Šest velikih karavanov, šest prostornih opcij za dopust ali uspešno evakuacijo. Ali pa šest opcij za sila udobno prevažanje, šest opcij za majhno porabo goriva, šest opcij za bogato bero asistenčnih sistemov … opcij je neomejeno!
Tole nikakor ni naš prvi rodeo, kot bi rekli Američani. Velikih primerjalnih testov, ki smo jih poimenovali PRIMA, smo naredili že kar nekaj skupaj z ostalimi uredništvi, a se vsakega še vedno lotimo s polno mero zagnanosti, zbranosti, otroške radovednosti in z merilnim trakom v desni roki. Je že res, da je z manjšim številom testiranih vozil tudi dela manj, a naš cilj je vedno dobiti karseda veliko predstavnikov določenega segmenta. Med tokratnimi karavani jih je manj kot na primer med križanci, smo pa polovili skoraj vse. Hyundai i40 wagon in kia optima sta dva stara predstavnika, zato uvoznika tokrat nista želela sodelovati, žal pa nam je mazde6 sport combi, ker bi bila kljub letom najbrž še vedno odlična.
Ker meritve potekajo vedno po bolj ali manj nespremenjenih pogojih, o vsaki malenkosti nima več smisla pisati, saj si podroben postopek lahko preberete denimo TUKAJ, je pa jasno, da se merilni parametri med segmenti v osnovi malce spreminjajo. Velikost in uporabnost prtljažnika pri takšnih karavanih jasno ne more biti enako vredna kot pri majhnih križancih. In nedoločilnikom, torej stvarem, ki niso merljive, a predstavljajo del ocene, tudi ne moremo vedno dati enake teže. Vsekakor pa so prav ti tista stvar osebnih preferenc, ki nikoli nima posebej pomembne vloge, kar smo ugotovili že večkrat. Vedno znova se namreč izkaže, da je zmagovalec testa tisti avtomobil, ki je vsaj dober na večini področij in marsikje celo odličen, pa četudi te s svojim dolgočasnim karakterjem ne premami. Gre torej za zmagovalca po skoraj povsem racionalnem in merljivem sistemu.
OK, tokrat je bilo to torej šest karavanov segmenta D. Naši pogoji pa takšni kot vedno, da so potem parametri ocenjevanja čim lažji. Vsa vozila so morala tokrat stati na zimskih pnevmatikah, ker je letni čas pač temu primeren, in vsa so morala ponujati motor z okoli 140 kilovati moči. Jasno je, da se med proizvajalci moči motorjev malce razlikujejo, ampak tako majhne razlike ne vzvalovijo morja, rečeno malce poetično. Cena točno tistega testiranega avtomobila niti ni pomembna, ker so povečini vsi spodobno opremljeni in je počutje takšno, kot mora biti, predvsem pa se pri cenovnih postavkah stvari zopet lotimo bolj podrobno.
Del ocene, ki se navezuje na prostornost in uporabnost, ima v takšnem segmentu še posebej pomembno vlogo, zato morda le dodaten opis meritev: prtljažniki takšnih karavanov so namreč tako veliki, da so odlični za dopustniško kramo ali pa celo evakuacijo. Da je bilo 'robe' sploh dovolj, so poskrbeli pri Elanu s številnimi torbami in kovčki, pa tudi s smučmi, Specialized pa je pripeljal kolo epic. Reža za smuči je pri lastnikih takšnih karavanov pogosto pomembna stvar, da brez težav s seboj lahko prevažajo še daljše predmete. Edina, ki tokrat reže ni ponudila, je bila insignia, mondeo jo ima, a je majhna in dovolj velika le za en par smuči, reži pri 508 in talismanu sta denimo večji pa postavljeni previsoko in potem smuči niso po vsej dolžini lepo na tleh ... Najboljša v tem pogledu sta superb in passat, slednji ima namesto odprtine kar zložljiv srednji del naslonjala, kar je sploh super.
Pri kovčkih smo (ne vem, zakaj) začeli s superbom, ki me je prestrašil, da sem s seboj vzel premalo stvari, ker je šlo vse povsem enostavno vanj. A se je potem pokazalo, da so imeli vsi ostali predstavniki veliko več težav. In kolo smo tudi pospravljali v prtljažnike, enako in pričakovano je imel z goltanjem najmanj težav superb. Tudi vzdolžnih strešnih prečk nimajo vsi predstavniki, kar je lahko precej pomembna stvar. OK, torej, takšni so bili na koncu rezultati?
Tokrat smo zaključek PRIME organizirali v Galeriji okusov v Petrovčah, kjer so nas kraljevsko pogostili in poskrbeli za krasno kuliso za avtomobile, ki jih je čakalo zahtevno ocenjevanje. V umirjenem in zelo prijetnem vzdušju lahko uživate v okusnih kosilih ali izbranih večhodnih večerjah.