Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Nova definicija prostora

Škoda octavia 1.2 TSI ambition

Avtor prispevka: Anže Jereb
Octavia je model, ki je znamko Škoda leta 1996, praktično takoj po tem, ko jo je kupil Volkswagen, postavil nazaj na zemljevid. Morda še bolje rečeno, izstrelil med pomembne znamke, kakršna je dandanes. Že prva generacija je namreč ponudila veliko prostora, solidne vozne lastnosti in nekaj opreme, vse to za ugodno ceno. Se je do danes kaj spremenilo?
Nova definicija prostora
Foto: Gašper Miš
16. 5. 2013 ob 9:00
Komentarjev: 1

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

v prostornosti ji praktično ni para
notranjost je kakovostno izdelana, materiali prijetni
položaj za volanom je odličen
octavia je nadvse udoben avtomobil
sidrišča isofix so enostavno dosegljiva
1,2-litrski TSI je pohvalno varčen
razmerje med plačanim in dobljenim je zelo dobro
motor je na spodnji meji zmogljivosti pri tako velikem avtomobilu
preglednost nazaj je slaba
v takšni kombinaciji opreme in motorja avtomobil ni posebej prepričljiv
bela barva in majhna platišča skrijejo elegantne linije
3,7
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.1 (56 glasov)
video test škoda octavia 1.2 TSI ambition
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Pravzaprav le malo in zato v tem trenutku octavia ostaja najbolj težko pričakovana in zaželjena škoda. Niti prihod rapida potencialnih kupcev ni pretresel do te mere, da bi vsaj premislili o nakupu cenejše alternative. Octavia je namreč v prejšnjih generacijah dokazala, da je odličen avtomobil in to kupci pričakujete od nje tudi sedaj. In točno to boste dobili. V tej zadnji generaciji je zavita v prijetno in samozavestno podobo, ki je verjetno premamila marsikaterega kupca že na fotografijah, še preden je avtomobil sploh videl v živo. Octavia je lep avtomobil in čeprav je lep tudi rapid, je octavia bolj skladna in bolj zrela. Testna na fotografijah je sicer žalostne in dolgočasne bele barve in z majhnimi platišči, zaradi česar oblika ne pride toliko do izraza, je pa v kakšni drugi barvi avtomobil prav lep.

In velik! S 4,69 metra dolžine je še dvajset centimetrov daljši od rapida, ko boste odprli prtljažnik, se vam bo zazdelo, da pred vami zeva črna luknja. Šesto litrov je prtljažnega prostora in to je največ v segmentu, pravzaprav karavana priporočam samo zaradi bolj kvadraste oblike prtljažnega prostora, ne zaradi volumna. Se pravi, za tiste, ki vsak dan prevažate pralne stroje in bi to počeli z osebnim avtomobilom. Seveda je tudi prostora za žive potnike ogromno, ker je bila to že od nekdaj ena najpomembnejših vrlin octavie. Zadaj se glede prostora za kolena ne bodo pritoževali niti košarkarji in tudi nasploh je v primerjavi z rapidom vse skupaj na višjem nivoju. Materiali so mehkejši, v ponudbi je več opreme, vozne lastnosti so bolj suverene in požiranje neravnin uglednejše, voznik pa lahko pomika vsa stekla, ne le sprednjih dveh kot v rapidu. Vseeno pa bi pri takšni kombinaciji opreme in motorja premislil o nakupu cenejšega modela.

Octavia vas bo namreč razvajala, če se boste odločili za takšno s kopico opreme, z močnejšim motorjem in ostalim, takšna, precej osnovna, pa izgubi del svojega šarma. Ne prepriča me v tolikšni meri kot vem, da bi me lahko, in bi sam verjetno namesto nje za enako ceno izbral kar rapida in zraven dobil še kup opreme. Da se razumemo, octavia je boljši avtomobil, to je jasno, le vse njene lastnosti ne zmorejo priti do izraza, če boste vzeli skoraj osnovno za dobrih sedemnajst tisočakov. Seveda se pelje lepo, bolj prepričljivo od rapida, kot se družinska limuzina tudi mora peljati. Udobno in mehko ter z nekaj več nagibanja v zavojih, a nikakor ne toliko, da bi imeli slab občutek. Octavia bo vedno delovala prepričljivo in varno. Seveda so sedeži boljši, materiali mehkejši in je prostora več. In seveda se bolje sliši, če vozite octavio kot pa rapida. Ampak pravim, avtomobil bo bolj prepričljiv z bogatejšo opremo in močnejšim motorjem in to je tudi namen dveh tako podobnih modelov v ponudbi. Eden je za tiste, ki niste pripravljeni plačati za avtomobil veliko, in drugi zato, da se pokaže, kaj znamka zna ponuditi.

Zato tudi 1,2-litrskega motorja TSI ne bom posebej pohvalil. Presenetljivo je, da zmore povsem zadostno premikati tako velik avtomobil in obenem v povprečju porabljati manj kot sedem litrov goriva, res presenetljivo. Ko ga boste vključili, boste za trenutek pomislili, da je v nosu dizelski agregat, ker tako nenavadno zabrnijo motorji TSI. Potem se takoj umiri in je presenetljivo tih, v prostem teku celo tako, da boste morali biti pozorni, če ni slučajno ugasnil. Tudi zavrti se brez posebnih pripomb, čeprav je jasno, da je namenjen umirjeni vožnji in je povezan s šestopenjskim ročnim menjalnikom, ki skrbi, da niti na avtocesti ni glasen. Ampak bi k temu avtomobilu bolj sodil močnejši motor, ki bo bolj prepričljiv, ko boste po vrhniškem klancu peljali družino na izlet in bo avtomobil dodobra naložen. Zato zaključujem z mislijo, da je octavia krasen avtomobil, ki je prostoren, se dobro pelje in ima kakovostno ter prijetno notranjost. Le v točno tem primeru vse skupaj ni dovolj prepričljivo.

Takšnega razmerja med ceno in prostornostjo ne bo ponudil noben tekmec. Za 17.500 evrov, kolikor je stala testna octavia, boste dobili ogromno prostora, povprečno zmogljiv motor in nekaj malega opreme. S podobno ceno se lahko ponašajo tudi njeni tekmeci - golf, focus, astra in ostali - ker je octavia v njihovem segmentu, saj leži na golfovi platformi, le da je mnogo daljša. Obenem nobeden od naštetih ni tako prostorna petvratna limuzina, ponujajo pa podobne vozne lastnosti in ostale elemente. Zdaj vam je verjetno jasno, zakaj je tudi med preračunljivimi Slovenci tako priljubljena.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki škoda octavia 1.2 TSI ambition
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1197
moč v kW (KM) pri vrt./min 77 (105) od 4.400 do 5.500
največji navor v Nm pri vrt./min 175 od 1.400 do 4.000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4659 x 1769 x 1462
medosna razdalja v mm 2667
prtljažnik v litrih 590
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1233 (550)
največja hitrost v km/h 196
pospešek 0-100 km/h v s 10,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,0/4,9/5,7
poraba na testu v l/100 km 6,9
cena osnovnega vozila v EUR 14.690
cena testnega vozila v EUR 16.990
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 17.685

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
MDYxMDIwMTI1OTcuanBnMTM4MzY0MTU1OA==.jpg
euro pravi:
Škoda octavia je res odličen avto!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(pred 1 desetletji )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 10. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |