Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Azija vrača udarec

Toyota yaris 1.33 VVT-i lounge plus

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Se spomnite, ko je v Vojni zvezd po prvotnem novem upanju iz leta 1977 samo tri leta kasneje imperij vrnil udarec? No, zdaj ga pa še japonska Toyota, ker želi ostati korak pred konkurenco in svoje modele pač hitro ponovno osveži.
Azija vrača udarec
Foto: Anže Jereb
11. 8. 2015 ob 12:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

osveženi yaris se lahko pohvali s kar 1.000 novostmi
sveža in drzna oblika bo gotovo prepričala mnoge in mešala štrene konkurentom
vstopni model od prenove ponuja več osnovne opreme
zaradi boljše zvočne zatesnitve je v notranjosti tudi med vožnjo po avtocesti bolj tiho
grafi porabe na multimedijskem sistemu vam pomagajo do ekonomične vožnje
pogonski agregat ostaja enak, vendar dovolj zmogljiv
šeststopenjski ročni menjalnik je zelo natančen in se ne zatika
zaradi novega zadnjega vzmetenja je vožnja bolj udobna ...
... več varjene karoserije pa poskrbi za večjo čvrstost
za razumno ceno yaris ponuja veliko opreme
volanski obroč je tudi po prenovi predaleč od voznika ...
... zato boste težko našli idealen položaj za volanom
sredinski naslon ne ovira pri prestavljanju, vendar je posledično neuporaben
kljub boljšim materialom je v notranjosti še vedno veliko trde plastike
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.1 (17 glasov)

Yaris je odličen dokaz, saj so ga v novi generaciji predstavili šele leta 2011 pa ima že po treh letih zaradi hude konkurence nov obraz. Po osvežitvi še malo bolj agresiven, v stilu jeznega galaktičnega imperija iz leta 1980 in v skladu z novim oblikovalskim jezikom. Poznavalci boste rekli, da je podoben malčku aygo, ostaja pa dejstvo, da je zaradi več kot 1.000 novih delov sprememb bistveno več, kot se zdi na prvi pogled. Da, tudi luči na zadku so malenkost drugačne in svetijo s pomočjo tehnologije LED.

Sploh boste številne novosti našli v notranjosti, kjer je zdaj več mehkejših materialov in elegance, ki so jo Azijci  malo prekopirali od evropskih kolegov, kar je samo plus. Na primer pri paketu opreme lounge, ki jo je imel testni yaris in je na ceniku malo dražja, najdemo elegantno zaključene obloge usnja z rjavimi šivi, ki notranjosti dodajo prefinjen pridih. Usnje je mogoče najti celo na armaturni plošči, vratih, na prestavni ročici, vsekakor pa je v usnje oblečen tudi večfunkcijski volan. V serijsko opremo so vključili še nov 7-palčni zaslon s posodobljenim multimedijskim sistemom, na njem lahko med ritensko vožnjo vidite, kaj je za vami, da ne bo novi yaris takoj opraskan, preko grafov pa lahko spremljate še porabo goriva, da boste vedno na tekočem s svojim stilom vožnje. Sredinsko konzolo so zaradi bolj elegantnega prestavljanja dvignili za 23 milimetrov in zato skrajšali prestavno ročico. Seveda so tudi napake, sicer bi bil japonski mestni avtomobil popoln. Sredinski naslon so oblikovali tako, da kar najmanj ovira pri prestavljanju, ampak je zato tudi neuporaben; roka skoraj v nobenem položaju ne more počivati na njem, razen če volan držite narobe, kar pa ni varno. In volan je nastavljiv po globini in višini pa je še vedno predaleč, tako da veliko voznikov ne bo moglo najti idealnega položaja.

Mogoče yaris s tem agregatom res ni najbolj poskočen in je potrebno motor ob prehitevanju in hitrem speljevanju priganjati, pa vendar ostaja za vsakodnevno vožnjo dovolj zmogljiv.

V drobovje so Japonci namestili 1,33-litrski mlinček, ki je praktično enak tistemu pred prenovo. Že prej nas je navdušil, zato še vedno verjamemo, da ni potreboval menjave. 73 kilovatov ima, torej 99 'konjev', in ni prisilno polnjen, vedno pa daje 'zdrav' občutek in se zdi, da se z veseljem vrti. Spojen je z zelo natančnim šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ki bi moral imeti le še malo daljšo šesto prestavo, da bi bilo v kabini ob večjih hitrostih na avtocesti manj hrupa. Mogoče yaris z njim res ni najbolj poskočen in je potrebno motor ob prehitevanju in hitrem speljevanju priganjati, pa vendar ostaja za vsakodnevno vožnjo dovolj zmogljiv, povprečno pa porabi okoli sedem litrov.

Tistih 1.000 novih delov, ki sem jih omenil že prej, vsekakor izboljša tudi občutek med vožnjo. Pri posodobitvi so se Toyotini inženirji osredotočili na zadnje vzmetenje in ga še bolj prilagodili željam evropskih kupcev, ki smo malo bolj zahtevni, ko pripeljemo na ovinkaste ceste. Prav tako ima yaris več varjene karoserije in je posledično bolj čvrst, vožnja pa bolj udobna. Že prej ni bila slaba, razlike so minimalne, vendar se boste tudi na daljših vožnjah izven mesta počutili bolje. Pomagajo tudi dodatki, kot so samozatemnitveno vzvratno ogledalo in predvsem pametni ključ za lažje vstopanje in zagon motorja z gumbom start, ki sta serijska pri opremi lounge, pa bi jih imel najraje pri čisto vsakem avtu.

Ko seštejete vso opremo, tudi tempomat ima, razmeroma zmogljiv motor in kvalitetne materiale, pa se cena 14 tisočakov zdi čisto fer.

V konkurenčnem segmentu B, kjer se za kupce bori yaris z bolj drznim obrazom in več osnovne opreme, se cena vstopnega modela za 11.000 EUR sploh ne zdi nizka. Ko seštejete vso opremo, tudi tempomat ima, razmeroma zmogljiv motor in kvalitetne materiale, pa se cena 14 tisočakov zdi čisto fer. Verjetno s kakšnim popustom še bolj. Bo imperiju uspelo vrniti udarec? Zadnjo vedno povedo kupci, ki pa velikokrat namesto kvalitete več dajo na šminko, ker jo enostavno prej opazijo. Me skrbi, da bo tudi nova maska, kljub svoji pompoznosti, še vedno premalo udarna.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki toyota yaris 1.33 VVT-i lounge plus
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1329
moč v kW (KM) pri vrt./min 73 (99) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 125 pri 4.000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3950 x 1695 x 1510
medosna razdalja v mm 2510
prtljažnik v litrih 286
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1030 (440)
največja hitrost v km/h 175
pospešek 0-100 km/h v s 11,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,1/4,3/5,0
poraba na testu v l/100 km 7,2
cena osnovnega vozila v EUR 10.800
cena testnega vozila v EUR 13.400
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 13.780

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 16. 2. 2025
Februar 2025
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627280102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 3 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |