Čas za spremembe
Peugeot 308 1.6 THP 125 allure
Kaj nam je bilo všeč in kaj ne
Slednje k sreči ne pomeni, da je notri manj prostora. Sicer ne deluje tako 'enoprostorsko' kot stari model, ampak veliko bolj kompaktno, tudi sedi se po občutku nižje. O namestitvi za volanom smo že večkrat pisali tudi pri nas in je zelo specifična. Meni je kar prav, marsikdo pa ne vidi dobro merilnikov, zato je to pač treba prej preizkusiti. Majhen volan bo komu neroden, meni je dokaj všeč, čeprav je na trenutke kar hecno majhen in za trenutek dobiš smešen občutek, da upravljaš z igračo. Po nekaj dneh vožnje tega seveda ni več in vam bo morda všeč, da se lažje usedete, sploh močnejši. Na izgled pa deluje zelo športno, čeprav ni.
Peugeot i-Cockpit je posebna zgodba. Če ga samo gledam, je super, ko ga začnem uporabljati, mi pa ni več všeč. Težava je v tem, da je prepočasen in da je potrebno med vožnjo preveč odmikati pogled s ceste, da vidite, če ste vse pravilno nastavili. To, da je vse skupaj tako lepo pospravljeno, mi je zelo všeč, da ni namenskih gumbov za klimatsko napravo, pa niti najmanj. Če sem imel na zaslonu na primer nastavljen radio ali navigacijo, sem moral najprej najti navidezni gumb in pritisniti prezračevanje ter šele potem temperaturo in ostalo, s tem da zaslon ni bliskovito odziven in seveda ne daje nobene povratne informacije, torej morate pogledati, če ste res pravilno pritisnili nanj. Upam, da bodo pri Peugeotu poslušali pripombe in nekoč te zadeve popravili, ker bo potem zadeva super. Glede radia, ki mu lahko ukazujete na volanskem obroču, seveda ni nobenih težav. Delovno okolje je tako na pogled zelo lepo, tudi občutek, ko držite kovinsko ročico menjalnika (zelo mrzla pozimi in vroča poleti), je večinoma prijeten, so pa materiali vseeno tisti, ki razkrivajo, da 308 le ni avtomobil višjega cenovnega razreda. Plastika je večinoma trda, na kakšnih delih občasno tudi malo zaškripa in usnje na sedežih je takšno, da se boste poleti na njem še kako potili.
Močnejši bencinar THP156 z že kar lepo zalogo moči sicer stane le dobrega tisočaka več, ampak si ga sam ne bi omislil, ker podvozje pri tem peugeotu še zdaleč ni športno. Zadek je pri pretiravanju malo nemiren, seveda vse v mejah normale, tudi vodljivost po občutku ni takšna, kot pri focusu ali golfu. Ampak nasploh naj bi bila vožnja s 308 bolj umirjena, sicer raje poglejte še kakšno drugo znamko, če vas roke in stopala preveč srbijo. Ali pa počakajte na še močnejše izvedbe, ki bodo imele tudi dodelano podvozje.
Po treh tednih vožnje se je povprečna poraba ustalila pri 7,8 litra na 100 kilometrov in verjetno bo podobna tudi pri povprečnem vozniku takšnega 308. Napredek, ki ga je naredil Peugeot s tem modelom, je zelo velik in zelo očiten. Saj se vidi. Vse rešitve niso dobre, to je jasno, ampak saj nikjer niso.
tehnični podatki | peugeot 308 1.6 THP 125 allure |
vrsta motorja | bencinski, štirivaljni, vrsti, štiri ventili na valj |
prostornina v ccm | 1598 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 92 (125) |
največji navor v Nm pri vrt./min | 200 pri 1.400 |
menjalnik | ročni, šeststopenjski |
pogon | na sprednji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4253 x 1804 x 1457 |
medosna razdalja v mm | 2620 |
prtljažnik v litrih | 420 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1165 |
največja hitrost v km/h | 198 |
pospešek 0-100 km/h v s | 10,7 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 7,9/4,6/5,8 |
poraba na testu v l/100 km | 7,8 |
cena osnovnega vozila v EUR | 16.000 |
cena testnega vozila v EUR | 19.500 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 26.000 |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 01 |
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!