kWh 15,7
poraba na testu v kWh 17,5
cena osnovnega vozila v EUR 45.999 (*4.000 EUR popusta)
cena testnega vozila v EUR 48.999 (*4.000 EUR popusta)
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 49.399 (*4.000 EUR popusta)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 17. 1. 2025
Januar 2025
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |