Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Športne ambicije

Ford S-max 2.0 ecoblue 140 kW AWD AT ST-line

Avtor prispevka: Jure Cehner
Fordov S-max je vstopil v drugo polovico svoje življenjske dobe in nekaj novih posodobitev ga drži nad gladino, z opremo ST-line pa po naše s plavanjem sploh nima težav.
Športne ambicije
Foto: Jure Cehner
22. 7. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 5

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

športna oprema ST-line se mu dimenzijam navkljub poda
v zavojih se odreže bolje od vseh enoprostorniških konkurentov
podvozje kljub dinamiki skrbi za zelo udobno vožnjo
nov motor ima lepše zveneče ime (ecoblue namesto TDCi)
klasičen samodejni menjalnik je boljši in manj cukajoč kot prejšnji
zanimive in uporabne tehnološke posodobitve ga ohranjajo svežega
pomična zadnja klop je super, če potrebujete več prostora v zadku
prostora bo težko zmanjkalo, še posebej v 700-litrskem prtljažniku
kopica rdečih šivov je privlačna
nasploh kabina deluje že malce zastarelo
volanski obroč bi tudi že lahko zamenjali
okrogli gumb namesto prestavne ročice nam ni preveč všeč pri ST-line
poraba goriva ni majhna
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.7 (15 glasov)

Čeprav ni največji, S-max že od nekdaj velja za behemota v Fordovi družini enoprostornikov. Je pa med njimi zagotovo najbolj športen, zato mu Fordovci ne pravijo MPV ampak SAV, 'Sports Activity Vehicle'. Vsaj na oko mu takšnega naziva ne moremo oporekati, še posebej pri tem testnem modelu, tokrat so nam ga namreč dali z opremo ST-line. V njem pa vseeno ne bije mustangov V8, ampak dvolitrski dizel ecoblue.

S-max so lani prenovili, zato se je kratica TDCi poslovila in zdaj dizlom tudi pri vseh ostalih hišnih modelih pravijo ecoblue. Dosti bolj poetično, ne? No, zdaj ima tudi lepša smernika spredaj, kvazi sekvenčna, to pa je to, kar se tiče vizualnih novosti. Tudi znotraj še vedno ne bo žel nagrad za stil. Ne vem, če je to novost ali ne, ampak zdaj je osrednji del armaturne plošče v nekem čudnem vijoličnem odtenku in ko sonce posije nanj, ne izgleda dobro. Namesto velike ročice menjalnika je pa po novem nevpadljiv okrogli gumb. Ta je postal stalnica v novejših fordih in še vedno polarizira, saj pretikanje med nevtralno, vzvratno in prvo z vrtljajem krogca ne daje pravega občutka vozniškim navdušencem, če že sedijo v ST-line. Krogec pa pomeni tudi, da je menjalnik zdaj klasični 8-stopenjski samodejni, ne pa več robotiziran s šestimi prestavami. Končno ne cuka več, zato ga imamo raje.

Kar se tiče ostalih posodobitev, lahko omenim še izboljšan sistem za nadzor mrtvih kotov (BLIS), ki bližajoča se vozila po novem zazna na večji razdalji in je zato še toliko bolj priročen na avtocesti, da vas brani pred vsemi, ki so naš avtocestni križ pomotoma zamenjali za nemški Autobahn. Nov je tudi sistem brisalcev, ki mu pravijo ClearView. Odkrivanje tople vode? Sploh ne, zdaj tekočino brizga iz samih brisalcev, tako da tekočina resnično pokrije celotno površino brisanja. Dobra pogruntavščina.

Med vožnjo pa je S-max še vedno udoben. Ima tudi ’pameten’ štirikolesni pogon (navor na zahtevo) in posodobljen električni servoojačevalnik krmiljenja. Krajše EPAS. Ta bojda celo upošteva bočni veter in volan se aktivno trudi zmanjševati neželene vibracije. Kar na obroču. Težko bi ocenil napredek napram prejšnjemu modelu, saj v času testa ni bilo burje, da bi ga preizkusil, je pa volan resnično miren in vibracij malodane, ne glede na hitrost, ni. Motor je za 10 'konjev' močnejši, kot je bil, ’190-konjski’ oz. 140-kilovatni, in je še vedno povprečno poskočen in čisto dovolj za vsakodnevno rabo, ni pa posebej varčen, na testu je pil okoli 9 litrov na 100 km. Bi si pa mogoče vseeno želel '240-konjsko' različico z dvema turbinama, saj je podvozje poleg tega, da je izjemno udobno, tudi zelo prepričljivo v zavojih. Nagibanja je za 16 kilogramov pod dvema tonama izjemno malo. Upam trditi, da se S-max od vseh čistokrvnih enoprostornikov na trgu pelje najbolje.

Čisto zadaj si lahko omislite še dodatna dva sedeža, ki jih testni ni imel, se pa spomnim, da odraslih ne moreta kvalitetno sprejeti. S-max tako tudi v drugi polovici svoje življenjske dobe še vedno ostaja avto za vse, ki imajo veliko podmladka, poleg pa hočejo še malenkost bolj športno vzdušje, kot ga nudijo tekmeci. V tem je zelo dober in temu primerno ima tudi ceno, nekaj več kot 51 tisočakov želijo za skoraj popolnoma opremljen S-max v privlačnih oblačilih in s štirikolesnim pogonom. Ni malo, ampak dobite zelo veliko avtomobila.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ford S-max 2.0 ecoblue 140 kW AWD AT ST-line
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1997
moč v kW (KM) pri vrt./min 140 (190) pri 3.500
največji navor v Nm pri vrt./min 400 od 2.000 do 3.000
menjalnik samodejni, osemstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4796 x 1916 x 1655
medosna razdalja v mm 2849
prtljažnik v litrih 700
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1984 (651)
največja hitrost v km/h 206
pospešek 0-100 km/h v s 9,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 9,0/6,6/7,4
poraba na testu v l/100 km 9,4
cena osnovnega vozila v EUR 30.110 (*2.000 EUR popusta)
cena testnega vozila v EUR 44.080 (*2.000 EUR popusta)
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 51.160 (*2.000 EUR popusta)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Se strinjam
(pred 5 leti )
MTAtNTctNTgtTWVyY2VkZXMtQmVuei1DNjNfU19BTUdfU2VkYW4tMjAxOS04MDAtMTIuanBnMTU2MzU1MjI5Ng==.jpg
Daniel Blake pravi:
Najlepši enoprostorec
(pred 5 leti )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Zunanjost je pa super pri vseh
(pred 5 leti )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Drugace pa ta notranjost ni problem samo tu ampak na vseh fordih....ze 10 let je skoraj enaka....nobenega napredka....malo sramotno je ze
(pred 5 leti )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Kot sm ze zadnjic rekel....100x boljsi kot opel combo
(pred 5 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 11. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |