Levorg je posebnež, ampak po svoje je poseben vsak subaru. Kaj točno pomeni njegovo ime, si preberite v tej prvi vožnji, poenostavljeno povedano pa gre za nekakšen hibrid med prostornim legacyjem in vozniško nabrito imprezo. Kombinacija je odlična, ker avtomobil izgleda zelo agresivno, pravzaprav je do tretjega stebrička osnovo v celoti dobil od impreze, potem pa so mu po vzoru modela legacy dodali le še karavanski zadek. Z veliko luknjo v pokrovu motorja in zajetnimi sprednjimi podaljški vsekakor izgleda napadalno, kar bo ljubiteljem znamke zelo všeč. Skoraj kot WRX STi je …
Tudi notranjost je vzeta neposredno iz impreze, prav tako večina podvozja. Znotraj zato lahko pričakujete malce bolj sodobno razporeditev z velikim zaslonom na dotik in zgledno urejeno armaturno ploščo. Z najbolj elegantnimi predstavniki segmenta se sicer ne more kosati, a tega niti ne poskuša, lahko pa vam povem, da notranjost ne razočara tam, kjer je najbolj potrebno. Volan je po oprijemu odličen, sedi se nizko in sedeža sta zelo udobna, okolje pa je pregledno in izdelano dovolj kakovostno, da niti na makadamu nič ne bo zaškripalo. Za užitke v vožnji bi bil položaj težko boljši.
Ampak levorg je karavan, ki ponuja veliko prostora in je namenjen predvsem družinski rabi, daleč je od kakšnega divjaka. Prtljažnik ponuja 522 litrov prostornine, s podiranjem zadnje klopi skoraj 1.500, na zadnjih sedežih je veliko prostora in sidrišča isofix je enostavno doseči. Presenetilo nas je, kako lahkotna so ob odpiranju vsa vrata, vključno s prtljažnimi, nakladalnega roba ni in tudi odlagališč je v kabini dovolj. V bistvu vas bo s prostorsko-uporabniškega vidika težko karkoli razjezilo.
Je pa res, da na Japonskem ter v ZDA levorg svojo atraktivno podobo opravičuje tudi z zmogljivim '300-konjskim' turbobencinskim strojem in ročnim menjalnikom. V Evropi ne, tako so se odločili odgovorni pri Subaruju, in nam namenili zgolj en motor in en menjalnik. Motor ni slab, gre za nov 1,6-litrski bokserski turbobencinar, ki premore 125 kW moči oziroma 170 'konjev'. 250 Nm navora je na voljo celo pri nižjih vrtljajih kot v WRX STi. Nasploh lahko rečem, da pri nizkih vrtljajih krasno vleče in te ob vsaki 'menjavi prestave' malo brcne v hrbet, kar je fino. Tudi zvok je dovolj atraktiven, da vas ne bo jezil, najslabša stvar pogonskega sklopa je pravzaprav menjalnik.
Pa čeprav tudi ta sam po sebi ni slab, verjetno bi bil boljši že težko, a kombinacija motorja in menjalnika vseeno ni najbolj posrečena. Brezstopenjski lineartronic ima tudi vnaprej določena prestavna razmerja in obvolanski ročici, ampak je dober samo, dokler voznik ni preveč zahteven. Vsiljiv je pri visokih vrtljajih, ne pusti svobode pa še glasen je. Sumim tudi, da je kriv za veliko porabo goriva, ker levorg enostavno pije preveč. Povprečno okrog 10 litrov, celo na regionalkah in na avtocesti ga nisem mogel spraviti pod 9 litrov.
Bolj kot motor navduši vse ostalo. Levorg se vozi kot pravi subaru, krasno je uglašen, krmiljenje je prijetno težko, nagibanja skorajda ni, volan je športen in izvrsten, oprijema na cesti pa kar ne zmanjka. Sedi se skoraj kot v WRX STi, nizko, športno, sploh nimaš občutka, da imaš za sabo še takšno gmoto pločevine. Kdor še nikoli ni peljal nobenega subaruja, bo težko doumel, kako prijetno se je v njih peljati, zato vsem predlagam, da poskusite. Da gre vseeno za umirjen stroj, povesta dve stvari: sistem ESP kljub stikalu za izklop še vedno bdi nad dogajanjem in elektronska ročna zavora, ki bi jo takoj zamenjal za klasično. Malo igrivosti mu vseeno manjka, na poledeneli cesti kar ni hotel zdrsniti, kot sem hotel sam, da bi.
Ob nakupu si ne boste belili glave z izbiro pravega paketa opreme in dodatkov, samo dva sta na voljo. Tokratni je cenejši, dodatne opreme pa razen doplačilne barve ni, zato takšen levorg stane okoli 27 tisočakov. Pod črto je poceni, ker poleg vsega ponuja še odličen štirikolesni pogon, konkurenca pa ponuja vse to za bistveno več denarja. Če levorg primerjam z audijem A4, za oba bi lahko rekel, da sta premijska predstavnika, potem bi v takšni kombinaciji A4 stal vsaj deset tisočakov več, raje petnajst. In zato prevelika poraba na strani subaruja niti ne sme biti tako zelo pomembna postavka, razlike nikoli ne boste dobili nazaj. Je pa vseeno prevelika in to ni zanemarljivo.
Škoda, da je levorg k nam prišel samo v tej kombinaciji motorja in menjalnika. Če bi bil na voljo še kot dizel z ročnim menjalnikom, bi imel na našem trgu veliko več možnosti. Ampak bo ravno zato spet tako poseben in tudi zato nam je spet všeč.